2017-03-07, 00:41
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
SOL
Instämmer.
Citera
2017-03-27, 16:48
Medlem
Citat:
F-sektionen ska vara en plats där alla känner sig välkomna och inkluderade. Därför måste vi tillsammans aktivt arbeta för att förebygga och reagera när verksamheten brister vid de punkterna.
Med anledning av det som under det senaste dygnet skrivits på Jodel vill vi påminna om hur du som medlem kan hjälpa till att göra sektionen ännu bättre, för alla.

Vad är det som har skrivits på Jodel?
Citera
2017-03-27, 19:39
Medlem
Eminent.Javissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarrieFisher
Någon kände sig dåligt behandlat av en studentförening av nåt slag. Folk trodde det var F-sektionen, sen kom det fler folk som vädrade negativa erfarenheter om just F-sektionen. Någon på F-skltionen såg diskussionen på Jodel (en app där man kan göra anonyma inlägg och kommentera inläggen) och skrev texten på Facebook för att försöka göra nåt åt det som har lett till de negativa erfarenheterna.
Citera
2017-03-27, 23:12
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eminent.Javisst
Någon kände sig dåligt behandlat av en studentförening av nåt slag. Folk trodde det var F-sektionen, sen kom det fler folk som vädrade negativa erfarenheter om just F-sektionen. Någon på F-skltionen såg diskussionen på Jodel (en app där man kan göra anonyma inlägg och kommentera inläggen) och skrev texten på Facebook för att försöka göra nåt åt det som har lett till de negativa erfarenheterna.

Istället kan man tänka sig att de bör sätta hårt emot hårt mot anonym ryktesspridning och istället uppmana folk att höra av sig till respektive relevant person.
Citera
2017-03-28, 12:28
Medlem
Havsteins avatar
Citat:

Finns i Lundaskvaller gruppen på FB.
Citera
2017-06-30, 13:32
Medlem
Såg att man kunde anmäla sig till lundaekonomernas novischvecka. Bör man göra det redan nu innan antagningsbeskedet kommit eller ska man vänta tills beskedet trillat in? Vill inte vänta till den 13e för att sen se att platserna är slut nämligen...
Citera
2017-06-30, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuddalfen1
Såg att man kunde anmäla sig till lundaekonomernas novischvecka. Bör man göra det redan nu innan antagningsbeskedet kommit eller ska man vänta tills beskedet trillat in? Vill inte vänta till den 13e för att sen se att platserna är slut nämligen...

Tror knappast att de har färre platser än studenter som börjar? Däremot om många resonerar som du och sedan inte kommer in så är det klart det kan bli problem
Citera
2017-06-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kmpa
Tror knappast att de har färre platser än studenter som börjar? Däremot om många resonerar som du och sedan inte kommer in så är det klart det kan bli problem
Måste vara som du säger och det bör inte vara några problem att vänta på iallafall första antagningsbeskedet. Men vore lagom surt att missa nollningen pga för få platser.
Citera
2017-07-02, 01:53
Medlem
Havsteins avatar
Har alla fått tag i bostad? Vilka områden ska man passa sig för? Bor i Köpenhamn...
Citera
2017-07-08, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havstein
Har alla fått tag i bostad? Vilka områden ska man passa sig för? Bor i Köpenhamn...

Lund är en by, det finns inga dåliga områden.
Citera
2017-08-26, 10:42
Medlem
Laxfiskarns avatar
Hej!

Det här kan låta lite knasigt men det är nämligen så att jag har varit ute i skogen den senaste veckan och inte haft tillgång till internet och sista dagen att registrera sig var nog den 25e igår (jo, jag vet, jag skulle bara ha registrerat mig innan i god tid) och nu undrar jag om det är kört eller om det går att registrera sig efteråt. Det ska vara upprop den 28e, bör jag gå dit ändå?

Tackar på förhand!
Citera
2017-10-27, 18:11
Medlem
Nollning i Lund

Är lite nyfiken på hur nollningen sker på Lund? Håller varje nation i varsin nollning eller vad händer?

Skulle vara trevligt om någon kunde dela med sig av sina nollningshistorier också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in