Asså när man skrivit en mastodont-text och så bara försvinner allt och går inte att få fram... nytt försök.
Jag håller inte med
rcs,
rainbowia och
AlbusDumbledore. Tycker damlaget har gjort en bra säsong och att de flesta har gått framåt. Hade tänkt göra en lista liknande den rcs gjorde, sedan när jag läste hans blev jag häpen över hur olika man kan se på saker och ting. Så här hade min lista sett ut.
Framsteg: Nilsson, Falk, Haag, Sundling, Wikén.
Mittemellan: Ida, Sömskar
Bakåt: Henriksson, Öberg.
Tycker ingen av de i framsteg-gruppen behöver motiveras utom Wikén. Där jämför man ju med en katastrofsäsong vilket man kan tolka åt båda hållen, å ena sidan lätt att förbättra sig å andra sidan bra att komma tillbaka till VM-truppsnivå. En förbättring har iaf skett från säsongen innan, det kan konstateras. Sen kan man ju jämföra med en normal säsong, men gör man en säsong som året innan vet jag inte om det finns något som är normalt längre.
Ida gör ju distansmässigt en bra säsong, inte riktigt som säsongen innan som var hennes bästa i karriären, men bättre än en normal Ida-säsong. Sprintmässigt är det väldigt stabilt i år (minst semi alla gånger utom en), men saknas en pallplats som ifjol. Så jämfört bara med fjolåret aningen sämre, jämfört med en normal säsong ungefär lika.
Citat:
Ursprungligen postat av
rcs
Ingemarsdotter gör en bra säsongsavslutning, men är för första gången i karriären inte riktigt i toppform på VM.
Nja, VM i Falun var ingen höjdare heller.
Sömskar är det uppenbarligen helt orimliga förväntningar på. Hon gör sämre ifrån sig i sprinten i VC jämfört med succé-året innan ja, men hennes nivå på loppen i skandinaviska cupen och sverige-cupen är bättre än någonsin. Har också "oflyt" att hon inte får åka något sprintlopp som passar henne under den perioden som hon är i riktigt bra form februari/mars. Gör i alla fall den bästa Drammen-sprinten hon gjort i karriären, men en lätt fristilssprint var väl det som eftersöktes. Tyvärr försvann väl hennes chanser till VM i och med sjukdomen över jul/nyår (inga lopp i början av januari, svag form i slutet av januari). Klarar i alla fall kvalet alla gånger hon är med i VC, något hon haft problem med alla tidigare säsonger bortsett förra.
Öberg har gått bakåt jämfört med de två senaste säsongerna, inget snack om det. Henriksson likaså, går väl att nyansera lite som EatableAcrobat gjorde, men ändå bakåt.