2017-03-28, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KingOfTrash
Den upplysta kristna mannen är så långt borta att bara Guds dag kan övertyga hen att ändra sinne.

Du gör samma misstag som rasisterna i IS. Du tror att vita män = kristna. Så är det inte. Kolla bara på avskyn mot kristna ideal i nationalistiska kretsar t.ex.
Citera
2017-03-28, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Muslimer är som Trump säger ormar, så det finns förstås en baktanke även med detta. Lättare att få stanna kanske? Nästla sig in bland de man senare tänker avrätta?

Ormar var ditt ordval. Men det står i koranen att en troende får ljuga för en icke troende.
Citera
2017-03-28, 20:38
Bannlyst
Citat:
Har du sett utvecklingen i de Arab-länder som inte det har varit krig i på evigheter? Qatarr t.ex. precis som vårat kära Svea aldrig blivit anfallna inom rikets gränser och välfärden e riktigt fet som Hitler respekterade lika mycket som han respekterade Sverige. Arabvärlden ansågs inte vara livsrum för arierna som till exempel Ryssland, ett underutvecklat land.

Nej och för mig kvittar det; jag är inte intresserad av någon debatt som går ut på att jämföra mellan väst och öst, och argumentera för att det ena är bättre än det andra. Jag försvarade bara kristendomen. Jag går inte med på att tyst se på när den likställs med islam.
Citera
2017-03-28, 20:53
Medlem
BushwickBills avatar
Islam, och särskilt muslimska emigranter, befinner sig i existentiell kris och det manifesterar sig bland annat i att de konverterar till Kristendom. ISIS och andra auktoritära strömningar av Islam är också en effekt av att muslimer har förlorat sin bevekelsegrund och sitt trossystem. Kristendom är dessutom mycket mer accepterat i väst än någon annan religion, det anses inte alltför avvikande varken i samhället eller från deras tidigare identitet.
Citera
2017-03-28, 20:58
Bannlyst
Citat:
Yup. Neo-nazismen håller den mytologiska fanan högt eftersom deras ätt bär kunskaperna om det som de andra raserna har noll kännedom utav, en bra strategi inom krigskonst.

Sen så är inte den kristna "vite man", nästan hela NT utspelar sig i nuvarande Turkiet och judarna var från början slavar o nomader i Nord Afrika så om jag på något sätt uttryckt mig på ett sätt som säger att kristna är vita män så uttryckte jag mig fel.

Kristna + vita män tankar kommer från de som ser för mycket på Hollywood filmer.

Jehovas Vittnen har förövrigt flest andelar i Central, Latin Amerika samt Afrika så det är verkligen inte den vite mannens religion även om majoriteten utav de som skriver i denna tråd tror det. Men de som syndar mest (Rom) tog ju väldigt lång tid på sig innan de gav Påve titeln till en icke-europé.

Som jag sa så tror jag inte att den upplyste kristna hinner bli standard innan Guds dag då hen uppenbarar sig för att få folk att ändra sinne. Samma gäller muslimer och judar.

edit: Om de som verkligen tror på Jesus börjar predika för att följa lagen så kommer vi bli värdiga innan Guds dag men vem predikar om kristendomen förutom när det kommer till krigstider?

Precis, det måste bli krig eller nån annan typ av kris innan folk vill ödmjuka sig. Jag tror dock vi faktiskt är inne på sluttampen - mänskligheten kommer aldrig att nå 2100. Det grundar jag på ett flertal orsaker;

1) Den fysiska och psykiska degeneration som pågått och som nu pågår i allt snabbare takt. Folk kommer inte att lägga om sina kostvanor och livsstilar i en tillräckligt hög utsträckning för att förhindra den omfattande hälsokatastrof vi är på väg mot. Prata med valfri läkare - trycket på sjukvården kommer öka och öka och öka, tills ekonomin brister.

2) Den kommande konflikt mellan öst och väst, religioner emellan och kanske framförallt invandringens påverkan på väst. Det går mot en upplösning och det hela lär sluta i en väpnad konflikt av sällan skådat slag.

3) Brist på resurser. Maten kommer inte att räcka till för att försörja världens befolkning om ett par årtionden.

4) Miljön - vår värld påverkas alltmer negativt av konsumtionssamhället. Vi har förstört planeten.

5) Det allmänna moraliska förfallet. Liv existerar för Guds ära och Gud finner inget ärofyllt i en värld vars hela befolkning har växlat godhet mot ondska. När den rättfärdiga människan inte längre kan leva i säkerhet på planeten jorden så kommer Herrens dag.
Citera
2017-03-28, 21:29
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Högmod före förfall http://www.crystalinks.com/aztecwarriorbw.jpg

Vad menar du? Att det jag skrev är klassisk västerländsk von-oben?
Citera
2017-03-28, 21:42
Medlem
HerrMoros avatar
Om det är sant så är det bara positivt. Islam är mindre förlåtande som religion och lämpar sig mer för radikalisering än kristendom (tendenserna finns, men de är inte lika uttalade inom kristendomen).

