2017-03-27, 20:06
Medlem
[quote=Pudelfrillan|60268642]
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje

Du som VET hur det här gick till kan väl berätta det för oss andra så vi slipper alla spekulationer? Det är jobbigt att hållas på halster.
Jag antar att det enligt dig endast finns 2 möjliga scenarion:

Alt. 1 P-A J cyklade efter Eva, kom ikapp henne och mördade henne vid Långbacken?
Alt. 2 P-A J lejde någon, som i sin tur stod och väntade in Eva vid Långbacken?

Stämmer det? och vilket av dessa 2 alt. lutar det åt?

Jag blir upprörd när tråden drar åt helt fel håll.
Senast redigerad av Vidje 2017-03-27 kl. 20:23.
Citera
2017-03-27, 21:06
Medlem
[quote=Vidje|60268884]
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
När jag svara Moshes så handla det om att dom som läst artiklarna kan inte ha missat att det fanns en rodnad/märke på halsen. Rodnaden på halsen ansågs väl härröra från slag ?
Det har beskrivits som att offret stred och kämpade- så har jag uppfattat beskrivningarna i media, det har egentligen inte sipprat ut mycket om detaljerna kring egentliga dödsorsaken. Någon strypning har det aldrig sagts något om. Inte heller kvävning. Det har framgått att det varit knivhuggen som var dödsorsaken.
Några scenarior hade jag inte med där.
Citera
2017-03-27, 21:17
Medlem
Citat:
Rodnaden på halsen ansågs väl härröra från slag ?
Det har beskrivits som att offret stred och kämpade- så har jag uppfattat beskrivningarna i media, det har egentligen inte sipprat ut mycket om detaljerna kring egentliga dödsorsaken. Någon strypning har det aldrig sagts något om. Inte heller kvävning. Det har framgått att det varit knivhuggen som var dödsorsaken.
Nä jag menade inte att hon blev strypt eller kvävd. Vad jag menade var att det kan ha börjat med ett stryptag. Och som jag förstått det också så var knivhuggen dödsorsaken.
Citera
2017-03-27, 21:25
Medlem
[quote=Pudelfrillan|60268642]
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje

Du som VET hur det här gick till kan väl berätta det för oss andra så vi slipper alla spekulationer? Det är jobbigt att hållas på halster.
Jag antar att det enligt dig endast finns 2 möjliga scenarion:

Alt. 1 P-A J cyklade efter Eva, kom ikapp henne och mördade henne vid Långbacken?
Alt. 2 P-A J lejde någon, som i sin tur stod och väntade in Eva vid Långbacken?

Stämmer det? och vilket av dessa 2 alt. lutar det åt?
Alt. 3 Mr. P oskyldig
Citera
2017-03-27, 21:59
Medlem
[quote=Pontsiuspilatus|60275771]
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Alt. 3 Mr. P oskyldig
Ja eller hur?😂😂😂
Citera
2017-03-27, 22:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsen
Kan inte P fått höra något som oroade honom - därav alla telefonsamtal på natten, alla åkturer? Hade han fått reda på att någon ville E illa? Som han nu skyddar? Vilka tjänade på E:s död, ekonomiskt eller på något annat sätt?

A hade varit i pundarkretsar, hade något gått fel där? Hade E satt dit någon? Är det otänkbart att det inte var A som var målet?

Återigen; om mordet var beställt; vilka hade alibi den natten?

Det där har jag också undrat. Som det beskrivs att han gjort så passar det på sätt och vis in att han skulle vart rejält orolig men han verkar inte tillstå det så specifikt?
Sades det något under kvällen, eller ringde någon (ut eller in) om något som upprört?
Citera
2017-03-28, 10:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det där har jag också undrat. Som det beskrivs att han gjort så passar det på sätt och vis in att han skulle vart rejält orolig men han verkar inte tillstå det så specifikt?
Sades det något under kvällen, eller ringde någon (ut eller in) om något som upprört?

