2017-03-30, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Finns inga klubbar i Sverige som är höger eller vänster. Hade några supportar tyckt något om någon övergång så skulle det setts här eller på annat väl tillgängligt forum. Fejknews.

Intressant, alla andra skriver ju att Östersund är en sån där "vänster-hbtq" klubb.
Citera
2017-03-30, 08:44
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Intressant, alla andra skriver ju att Östersund är en sån där "vänster-hbtq" klubb.

Fast det får man ju i stort hålla med om, oavsett vilken politisk åskådning man har.

Dock ser jag begreppet "Vänsterklubb" som att även hela läktarna är sådana och att borgare i kostym inte göre sig besvär på läktarna. Så är inte fallet hos någon svensk klubb. Det lär finnas alltifrån rena nazister till rena kommunister hos alla lite större supporterskaror i landet.
Citera
2017-03-30, 09:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Fast det får man ju i stort hålla med om, oavsett vilken politisk åskådning man har.

Dock ser jag begreppet "Vänsterklubb" som att även hela läktarna är sådana och att borgare i kostym inte göre sig besvär på läktarna. Så är inte fallet hos någon svensk klubb. Det lär finnas alltifrån rena nazister till rena kommunister hos alla lite större supporterskaror i landet.

Jag tycker nog att MFF har blivit en lätt-vänster klubb. Attack snubben i spetsen med antinazistiska budskap på läktaren.

Skulle det var en övergång till MFF så hade det nog uppmärksammas i pressen.
Citera
2017-03-30, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Yup. Sedan kan man ju klassa olika klubbar som något, jag skulle t ex säga att GAIS är fotballens svar på värsta sortens sunkhak.

Det är väl ingen som blir förvånad över t ex detta

Location: Silverkällan, regelrätt sunkhak, tillhör Sverigetoppen inom sin kategori, i GBG så är det väl typ bara Persikogården(aka Opiumhålan) som är sunkigare!
http://beerandbeyond.se/wp-content/uploads/2014/08/silverk%C3%A4llanbar.jpg

Persikogårdens lokalisering är egentligen magisk, vilket jävla läge.
https://www.google.se/maps/@57.6996101,11.9331843,3a,75y,100.33h,84.61t/data=!3m6!1e1!3m4!1sEhiv4nPZDU_zNyD2pDqzWA!2e0!7i1 3312!8i6656!6m1!1e1

Edit: Kredit är som sex, vissa får det, andra inte

Alltid skönt att få skratta lite!

Edit #2: Inget ont om sunkhak, dom har sin charm, t ex 9 sunköl för under 300 spänn!

Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Att journaliststackaren över huvud taget lagt tid på att översätta ukrainska agentlögner säger väldigt mycket om samtidens förhållande till källkritik.

Pang på rödbetan. Jävla misär många gånger. Det är extremt lätt att sprida "nyheter" också, via nätet, det finns två sidor på varje mynt(nej jag är inte en teknikfientlig gammal gubbe!).
Senast redigerad av Eaglesandshit 2017-03-30 kl. 09:39.
Citera
2017-03-30, 10:54
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag tycker nog att MFF har blivit en lätt-vänster klubb. Attack snubben i spetsen med antinazistiska budskap på läktaren.

Skulle det var en övergång till MFF så hade det nog uppmärksammas i pressen.

Otäcka vänsterkrafter har skaffat ett ganska stort inflytande bland ultras-supportrarna men klubbens supporterskara i stort verkar vara väldigt blandad. Malmös svar på Firman Boys, True Rockers, har genom åren haft många anhängare med högervärderingar. Jag vet dock inte om den grupperingen finns kvar idag. Däremot har jag läst om en ultras-grupp som tydligen reagerat mot de politiska inslag som Showan och hans pundarkompis initierat. Jag minns inte namnet på den gruppen men den bestod tydligen av en hel del ex-juggar.
Citera
2017-03-30, 11:17
Medlem
Någon som har info om djurgårdens påstådda MR X?
Citera
2017-03-30, 13:14
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jason_Puncheon!
Tycker inte riktigt att man ens kan anse varken Östersund eller GAIS som renodlade ”vänsterklubbar” även om de utifrån utan tvekan lutar ditåt. Inte på samma sätt som exempelvis St Pauli kan kallad det. Att sen vänsterklubb i fotboll är en anakronism är en annan sak, så genomkommersialiserad all elitfotboll är idag. Riktiga vänsterklubbar måste av naturen spela i gärdsgårdsserierna eller vara statliga som i gamla kommunist östländerna.

Inte heller kan det existera riktiga högerklubbar, om man då inte avser konservativa. Skulle vilja påstå att 9 av 10 fotbollsfans är just konservativa i fråga om själva sporten, man vill inte ha massa nya regler, byte av klubbmärke eller arena o s v. En äkta ”högerklubb” skulle välja spelare inte efter kompetens utan efter härkomst och det är ingen vidare bra idé. ( Det sista är inte alls samma sak som att vi supportar föredrar egna spelare före utomstående eller utländska. Detta handlar om den identifikation man som anhängare måste känna med sin klubb.) Dessutom gjorde man i Nazityskland exakt samma sak som i kommunistländerna, klubbarna förstatligades. Fristående demokratiska organisationer, som idrottsföreningar, fick inte existera.

Däremot finns det förstås supportergrupperingar som står på ena eller andra sidan politiskt och som många andra sådana anser sig stå över oss vanliga åskådare. Vad de önskar och tror är däremot inte samma sak som verkligheten, även om sånt kan vara rätt kul för oss andra. Reta gnagare för de heilar eller MFF för Showan och gänget är aldrig fel.
Citera
2017-03-30, 13:41
Medlem
eternussermos avatar
Isac Lidberg till Åtvid
http://www.hammarbyfotboll.se/aktuellt/nyheter/isac-klar-for-atvidaberg/
Citera
2017-03-30, 13:51
Medlem
David Batanero är klar för Sundsvall nu senast från Segunda B.
3 års kontrakt.

http://www.st.nu/fotboll/allsvenskan/gif-sundsvall-forstarker-med-spansk-mittfaltare-affaren-helt-klar

Äntligen en mittfältare till oss
Citera
2017-03-30, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Otäcka vänsterkrafter har skaffat ett ganska stort inflytande bland ultras-supportrarna men klubbens supporterskara i stort verkar vara väldigt blandad. Malmös svar på Firman Boys, True Rockers, har genom åren haft många anhängare med högervärderingar. Jag vet dock inte om den grupperingen finns kvar idag. Däremot har jag läst om en ultras-grupp som tydligen reagerat mot de politiska inslag som Showan och hans pundarkompis initierat. Jag minns inte namnet på den gruppen men den bestod tydligen av en hel del ex-juggar.

Inte för att gå mer OT men de du tänker på är Brigada. Och ja de vill inte bli förknippade med någon politisk inriktning varken vänster eller höger. Stackarna vill bara slåss...
Citera
2017-03-30, 15:01
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enlegendikostym
3 års kontrakt.

http://www.st.nu/fotboll/allsvenskan/gif-sundsvall-forstarker-med-spansk-mittfaltare-affaren-helt-klar

Frågan är ju bara om han är tillräckligt bra men bra för bredden i alla fall.
Citera
2017-03-30, 15:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enlegendikostym
3 års kontrakt.

En annan spanjor vid namn Carlos Gracia är också klar för er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in