2017-03-29, 14:51
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BTLIFE
Detta står inte i mailet jag fick. Enda om klockor var:

"- Det finns inte klockor i alla provlokaler"

Trodde mailen var standardiserade för alla.

Kallelsen ser nog likadan ut för alla. Mitt mail ser likadant ut som ditt och alla andra jag sett. Undrar också var alla fått för sig att man inte får ta med en vanlig klocka.
Citera
2017-03-29, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
Kallelsen ser nog likadan ut för alla. Mitt mail ser likadant ut som ditt och alla andra jag sett. Undrar också var alla fått för sig att man inte får ta med en vanlig klocka.

Haha ja, tycker ju också det. Men två innan här säger att de fått ett annat mail innehållande meningen
("armbandsur måste tas av från armen och om klocka finns i provlokalen så läggs även din klocka undan.")

vilket gör mig lite konfunderad. Inte för att det spelar någon vidare roll, men.
Citera
2017-03-29, 14:59
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Haha ja, tycker ju också det. Men två innan här säger att de fått ett annat mail innehållande meningen
("armbandsur måste tas av från armen och om klocka finns i provlokalen så läggs även din klocka undan.")

vilket gör mig lite konfunderad. Inte för att det spelar någon vidare roll, men.
Lite oklart är det. Det kanske varierar mellan provorterna, men de borde vara tydligare i kallelsen även om det tillåts. Det är ju en fråga som ständigt dyker upp här och i andra internetforum.
Citera
2017-03-29, 15:01
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allthegreenapples
I mejlet står det att "armbandsur måste tas av från armen och om klocka finns i provlokalen så läggs även din klocka undan." Tyckte själv det verkar konstigt, men kanske vill de vara superförsiktiga med klockor om nån fuskade med dem förra gången...
Vilken ort skriver du i? Om du vill klistra in hela kallelsen i en spoiler som BTLIFE gjorde så kan vi jämföra dem.
Citera
2017-03-29, 15:14
Medlem
Rem-s avatar
http://24kalmar.se/2017/03/27/sa-manga-ar-anmalda-till-hogskoleprovet/
Citat:
Till årets första prov har 76 707 personer anmält sig, en minskning med tretton procent jämfört med förra våren.
Kan man räkna med att detta försämrar normeringen för oss som skriver?
Citera
2017-03-29, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rem-
http://24kalmar.se/2017/03/27/sa-manga-ar-anmalda-till-hogskoleprovet/

Kan man räkna med att detta försämrar normeringen för oss som skriver?

Ytterst tveksamt. Men det kan tyda på färre sökande i år via HP vilket blir till fördel för de som skriver.
Citera
2017-03-29, 15:50
Medlem
Rem-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdkIdk
Ytterst tveksamt. Men det kan tyda på färre sökande i år via HP vilket blir till fördel för de som skriver.
Naturligtvis, tänkte inte på det. Min tanke var att andelen förstagångsskrivare och oerfarna blir lägre.
Senast redigerad av Rem- 2017-03-29 kl. 15:55.
Citera
2017-03-29, 16:00
Medlem
Har jag skrivit fel i mina antekningar här?:

(3x^5y^2z)^4

blir enligt mina anteckningar:

81x^7y^6z^5

borde det inte bli:

81x^9y^6z^5?
Citera
2017-03-29, 16:13
Medlem
.
Senast redigerad av CopyP 2017-03-29 kl. 16:54.
Citera
2017-03-29, 16:20
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natediaz
Har jag skrivit fel i mina antekningar här?:

(3x^5y^2z)^4

blir enligt mina anteckningar:

81x^7y^6z^5

borde det inte bli:

81x^9y^6z^5?

Är det här en gammal hp-uppgift eller? Man ska väl kunna multiplicera enligt potenslagen? Vad säger facit?
Citera
2017-03-29, 16:23
Medlem
Ducadreams avatar
Såhär står det i min kallelse, tolkar det som att man får använda armbansur:

Citat:
HJÄLPMEDEL
-Tillåtna hjälpmedel är blyertspenna, suddgummi, överstrykningspenna och vanlig rak linjal (med markeringar endast för cm och mm. Linjalen får ej innehålla andra funktioner).
- Inget hjälpmedel får vara sådant att det kan lagra, innehålla eller inhämta information.
- Mobiltelefon, smart watch och annan teknisk utrustning ska vara avstängd (ej i flightmode) och undanlagd på anvisad plats i provlokalen och får inte finnas på skrivplatsen.
- Påslagen mobiltelefon eller annan sändare/mottagare i provlokalen tolkas som fusk.
- Om du använder otillåtna hjälpmedel (miniräknare, ordbok, mobiltelefon, smart watch, vinkelhake, gradskiva, skalstock och liknande), får du resultatet för det aktuella provpasset struket.
- Det är inte tillåtet att använda tidtagarur eller öronproppar.
- Ytterkläder, väskor och andra personliga tillhörigheter får inte ligga bredvid skrivplatsen,
utan ska placeras på anvisad plats.
Citera
2017-03-29, 16:35
Medlem
Citat:
Trodde mailen var standardiserade för alla.

Jag ska skriva i Lund och kallelsen ser rätt annorlunda ut för mig skulle jag säga. Det står till exempel ingenting om tider, bara att man måste vara på plats 8:30 och att lunchrast börjar kl 12:50. Vi fick inte heller något sätt att kontakta universitet/de som tar hand om HP.

"Hjälpmedel:
Tillåtna hjälpmedel är blyertspenna, radergummi, enkel rak linjal, samt överstrykningspenna.
Den som använder otillåtna hjälpmedel (miniräknare, ordbok, mobiltelefon, linjal med gradskiva e dyl), får inget
provresultat.
Mobiltelefonen skall vara helt avstängd och undanlagd i provsalen, Flight Mode är ej tillåtet.
Påslagen mobiltelefon eller annan sändare/mottagare i provsalen är otillåtet och tolkas som fusk.

Det är inte tillåtet att använda öronproppar.
Det finns inte klockor i alla provsalar, så tag därför med en egen "vanlig" klocka om du behöver.
Armbandsur måste tas av från armen och om klocka finns i provlokalen så läggs även din klocka undan.
Smarta klockor som Apple Watch el dyl. är ej tillåtna!
Det är alltid provledarens anvisningar och tidsangivelse som gäller!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in