Dom enda som har motiv att mörda Eva är Mr P eller BÅ.
Mr P för att hans kärlek inte besvarades och BÅ för att hennes kärlek till Mr P inte besvarades, jag tror BÅ var fruktansvärt svartis på Eva på den tiden då mr P bara lekte med BÅ samtidigt som han var störtkär i Eva.

Jag tror också på ett triangeldrama som gick över styr och där någon fick panik sista timmarna innan flytten.

Om det var ett beställningsmord så var det väldigt bekvämt för både BÅ och Mr P då man slapp göra smutsgörat.

Det kan ju också vara så att Mr P försökte in i det sista att få Eva att stanna kvar, detta borde dock väl Anneli veta mer om, om Mr P var likgiltig till Evas flytt eller om han verkade stressad/deprimerad.
Citera
2017-03-28, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Mr P för att hans kärlek inte besvarades och BÅ för att hennes kärlek till Mr P inte besvarades, jag tror BÅ var fruktansvärt svartis på Eva på den tiden då mr P bara lekte med BÅ samtidigt som han var störtkär i Eva.

Jag tror också på ett triangeldrama som gick över styr och där någon fick panik sista timmarna innan flytten.

Om det var ett beställningsmord så var det väldigt bekvämt för både BÅ och Mr P då man slapp göra smutsgörat.

Det kan ju också vara så att Mr P försökte in i det sista att få Eva att stanna kvar, detta borde dock väl Anneli veta mer om, om Mr P var likgiltig till Evas flytt eller om han verkade stressad/deprimerad.

Beställningsteorin måste vara det stolligaste som förts fram i det här ärendet, det är djupt olyckligt att Veronica Andersson får leda den här förundersökningen. Kan man verkligen få vara chef för Grova Brott om man tror på yrkesmördare i Kramfors?
Citera
2017-03-28, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE

Hur vet du att ingen annan skulle kunna ha motiv? Att något inte är allmänt känt betyder ju inte att sådant inte existerar?
Vet man ens att det förelåg en kärleksrelation mellan BÅ och P? Hon kanske flyttade in där för att hon var rädd och inte ville vara ensam hos sig? Om en GM såg när hon lämnade av Eva, det är nog inte en helt behaglig upplevelse att skiljas åt från en bekant och veta att denne mördats på ett brutalt sätt strax efteråt? Och kanske tänka att mördaren känner igen henne?

Du tror att BÅ var sotis och därmed vet du att hon hade motiv?
Citera
2017-03-28, 10:38
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory
Beställningsteorin måste vara det stolligaste som förts fram i det här ärendet, det är djupt olyckligt att Veronica Andersson får leda den här förundersökningen. Kan man verkligen få vara chef för Grova Brott om man tror på yrkesmördare i Kramfors?
Vet du om ni gör era olika bedömningar utifrån samma faktaunderlag här? Eller kan den ena av er veta något avgörande som den andre inte känner till?
Citera
2017-03-28, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av echoesofglory

Det behöver väl inte vara en "yrkesmördare" i egentlig mening.
Citera
2017-03-28, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hur vet du att ingen annan skulle kunna ha motiv? Att något inte är allmänt känt betyder ju inte att sådant inte existerar?
Vet man ens att det förelåg en kärleksrelation mellan BÅ och P? Hon kanske flyttade in där för att hon var rädd och inte ville vara ensam hos sig? Om en GM såg när hon lämnade av Eva, det är nog inte en helt behaglig upplevelse att skiljas åt från en bekant och veta att denne mördats på ett brutalt sätt strax efteråt? Och kanske tänka att mördaren känner igen henne?

Du tror att BÅ var sotis och därmed vet du att hon hade motiv?

Nej PA hade en relation med BÅ innan mordet, och inbillade eller ansåg att han och Eva var ett par samtidigt. Däremot stämmer det säkert att BÅ var rädd och ville ha skydd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in