2017-03-20, 20:46
Medlem
Att jag inte snubblat över denna tråd tidigare..

Jag brukar besöka Lidl relativt ofta jämförelsevis med andra matbutiker. En stående klassiker är deras "Toffee Selection" i godishyllan, fantastisk blandning av diverse toffee. Priset är 25 kronor á 500 gram, och då toffee-bitarna både är lite hårda och sega så räcker de även länge.
Citera
2017-03-20, 20:50
Medlem
Sereenas avatar
Nog för att flaska är praktiskt, men hur jävla svårt är det att blanda ihop smeten själv, direkt i en flaska om man vill...
Citera
2017-03-20, 21:32
Medlem
416.5hps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Nog för att flaska är praktiskt, men hur jävla svårt är det att blanda ihop smeten själv, direkt i en flaska om man vill...

Blanda får du göra ändå. Köper du pulver på flaska så häller du vatten i flaskan och skakar. Köper du pulver på kartong så häller du pulvret och vattnet i valfrit kärl och blandar på lämpligt sätt. Vill man inte använda pulver så använder man mjöl, ägg, smör, salt och bakpulver, men det tar ju lite längre tid. Vad är det du tycker är dåligt med flaskan?
Citera
2017-03-20, 21:39
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 416.5hp
Blanda får du göra ändå. Köper du pulver på flaska så häller du vatten i flaskan och skakar. Köper du pulver på kartong så häller du pulvret och vattnet i valfrit kärl och blandar på lämpligt sätt. Vill man inte använda pulver så använder man mjöl, ägg, smör, salt och bakpulver, men det tar ju lite längre tid. Vad är det du tycker är dåligt med flaskan?

Innehållet...

Dom färdiga pulvrena innehåller en massa onödigt jox, och är svindyra jmf att göra eget.

Är ju inte direkt knepigt att hälla mjöl, mjölk, bakpulver, salt och lite skirat smör (eller vispgrädde) i en flaska och skaka ihop.
(Man har inte ägg i våfflor, då blir dom tunga och sega istället för frasiga.)
Citera
2017-03-20, 22:04
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanjullet
Vet inte vad ni har för billiga Ica maxi, men Lidl slår då mina Hemköp, Ica osv med hästlängder. På Lidl får jag tre super fulla kassar med mat för 800 kr medans det antingen skulle bli dubbelt så dyrt i annan butik.

Ja, fast det var ännu billigare förr.

Skulle köpa sötpotatis chips, två stora kartonger fanns med blandade sorter, då hade nån fucker varit där innan och skövlat.

Blev en korg full med korvar och annat. Gick på under 400. Ica hade det slutat på 7-800.
Citera
2017-03-24, 17:54
Medlem
Memmajemmas avatar
Såg att Lidl sålde färdiga risottomix-påsar. Bara att koka upp med vatten och sen tillsätta smör och parmesan i slutet. Fanns smaker med grön sparris och svamp.

Vad tror ni om det? Kan det bli gott? Brukar annars göra min risotto från grunden.
Citera
2017-03-24, 19:39
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Såg att Lidl sålde färdiga risottomix-påsar. Bara att koka upp med vatten och sen tillsätta smör och parmesan i slutet. Fanns smaker med grön sparris och svamp.

Vad tror ni om det? Kan det bli gott? Brukar annars göra min risotto från grunden.

Dom är okej om man vill ha nt enkelt.
Citera
2017-03-27, 10:59
Medlem
Scott Danielss avatar
Behöver en cykelställning och ser att Lidl fr.o.m. idag har det. Kanske har de haft det tidigare i sortimentet - någon som har köpt denna cykelställning tidigare?

https://ibb.co/h3zvLa
Citera
2017-03-28, 21:46
Medlem
Bertings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scott Daniels
Behöver en cykelställning och ser att Lidl fr.o.m. idag har det. Kanske har de haft det tidigare i sortimentet - någon som har köpt denna cykelställning tidigare?

https://ibb.co/h3zvLa
Har inte sett att de haft cykelställningen tidigare, nog en ny vara. Innerslang också billigt. Cykelpump har de med. Dåligt svar men be att få öppna kartongen och kolla, verkar den bra så köper du den.
Citera
2017-03-28, 22:58
Medlem
Sereenas avatar
Testade deras "Pérail" fårost och den var riktigt god, mild ocg gräddig och lagom mogen.
Citera
2017-03-29, 16:27
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berting
Har inte sett att de haft cykelställningen tidigare, nog en ny vara. Innerslang också billigt. Cykelpump har de med. Dåligt svar men be att få öppna kartongen och kolla, verkar den bra så köper du den.

Jag sökte runt på nätet och de har tydligen haft cykelställningen i sortimentet tidigare vid vissa tillfällen. Jag vet däremot inte om det var just samma märke som denna modell.

Hur som helst, jag slog till på två stycken (varav en till fritidshuset) och har monterat en av de och den fungerar bra efter ett snabbt prov.
Citera
2017-03-29, 16:29
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
Är Lidls egna cola-dryck prisvärd?
Freeway. Tycker den är bäst på marknaden, bättre än Coca-cola och Pepsi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in