Tänkte på det här igår, och det faktum att 2 veckor passerat utan några nyheter.
Och idag så är de av allt att döma hittade.
1 kongoles och 2 utlänningar. Kan man gissa att det var tolken?
Vilket ytterligare stärker min tes att mopedtaxikillarna var inblandade, och att detta sannolikt var ett rån som gick snett.
Synd att man inte omedelbart letade upp anhöriga/bekanta till dessa och satte press, då kanske de fortfarande hade varit kvar i livet.
Dessa kulturer har ofta en ganska snäv rörelseyta och i regel god social koll. Dvs, förövarna är lokala och lokalbefolkningen vet nog ganska "säkert" vilka de är. Problemet är att man agerade alldeles för långsamt och sannolikt inte heller har rätt kontakter, dvs, svårt att få folk att berätta sanningen.
Filmen
Hector and the search for happiness innehåller en kidnappning som till vissa delar belyser vad det handlar om. (Filmen har vissa filosofiska poänger som gör den intressant, men är tyvärr i övrigt medioker, så ni behöver inte springa benen av er för att se den)
Hursomhelst är det försent nu. Även om jag inte på något sätt sympatiserar med Zaidas virriga åsikter är detta inte ett slut jag önskar någon.