Citat:
Ursprungligen postat av
batteridrift
Det låter onekligen som att någon underskattat riskerna. Är det FN eller personerna själva som gjort en underskattning?
Jag tror inte att FN har underskattat riskerna. Med hänvisning till viktig och intressant information som andra debattörer har kommit med så tror jag att Zaida och kollegor tog en rövare?
I tråden så har initierade debattörer meddelat att gruppen hade en deadline att passa samtidigt som flera "misstänkta massgravar" fortfarande inte hade undersökts.
Om jag minns debattören rätt så hade 10 av 17 misstänkta massgravar undersökts?
Då jag är helt övertygad om att FN i området hade väl implementerade säkerhetsregler/procedurer så är jag så ofin att jag tror att Zaida och hennes kollegor på eget bevåg bröt mot reglerna för att kunna beta av ytterligare misstänkta massgravar?
Enbart genom att resa med mopedtaxi i området visar ju på att något var fel. Att offentlig kritik har kommit från regeringen vad det gäller den oannonserade mopedresan utan väpnad eskort, det är ytterligare en indikation.
Men som sagt var, det är enbart min högst personliga analys som är baserad på det lilla som har framkommit i tråden.