Citat:
Ursprungligen postat av
A.Ahlsen
Enligt Aftonbladet har det gjorts en enkät där spelarna i allsvenskan fått frågan:
Bör ”Ibra” återvända till landslaget?
52 procent svarade nej.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/PQQ7X/52-procent-zlatan-bor-inte-atervanda
Så nu undrar man ju vad Flashback tycker? Själv så tycker jag absolut! Henke "slutade" om jag minns rätt innan kval på äldre dar för att sen göra comeback när det var dags för slutspel. Går vi på något sätt till VM och Zlatan vill med så ska han absolut med. Men på Jannes villkor. Inget jävla bygga laget runt Zlatan och spela som han vill. Han får slå sig in på en av dom nuvarande positionerna i elvan. Han är tillräckligt kompetent för att kunna lira varsomhelst. Sen vet man ju inte om han vill, men inget jävla ringa upp och lirka. Bollen ligger helt hos honom. Men om han kommer ska han tas emot med öppna armar.
Absolut inte. Vi är i början av en generationsväxling och är på väg att få ihop ett ungt, hungrigt lag som spelar för varandra. Det är precis detta som saknades under Hamrén och som många längtat efter i flera års tid.
Jag varken vill eller tror att Zlatan kommer återvända till landslaget. Det ser givetvis tunt ut på hans position men jag tycker mig se lovande och offensiva krafter på andra delar av planen som kommer bidra med mål och framspelningar utöver anfallarna. Forsberg, Claesson och förhoppningsvis Sam Larsson på sikt.
Landslaget känns mer spännande och intressant ut än på väldigt länge och de senaste resultaten förstärker den känslan. Ja, Portugal var bara en träningsmatch men vi gjorde tre mål mot dem på bortaplan och det kan inte ses som annat än positivt. En seger är en seger och en del menar att man inte ska dra för stora växlar efter den matchen men faktum är att det finns rankingpoäng och framför allt en laganda och en tro som står på spel även i sådana matcher.
Jag ser ljust på framtiden för landslaget och vill inte se den grusas av personen och egot Ibrahimovic. Sedan vill jag inte på något vis förminska hans insatser på planen och det han gjort genom åren, det ska han självklart ha en eloge för, men det är hög tid att gå vidare och hans avsked kom helt rätt i tiden med tanke på att Isaksson, Källström och andra i samma generation också valde att kasta in handduken.