Citat:
Ursprungligen postat av
ingolol
För att jämföra typ Akelius med tex LKF (lunds kommun) som är allmännyttigt så märker man hur jävligt klimatet kommer att bli om vi låter marknaden styra. AKelius renovräker som slemhog uttryckte det.
Lkf fick statligt investeringsstöd till sina nybyggen och omförhandlar hyrorna neråt. Självklart bedriver de också renovering av äldre fastigheter men generellt går de ut med att de ska höja med 13-15% (vilket med deras hyror för äldre beståndet oftast rlr sig om mindre än en 1000-lapp för en 3:a).
Redan nu märks skillnad på privata företag som hugger för sig som svin trots att hgf kämpat emot och gör livet surt för dem.
Ofcourse, så är det. det är därför privatisering och avreglering i somliga branscher gör stor skada, men ingen nytta Förutom för gränslösa svin och maffia.
Privatisering ska gynna konsumenten, det är nyttan för konsumenten privatisering ska främja och konkurrensutsatta producenten som hamnar i en evolutionär utvecklingsprocess där dom slås ut om dom inte levererar, effektiviserar, sänker priser, inte tvärtom som nyliberalerna vill ha.
Jämför standarden mellan privatvärdars fastigheter och allmänyttan också, i dom allra flesta fall är privatvärdars hus slum med högre hyror.
Många många privatvärdar har gamla pappytterdörrar sen huset byggdes på 40-talet fortfarande. Dra åt helvete, jag bosätter mig inte i en lägenhet med gammal skitdörr man sparkar in och som tur har jag alltid fått tag i lgh med säkerhetsdörr.
Med snåljåpen kurt-sune som slumvärd, hade man fått ha kvar pappdörren för att den duger enligt honom och han sparar fett med flis, sen får man inbrott och får hela sitt liv upp och nervänt medans kurt-sune rycker på axlarna, det är ju inte hans problem.