Kristendomens grundprinciper är även en del av fundamentet för västerländsk kultur. Som alternativ till Wahabism eller liknande så är det ett mycket bra steg. Om några generationer kanske de inte behöver religion längre.
Citera
2017-03-28, 22:04
Medlem
Klart som korvspad att man "konverterar" när det innebär asylskäl pga förföljese och hot om att dödas i hemlandet om dessa skulle vara ärliga i sina åsikter.

Nu tror jag inte på detta utan man söker asylskäl och infiltrerar kyrkan och så fort man blir tillräckligt många så slaktas prästerskapet och kyrkan blir en moské. Sen blir det Jihad igen. Denna gång utanför Mellanöstern. Inom kyrkan finns det dessutom fina lokaler och säkert stora möjligheter att förskingra fina pengar om man inte har några som helst skrupler.

Idioter inom kyrkan har inte lärt sig utav historien utan omfamnar nya medlemmar som en girig hästhandlare när han tror att han känner lukten utav en bra affär.

När muslimer "masskonverterar" ska man nog vara på sin vakt och höja blicken lite.

När Muslimer gör något i större grupper som sträcker sig utanför familjen (klanen) så är det på order från högre ort. Garanterat.
Senast redigerad av ramrod 2017-03-28 kl. 22:07.
Citera
2017-03-28, 22:04
Medlem
990099s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Muslimer är som Trump säger ormar, så det finns förstås en baktanke även med detta. Lättare att få stanna kanske? Nästla sig in bland de man senare tänker avrätta?

Asylshopping och religions shopping går väll lite hand i hand för att köpa sig en billig asyl anledning ett besök i kyrkan eller att hävda att man är bög är lite olika trender som dessa ölenbanditer fifflar med för att landa sig ett kravlöst bidragsliv i Europa.
Citera
2017-03-28, 22:23
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Jag tror en del gör det av genuint religiösa skäl medan en del gör det för att helt enkelt få asyl och stanna i Sverige, för att sedan råna och röka heroin.

Men det är svårt för många svenskar som inte har någon aning om vad religion betyder för människor, att förstå detta.
Vi i Sverige, har levt i ett kulturmarxistiskt samhälle i 50 år. Där all religion=ondska.
Över 80% av jordens befolkning är religiösa.
Att vara religiös i någon form är helt och fullt normalt, det är ett mänskligt beteende.
Vad som inte är normalt är ateism. Alla våra politiker som sålt ut vårt land...de är ateister/kulturmarxister.

För många som kommer från muslimska länder där konverteringen till kristendomen är lika med döden och där de aldrig kommit i kontakt med religion.
Så blir det en andlig förnyelse när de får ta emot det kristna budskapet. Tänk er själva att ha levt i en muslimskt diktatur.
Vet att det är massor med iranier som nu konverterar till kristendomen här i Göteborg.

Men med det sagt...vad händer med kristendomen när dess följare blir araber, perser och negrer?
Det blir inte längre kristendom.

Kristendomen är/var en europeisk inhemsk religion.

Kristendomen blev något helt annat när den anammades av våra förfäder, germanerna.
Där Jesus lyftes upp som en krigarkung och hans lärjungar som hans soldater.
https://www.amazon.com/Germanization-Early-Medieval-Christianity-Sociohistorical/dp/0195104668
Kristendomen blev maskulin och var så fram till början av 1800-talet när väckelserörelserna började sprida sig samt då kvinnor fick en mer framträdande roll i kyrkan och feminiserade den.
Den kristendom vi ser idag är något helt annat än den korsriddarna eller Karl XII utövade.

Så den semitiska religion som okunniga här i tråden hävdar att kristendomen är...blev/är/var i själva verket en Europeisk religion. Kristendomen i Mellanöstern särskilde sig väldigt mycket mot den europeiska kristendomen.

Så kristendomen kommer att ändra form när den inte längre utövas av europeer längre.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2017-03-28 kl. 22:32.
Citera
2017-03-28, 22:24
Medlem
Genombrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KommissarieAbbe
Att folk byter religion är ingen nyhet. Islam är den religon som växer mest.

Var noga med att påpeka att det beror på att muslimer föder flest barn. Annars kan det låta som att fler personer geniunt valt Islam på eget bevåg, vilket givetvis inte är fallet.
Citera
2017-03-28, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormet77
Det är samma gud. Allah betyder gud på arabiska.
Samma gud men vad den gudens vilja är tolkas på olika sätt.

Nej, det är inte samma Gud.
Koranen har en egen Gud och Bibeln har en annan Gud.
Sedan att Allah betyder Gud på arabiska må vara sant men det är inte samma Gud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in