2017-03-28, 19:14
Medlem
Skaraborg2s avatar
Paralyserad av skräck.

Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Tror ni att hon såg ett gäng människor eller ett gäng negrer runt sig? Hur tror ni hon resonerade?

Nu är det Isabellas tur att åka ner och hjälpa.

Hur hon kan ha resonerat vet vi inte - om hon ens resonerade alls. Kan mycket väl ha varit paralyserad av skräck. Hon kan även på ett mycket tidigt stadium förstått vad som skulle komma att ske.
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Väldigt rått av dem att gå ut med infon om att hon blev halshuggen, totalt onödigt

""We were informed that two Caucasian bodies were found in shallow graves in the search area, a man and a woman.""

Tycker det var rätt. En FN-anställd som är på plats för att utreda övergrepp avrättas. Hur var hennes personskydd vid tidpunkten för försvinnandet? FN leker inte Rosa Bussarna. Ingen kidnappning var det heller. Vi får se hur mycket den framtida rättsmedicinska undersökningen kan ge.

Citera
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Undrar varför man högg huvudet av Zaida och inte den andre.

Känns surrealistiskt att en känd svensk person slutar sina dagar genom att halshuggas i Kongos djungler. Obehagligt är det.

Tre lik hittades om jag förstod det rätt.
Men Zaida var den enda som blev halshuggen.
En teori kan väl vara att de två andra dödades omgående och sen hade man lite sex-lekar med Zaida innan huvudet föll.
Citera
2017-03-28, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Skulle inte förvåna mig det minsta ifall hon halshuggs levande.

Finns det FN-Soldater i området?
Citera
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ukrosso
Jag är med dig. Jag tycker på sätt och vis att man får skylla sig själv om man åker ner till Kongo och ska spela hjälte. Men jag hoppas ändå att döden gick snabbt. Ingen förtjänar att få huvudet avkarvat medan man lever.
Å andra sidan kan det väl vara bra att folk åker till skitländer med syftet att försöka få dem att bli bättre länder? Även i skitländer bor det ju massor av människor som inte beter sig som as utan som verkligen behöver hjälp utifrån.
Citera
Medlem
Verkar som SVT play körde Cancel på det extrainsatta 19.15 programmet.

Kan mycket väl vara så att PK MSM inte vill att det ska komma fram om nu tjejen har blivit våldtagen i flera dagar för att sedan blivit halshuggen.

Kollar ni länken "svt-nyheter-extrasandningar-kongo-kinshasa-kvinna-hittad-dod" så ser ni att SVTplay har fegat ur.

https://www.svtplay.se/video/13042818/svt-nyheter-extrasandningar/svt-nyheter-extrasandningar-kongo-kinshasa-kvinna-hittad-dod

Rapport börjar om 5min:
https://www.svtplay.se/video/12954172/rapport/rapport-28-mar-19-30-1
Senast redigerad av Azimut68 2017-03-28 kl. 19:25.
Citera
2017-03-28, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Skulle inte förvåna mig det minsta ifall hon halshuggs levande.
Nej då är det. Hon var även söt så våldtagen blev hon nog också.
Citera
2017-03-28, 19:26
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Å andra sidan kan det väl vara bra att folk åker till skitländer med syftet att försöka få dem att bli bättre länder? Även i skitländer bor det ju massor av människor som inte beter sig som as utan som verkligen behöver hjälp utifrån.
Ja, det är bra. Men man får inte min sympati om det går åt helvete heller. Att det är problem i Kongo är ingenting en vit kvinna från Sverige kan ändra på.
Citera
2017-03-28, 19:28
Medlem
Ludermassignegers avatar
Faktiskt riktigt jävla motbjudande att läsa om dessa jävla primitiva kräk. Visst, hon hade inget där att göra, men fyfan, det här önskar jag inte min värsta fiende.
Citera
2017-03-28, 19:32
Medlem
Första nyhet på Rapport just nu, men inget namn.
Citera
2017-03-28, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ludermassigneger
Faktiskt riktigt jävla motbjudande att läsa om dessa jävla primitiva kräk. Visst, hon hade inget där att göra, men fyfan, det här önskar jag inte min värsta fiende.

Nä..fyfan så vidrigt!! Och en del här verkar vara riktigt verklighetsfrånvarande..
Citera
2017-03-28, 19:42
Medlem
Utflyttads avatar
Reuters:

http://www.reuters.com/article/us-congo-un-idUSKBN16Z1FL

Citat:
Villagers in Democratic Republic of Congo discovered the remains of two U.N. investigators and their Congolese interpreter who went missing this month in an area engulfed in a violent uprising, a government spokesman said on Tuesday.

Michael Sharp, a U.S. citizen, and Zaida Catalan, a Swedish national, had been in a group of experts monitoring a sanctions regime imposed on Congo by the U.N. Security Council when they disappeared in Kasai Central province.

Villagers found three bodies - two Caucasians and one Congolese - not far from where the experts group vanished, according to the government.

Police informed the authorities in the capital Kinshasa on Monday and a team including the provincial police commissioner was sent to the scene to identify the bodies.

"It's now a certainty. It is the two investigators. We identified the third body in the grave with them as their Congolese interpreter," Communications Minister Lambert Mende told Reuters.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in