2017-03-28, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Den nya trenden för muslimska flyktingar från länder som Irak, Afghanistan, och Syrien är att de har börjat konvertera till kristendomen:
Frågeställning
Vad kan detta innebära för kristendomens respektive islams framtid i Europa?

Jag har läst varje inlägg i hela tråden men många tvivlar och tror det handlar om att få PUT.

Kristendomen vet vi växer i Sverige, nya församlingar och frikyrkor står som spön i backen.
Islam kommer att minska som religion, många som föds i dag i muslimska hem kommer att lämna islam. Kanske inte just du och jag kommer att få uppleva det men det får nästa generation.
Citera
2017-03-28, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genombrott
Var noga med att påpeka att det beror på att muslimer föder flest barn. Annars kan det låta som att fler personer geniunt valt Islam på eget bevåg, vilket givetvis inte är fallet.

Problemet med detta är att vara sekulär muslim och vara praktiserande muslim.
Hur många tror du säger: jag är sekulär muslim. Ingen!
Antagligen är man muslim eller så är man det inte.

Sedan får muslimerna ett stort problem om deras barn kommer hem och har hittat Jesus och börjar gå i kyrkan. Vad ska dem göra ? Dem har själva valt att flytta hit.
Citera
2017-03-28, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingOfTrash
Om du bara visste hur många Jehovas Vittnen konverterat som inte är ariska gentemot konverterade arier.

Islamisering är förövrigt ett uttryck jag inte känner till. Och om du menar att butiker erbjuder halal-kött så har inte den klassiska icke-halal-köttet försvunnit därav ingen "isering".

Nej, hmm, vad kan det vara?? Taget ur min rasistiska röv kanske?
Om du är du bara är en blåögd lite jesus, en hårdnackad förnekare av verkligheten eller en figur med en agenda vet jag ej. Halal?? Var det de bästa du kunde komma på....

Jag kan ta ett förskt exempel på vad som menas med islamisering. Denna gång från vårt grannland som är närmast en blåkopia av Sverige när det gäller det mesta. Ja, i vissa fall har de tom hunnit längre än oss. Det vanligaste namnet på nyfödda i Oslo är sedan flera år tillbaks inte Ole eller Petter utan Mohammed.

Hade inte muslimerna velat se mer islam i samhället så hade man kompromissat, försökt att närma sig samhället men istället gör de precis tvärtom.

Norges största "förening" för muslimer har valt en ny ordförande. Den som föll bäst i smaken var denna kvinna. (Källa norges "svt" nrk)
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/islam/redaktoer-om-islamsk-raad-ansettelse-uheldig-for-norske-muslimer/a/23960688/
Citera
2017-03-28, 22:56
Medlem
Citat:
Ja, sekulär muslim existerar inte i västvärldens media https://sv.wikipedia.org/wiki/Alevism men den Turkiska regeringen och IS har samma fiende, 40% "sekulära muslimer" bland befolkningen samt en gerilla rörelse som är "sekulära muslimer" finns innan gränsen till Turkiet. IS fokus ligger på att röja bort dem totalt medan ni tror att de kommer attackera EU närsomhelst fullskaligt men det är långt kvar och helt ärligt så kommer de inte nå så långt fram heller för den delen.

Kan inte vi dock komma överens om att en praktiserande icke sekulär muslim är lika farlig som en praktiserande icke sekulär kristen (Breivik).

Finns inte på kartan att man kan vara sekulär kristen, antagligen eller.

Islam är en identitet, det är inte kristendomen.
Citera
2017-03-28, 23:00
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Muslimer som konverterat till en annan religion skall straffas med döden enligt sharia.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Apostasy_in_Islam

Jag tror inte att det är ett utryck för att ta seden dit man kommer.

Jag skulle snarare misstänka att det faller in under kategorin särskilt ömmande omständigheter vad det gäller migrationslagstiftning. Man kan ju inte utvisa någon till en dödsdom.
Citera
2017-03-28, 23:02
Medlem
Kebabfysikers avatar
Det finns många fall där asylsökare lämpligt nog konverterar för att få stanna i Sverige.
Citera
2017-03-28, 23:09
Medlem
Citat:
Islam är en livsstil, likaså kristendomen. Njut av livet och låt de enfaldiga fortsätta sin väg för Gud dömer dem till slut och inte vi, Gud dömer oss däremot över om hur vi dömer eller inte dömer annat folk förutom med rättfärdig anledning. Och att kunna och inte kunna vara sekulär gäller alla religioner, du är inte en fastkedjad fanatiker om du blir muslim`?

Islam är en livsstil, inte kristendomen. Det är en inre tro på Att Jesus är Gud.
Då har du inte läst Joh kap 8 hur Jesus dömde. Tror du inte dem kristna göra samma sak ?
Citera
2017-03-29, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Genombrott
Var noga med att påpeka att det beror på att muslimer föder flest barn. Annars kan det låta som att fler personer geniunt valt Islam på eget bevåg, vilket givetvis inte är fallet.

Fakta är inte din starkaste sida.

Citat:
Meanwhile, religious switching, which is expected to hinder the growth of some other religious groups, is not expected to have a negative net impact on Muslims. By contrast, between 2010 and 2050, Christianity is projected to have a net loss of more than 60 million adherents worldwide through religious switching.

Inte bara hög barnafödande men också att allt fler väljer islam.

http://www.pewresearch.org/fact-tank/2015/04/23/why-muslims-are-the-worlds-fastest-growing-religious-group/
Citera
2017-03-29, 04:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfzeit
Kristendomen spreds med hjälp av några simpla män, det är helt otroligt hur det ens fick något fäste i världen med tanke på den ynkliga skara som var de första kristna.

Vad om du nu lästa lite autentisk historie före du börjar leka historiker.

Citat:
Saken är den att Bibelns ord har kraft - det har inte koranen.

Speak for yourself.
Citera
2017-03-29, 05:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Speak for yourself.

Falsk dikotomi.

Lär dig elementär logik.
Citera
2017-03-29, 05:10
Medlem
Zasse2s avatar
Är det verkligen muslimer som konverterar då? Eller kristna flyktingar som bekräftar sin tro!?

Citera
2017-03-29, 05:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Citat:
Ursprungligen postat av Kampfzeit
Falsk dikotomi.

Inte alls. Din historieförvrängning är påtaglig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in