Citat:
Ursprungligen postat av
Delvest
Vad är det konstiga? Du kanske ska titta på hur truppen såg ut. Ingen i laget höll världsklass. Titta på de övriga semi-finalisterna. Bulgarien hade Stoichkov, Brasilien hade Romario, Italien hade Baggio, Baresi, Maldini och så vidare. Vem hade Sverige? Ingen som kunde jämföra sig med dessa i alla fall. Många lag som åkte ut långt tidigare i turneringen, eller inte ens kvalificerade sig, hade större stjärnor än Sverige 1994, t ex Argentina, Tyskland, Rumänien, Holland, England, Danmark och Frankrike.
Sverige hade ett starkt kollektiv med genomgående bra spelare, utan några världsstjärnor. Det kan bevisligen räcka långt att vara genomgående bra i alla lagdelar, utan att ha några spelare av den absolut högsta klassen.
Så för ett annat lag hade större stjärnor, så betyder det att Sverige inte hade nån.
Låter som du är lite för ung för komma ihåg, för ge ett så tokigt påstående.
Brolin uttagen i Världslaget(inte skett sedan dess), Kenneth Silver skon, och Dahlin Bronsskon i samma turnering.
Och då har vi inte ens kommenterat mer än 3 spelare i det laget.
Ett par andra till har betydande och avgörande roller i sina klubblag, vilket bockar för rutan stjärna.
Så vad svamlar du om?
Och ingen av de spelare vi har idag, kommer idag närheten av detta, men deras karriär är inte över
Citat:
Ursprungligen postat av
sportnorden12345
Brolin blev ändå uttagen i världslaget, alltså på 11 spelare, inte som nu när de tar ut större trupper.. Dessutom delad skyttekung i EM 92, två år tidigare.
Annars håller jag helt med "Delvest", det var kollektivet som gjorde oss starka, även om Brolin stack ut lite..
Jag säger inget om att det var ett bra lag och kollektiv, men det ändrar ju inte att vi hade flertal prominenta spelare.
Och det 94-laget hade stora stjärnor, men efter jag tog del av svaret.
Så inser jag att, bara för andra lag hade större stjärnor eller mer, så kan man inte vara stjärna.
Vi vet ju flera av dessa spelare i detta lag hade betydande roller i sina lag, och fick betydande roller i sina lag pga just de var stjärnor.
Det Delvest sa, stämmer inte.
Men om man vill hylla kollektivet, så finns det andra sätt än att ljuga om vi inte hade några direkta stjärnor.
Och samtliga spelare då, var större stjärnor.
Men vi har ett flertal lovande på G och det ser faktiskt intressant ut i Svensk fotboll igen.
Kanske vi har ett nytt -94 lag på G, då det ser rätt bra ut.
Visst en träningsmatch.
Sen reagerade jag på en del väldigt klara målchanser och i vissa fall grova missar av dessa.
Och det var ett tag sedan vi vann över Portugal, så det var bra att vi fick spräcka den.