2017-03-28, 18:42
Medlem
Anarkhoss avatar
När vi äntligen var på väg att bli av helt med masspsykosen som bromsat logiskt tänkande i tusentals år... Vad gör politikerna då? Jo, man lämnar så klart gränserna vidöppna för människor som ligger ca tusen år efter oss i utvecklingen, och vars religiositet fortfarande befinner sig på sin höjdpunkt, där ingen får filosofera eller gå emot dyrkan av icke-verkliga ledare som tydligen styr oss alla från rymden.
Citera
2017-03-28, 18:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anarkhos
När vi äntligen var på väg att bli av helt med masspsykosen som bromsat logiskt tänkande i tusentals år... Vad gör politikerna då? Jo, man lämnar så klart gränserna vidöppna för människor som ligger ca tusen år efter oss i utvecklingen, och vars religiositet fortfarande befinner sig på sin höjdpunkt, där ingen får filosofera eller gå emot dyrkan av icke-verkliga ledare som tydligen styr oss alla från rymden.

Som sagt: Låt oss först se på vad det FAKTISK rör sig om numerärt.
Citera
2017-03-28, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rioi
Hva er poenget med å bytte religion? I går var Allah den eneste guden, i dag er Gud den eneste guden. Patetisk
Man är monoteist men är t. ex uppväxt i Iran där det är kört att "välja" vilken gud som känns rätt. Svårare än så måste det inte vara. Har personligen ett par ex och kollegor som konverterat för att de är troende då deras hjärta ligger i Jesus händer snarare än Allans.
Citera
2017-03-28, 19:04
Medlem
Jag har inte tillgång till länk då jag inte minns vart jag såg den men det handlade om utvisning på en afghan ifrån Sverige och den utvisade blev intervjuad via telefon översatt till svenska med text.

En fras löd ungefär: "Jag har konverterat mig till kristen men dom behandlar mig inte som en kristen! Vart är deras hjärtan?!"

Det var en underlig fras tagen ur hela sin kontext så redan då började jag spekulera kring att man förmodligen konverterar för att man tror att länderna än idag är jätte kristna och att man hoppas på att oddsen för att få asyl ökar.
Senast redigerad av Clida 2017-03-28 kl. 19:07.
Citera
2017-03-28, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Förr var dom apatiska, sedan homosexuella och nu kristna, kackerlackorna gör vad som helst för att håva in dumma svenskars bidrag.

https://en.wikipedia.org/wiki/Taqiya

Visst är det så och den dumma naiva Svensken köper det rakt av. Du missade de ljugande ensamkommande "barnen"
Citera
2017-03-28, 19:09
Medlem
Robinson-Merals avatar
Det uppenbara skälet: Du kan inte verkställa utvisningar av "kristna" till länder där de riskerar förföljelse för sin religion (läs: i princip alla muslimska länder). Har de dessutom lagt upp bilder på sina dop på Facebook är saken klar: uppehållstillstånd. Konvertiter är värre än djävulen själv inom islam.
Citera
2017-03-28, 19:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vilket besynnerligt sätt att betrakta teologi: Från ett numerärt perspektiv.

"Dess fler profeter, dess bättre".

Citat:
Ursprungligen postat av KingOfTrash
Huvudvärkstabletter säljer bättre om samma piller har tre olika namn och fungerar annorlunda men med samma slutmål.

Absurd analogi.
Citera
2017-03-28, 19:21
Medlem
RadioDDR1s avatar
Utan andlighet dör en civilisation. Asatro eller kristendom. Gör ditt val. Båda val är fullgoda, och båda har sin naturliga plats i det västerländska samhället. Att ha konverterat kommer ses som en merit när deporteringarna drar igång i i framtiden. Att konvertera i sista minuten kommer inte att rädda dig. Inte heller om du levt rövare tidigare eller lever på bidrag. Den smarte muslimen överger sin religion redan nu. Återstår att se hur många som är smarta. Tror inte det är jättemånga.
Citera
2017-03-28, 19:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Hård determinism och regnbågar är absurt.

Vad har det med muslimers konvertering att göra?
Citera
2017-03-28, 19:40
Bannlyst
Citat:
Och du har inte läst bibeln även om du påstår att du gjort det. (Öga för öga, tand för tand. Dags att skicka ned Breivik med granatkastare till deras storstäder så blir allt rätt eller hur?)

Det är sant att det finns många, väldigt många terrorrörelser anknutna till Islam men du kan samla dem allihopa och andelen fredliga muslimer kommer fortfarande nå 95% barriären.

Det står klart och tydligt att kristna ska vinna över folk med predikan, inte med våld. Dessutom står det uttryckligen att landets lagar ska följas.

Jag är väl medveten om att de allra flesta muslimer är fredliga människor.
Citera
2017-03-28, 19:46
Bannlyst
Citat:
Däremot så slog ju Kristendomen igenom tack vare det första imperiet i människans historia som älskade att söndra och härska, samma historia med islam. I gamla testamentet kan du alltid kolla fjärde moseboken som handlar om hur många judar som mönstrade för att kriga för Zion (med våld!).

Fel. Kristendomen spreds med hjälp av några simpla män, det är helt otroligt hur det ens fick något fäste i världen med tanke på den ynkliga skara som var de första kristna. Saken är den att Bibelns ord har kraft - det har inte koranen.
Citera
2017-03-28, 19:52
Bannlyst
Citat:
Guds vägar äro outgrundliga. De som ser Gud i koranen har alla svarta hjärtan som vill se enbart förstörelse? Du generaliserar ca 1 miljard människor med ditt påstående.

Det är sant att Mohammed la till sin egen filosofi här och där i koranen men om du är Guds man så kan du skilja på Mohammeds islam samt Guds islam om du läser koranen.

Här är en muslim som är väldigt fredlig av sig, han la en bransch bakom sig som genererade miljontals kronor till honom för fredens religion (till och med vegetarian) https://youtu.be/Uz4UUZ5CDpk?t=98

Lugn. Jag hatar inte muslimer. Visst har koranen delar i sig som är "gudliga" och visst är de flesta muslimer trevliga. Men det finns verser i koranen som kan användas till att rättfärdiga våld mot icke-troende.

Koranen är dock inte orsaken till terrorism. Har inte påstått det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in