2017-03-28, 19:53
Medlem
Finns bara ett syfte. Dem går över till Kristendom för att kunna ha det som asyl att dem är hotade av "Islam". De använder alltså sig själva som hotbild men byter bara religion.

Härliga människor!!
Citera
2017-03-28, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfzeit
Det står klart och tydligt att kristna ska vinna över folk med predikan, inte med våld. Dessutom står det uttryckligen att landets lagar ska följas.

Jag är väl medveten om att de allra flesta muslimer är fredliga människor.

Var står det?

Tror kristna på att predika mot muslimer så, faktiskt, ju snabbare de "förgörs" desto bättre.
Men såna "soldater" i ryggen är det ajäss och goodbye med det kristna europa som vi känner det.
I Tyskland rivs nu ståtliga +hundraåriga kyrkor på löpande band för att ge plats för moskeer.
Bara att inse, om ett par eller kanske bara en generation så är Europa inte längre kristet utan muslimskt.

Det finns helt enkelt inga krafter (tillräckligt stora) i våra länder som har orken och makten att försvara oss mot islamiseringen.

Männen har feminiserats och avväpnats under årtionden och är värdelösa i sammanhanget.

Fö tror jag inte ett skit på att detta är "ärligt". Bara ytterligare ett slugt knep för att fortsätta islamiseringen.
Senast redigerad av MrStreamer 2017-03-28 kl. 19:58.
Citera
2017-03-28, 19:55
Medlem
de.Montforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Muslimer är som Trump säger ormar, så det finns förstås en baktanke även med detta. Lättare att få stanna kanske? Nästla sig in bland de man senare tänker avrätta?

Jupp det är anledningen. En ny väg till put. Kristna är som sagt förföljda. Det är precis likadant med alla som påstår att dom är homosexuella för att få stanna. När put ges tas frun till Sverige.
Citera
2017-03-28, 19:59
Medlem
Anarkhoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingOfTrash
Politikerna gjorde motsatsen till det du skriver d.v.s skrev på ett flyktingavtal med rövslickarna Turkiet för att kunna dumpa varje blatte som försöker komma in i Fort Europa i Turkiet samtidigt som uttråkade drönare i EU inte kan ta sig till Syrien. Offra flyktingarna och öka chanserna för terrordåd inrikes.

Ni anar inte hur många som fått återvända till ett land där de enbart kan livnära sig som tiggare med alternativet att åka tillbaka till sin hemstad och få sin hals skuren.

Och för den delen så röstar du i parlamentsvalet så ingår du i systemet skapat utav borgare o präster (pengar o Gud).

Har du förövrigt hört talas om Kurder? (angående 1000 år tillbaka i tiden som tror på rymdmonster)
(Polen representerar inte Sverige heller för den delen trots Sigismund)
Det gjorde man snarare för att lugna alla oroliga européer, dvs för att behålla sin maktposition över folket innan missnöjet hann slå över. Planen från dessa politiker har hela tiden varit att importera valboskap, för att stärka sin egna stigande totalitarism. Alla floskler om medmänsklighet lurar endast de lättpåverkade och självupptagna (vilka tyvärr har varit ganska många - om vi ser till tidigare trygga länder så som Sverige m.fl.)

Självklart röstar jag inte i en skendemokrati där samtliga partier springer sionisternas ärenden, och som helt öppet vill råna sina folkkamrater på dess frihet, på en massa olika finurliga sätt (olika beroende på vilket parti det gäller).

Jag förstår inte vad du vill komma fram till, vad har kurderna och Polen med mitt inlägg i stort att göra? Är man muslim i dagens läge är man hjärntvättad av andra muslimer, som huvudsakligen kommer ifrån MENA-området, där civilisationen onekligen inte är på samma utvecklade nivå som i västvärlden. Försök inte prata runt det faktumet att det är dessa människor som nu ska väcka liv i kristendomen igen i våra länder med agnosticism.
Citera
2017-03-28, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Var står det?

Tror kristna på att predika mot muslimer så, faktiskt, ju snabbare de "förgörs" desto bättre.
Men såna "soldater" i ryggen är det ajäss och goodbye med det kristna europa som vi känner det.
I Tyskland rivs nu ståtliga +hundraåriga kyrkor på löpande band för att ge plats för moskeer.
Bara att inse, om ett par eller kanske bara en generation så är Europa inte längre kristet utan muslimskt.

Det finns helt enkelt inga krafter (tillräckligt stora) i våra länder som har orken och makten att försvara oss mot islamiseringen.

Männen har feminiserats och avväpnats under årtionden och är värdelösa i sammanhanget.

Fö tror jag inte ett skit på att detta är "ärligt". Bara ytterligare ett slugt knep för att fortsätta islamiseringen.

Markus 16:15Svenska 1917 (SV1917)

15 Och han sade till dem: »Gån ut i hela världen och prediken evangelium för allt skapat.

Timotheusbrevet 2:24 Och en Herrens tjänare bör icke strida, utan vara mild mot alla, väl skickad att undervisa, tålig när han får lida.

25 Han bör med saktmod tillrättavisa de motspänstiga, i hopp att Gud till äventyrs skall förläna dem bättring, så att de komma till kunskap om sanningen,
Citera
2017-03-28, 20:04
Bannlyst
Citat:
Har inte majoriteten av kristna sen i princip varenda kyrka bärandes på en symbol där även flera som bär denna symbol också har en man fastspikad man i ett kors som lider? Kristna tror även på Gamla Testamentet som representerar de som valde och ville göra detta mot den man som spikades fast i korset och likaså Islam. Äpplet faller inte långt från trädet du vet.

Jag förstår inte vart du vill komma
Citera
2017-03-28, 20:09
Bannlyst
Citat:
Majoriteten av kristna tycker det är rättfärdigt med en våldsam symbol, mer våldsam än amerikanska söderns flagga om du frågar mig.

FÖr det första så är bibeln emot att man gör en avbild av Gud så att gå runt med symboler av kors är faktiskt ingenting som bibeln uppmanar till.

För det andra så är korset inte en symbol för våld, utan snarare handlar det om tacksamhet för Jesus lidande och frälsningen genom hans blod.
Citera
2017-03-28, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kampfzeit
Markus 16:15Svenska 1917 (SV1917)

15 Och han sade till dem: »Gån ut i hela världen och prediken evangelium för allt skapat.

Timotheusbrevet 2:24 Och en Herrens tjänare bör icke strida, utan vara mild mot alla, väl skickad att undervisa, tålig när han får lida.

25 Han bör med saktmod tillrättavisa de motspänstiga, i hopp att Gud till äventyrs skall förläna dem bättring, så att de komma till kunskap om sanningen,

Ok. Bra där. Kanske de kristna som slaktas i muslimska länder har missat detta.
Om inte så verkar det vara en typ sådär strategi.
Citera
2017-03-28, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Ok. Bra där. Kanske de kristna som slaktas i muslimska länder har missat detta.
Om inte så verkar det vara en typ sådär strategi.

Världens största religion så visst är det en bra strategi.
Citera
2017-03-28, 20:23
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocaine-Cowboy
Pga asylskäl / uppehållstillstånd. Skulle dom skickas tillbaka så blir dom plötsligt en "kristen förföljd minoritet" i deras hemland = chansen ökar att dom får stanna.

Svårare än så är det inte.

Jag håller med dig. De konverterar sannolikt av taktiska skäl. Bortsett från det så skiter västvärlden i de kristna i dessa länder. Man har nästan uteslutande tagit hit muslimska män. Alltså ska de ut alldeles oavsett om de konverterat eller ej. Alla kommer säga sig vara kristna homosexuella för att få lov att stanna.

I mitt tidigare liv var detta uttalande helt otänkbart, men det går inte att lita på en muslim eller en jude.
Citera
2017-03-28, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clida
Jag har inte tillgång till länk då jag inte minns vart jag såg den men det handlade om utvisning på en afghan ifrån Sverige och den utvisade blev intervjuad via telefon översatt till svenska med text.

En fras löd ungefär: "Jag har konverterat mig till kristen men dom behandlar mig inte som en kristen! Vart är deras hjärtan?!"

Det var en underlig fras tagen ur hela sin kontext så redan då började jag spekulera kring att man förmodligen konverterar för att man tror att länderna än idag är jätte kristna och att man hoppas på att oddsen för att få asyl ökar.
Är väl i samma härad som hazarer som är födda och uppvuxna i Iran och aldrig varit i Afghanistan men säger att dom kommer från Afghanistan när dom når Svenska gränsen.
Antar att flyktingsmugglarna kommer med lite goda råd och överdriven reklam när dom tar betalt för "more than all inclusive" resa.
Det är väl därför resenärerna blir besvikna när dom ibland hamnar i glesbygd och inte i Malmö eller Stockholm.
Fast då har resesäljaren hamnat utom räckhåll när sanningen upodagas så klagomålen riktas mot ovetande mottagarland.
Senast redigerad av D.Yster.Quist 2017-03-28 kl. 20:31.
Citera
2017-03-28, 20:31
Bannlyst
Citat:
Sura 44: 13, 14, 15 (har inte läst koranen på evigheter o randomklickade på på den suran)

"Men varifrån skall den påminnelse komma som påverkar dem? Ett sändebud har ju kommit till dem och klart framfört sitt budskap;

då vände de honom ryggen med orden: "[Denne] galning har lärts upp [av andra]!"

Vi skall skjuta upp straffet en liten tid, men ni kommer att återfalla [i synd]."

Detta står skrivet i koranen och det är inte "Gud" eller en slags profetia utan det är fakta långt efter Jesus dog på pålen och sedan återuppstod för att få lösen för våra själar, och man kan inte förneka det som står skrivet i den suran då krig o elände fortsatte att drabba hela Europa trots att människosonen räddade våra själar från evigt lidande och vart i historien är vi nu som lovats frälsning? Folk som kallar sig kristna i denna tråd tror fortfarande på att svärdet är mäktigare än pennan trots wikipedia. Vi i EU har ju också fördelen med vår välfärd som gör att alla har råd med WIFI. Krigshärjade delen i mellan östern innehåller fortfarande analfabeter och människor utan tillgång till Twitter trots de kristnas (USAs) intåg.

Jag förstår inte riktigt vad den suran har med kristendomen att göra?

Riktiga hardcore-fundamentalist kyrkor har inget kors, för det är obibliskt. Det finns ingenting i Bibeln som förespråkar någon som helst användning av symbolik. Det är bara bisarra människor som uppfinner symboler och älskar att klä sig i symbolism.

Hade arabvärlden skött sig och slutat synda så fruktansvärt mycket hade Gud skyddat dem mot USA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in