Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-04, 19:13
Medlem
Det ska bli kul att Sveriges tredje- respektive fjärdesträcksåkare de kommande 10 åren i det långa loppet på lördag.

Jag vet inte hur banan ser ut, men håller nog Ebba lite före Stina. Den förra är ju fortfarande igång efter SM, medan den senare kanske har gått in mer i semesterläge.
2017-04-09, 08:49
Medlem
Sami Jauhojärvis skidsponsor meddelar att han lägger av efter dagens FM-femmil. Han har ännu inte bekräftat det själv.

Har stor respekt för Jauhöjärvis karriär speciellt med tanke på hur tufft det var i finsk skidåkning efter 2001.
2017-04-09, 15:34
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Sami j förnekar att han ska lägga av
2017-04-10, 19:50
Medlem
Rydan DSQ på Ylläs - Levi och inte en rad på bloggen om loppet. Smygskejting igen tro?
2017-04-10, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litther
Rydan DSQ på Ylläs - Levi och inte en rad på bloggen om loppet. Smygskejting igen tro?

Avslutningen på säsongen luktar att hon är rädd för att stöta på övriga landslagsåkare och ledare. Helt orimligt att hon hellre skulle åka Birken och Ylläs-Levi än SM-tremilen och Fjälltoppsloppet i fristil. Hon skippade också det svenska långloppet under den här perioden, Årefjällsloppet.
2017-04-10, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Avslutningen på säsongen luktar att hon är rädd för att stöta på övriga landslagsåkare och ledare. Helt orimligt att hon hellre skulle åka Birken och Ylläs-Levi än SM-tremilen och Fjälltoppsloppet i fristil. Hon skippade också det svenska långloppet under den här perioden, Årefjällsloppet.

Helt klart verkar hon är osäker stöta på övriga åkare och ledare skulle jag tro när hon prioriterar dom här loppen i klassiskt i stället för dom som finns i fritt..

detta skrev hon på sin blogg: Och som jag skrivit förr. Jag är alltid lite ledsen för att inte fler långlopp går i skate eftersom det passar mig så otroligt mycket bättre än att staka.

Då kan man ju än mer fråga sig varför hon inte åkare dom lopp som finns i fritt nu på slutet ?
2017-04-10, 20:55
Medlem
Undra viken landslags åkare som tävlat mest från Februari och framåt ?
2017-04-10, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johanhaa
Undra viken landslags åkare som tävlat mest från Februari och framåt ?

Är det en retorisk fråga? Men Ida ligger nog bra till. Eller Stina när man tänker att hon åkte två lopp fler på VM och ett mer i helgen som var.
2017-04-10, 22:41
Medlem
Citat:
Är det en retorisk fråga? Men Ida ligger nog bra till. Eller Stina när man tänker att hon åkte två lopp fler på VM och ett mer i helgen som var.

Tror Ida och Stina båda åkt 14 lopp men Haag har åkt 16 hon var ju upp en helg i Gällivare och körde 3 lopp... är dom lopp jag hittat så kan ju missat något lopp för någon som inte är infört många lopp på slutet är ändå rätt mkt jippo som nu ihelg i bruks men dom får väl räknas
2017-04-10, 22:49
Medlem
Citat:
Tror Ida och Stina båda åkt 14 lopp men Haag har åkt 16 hon var ju upp en helg i Gällivare och körde 3 lopp... är dom lopp jag hittat så kan ju missat något lopp för någon som inte är infört många lopp på slutet är ändå rätt mkt jippo som nu ihelg i bruks men dom får väl räknas

Ja Haag hade jag nästan glömt, tänkte att hon bara körde ett i helgen som var och ett på SM jämfört med Idas fyra dessa helger. Ida med flyktingloppet också. Sen körde dom båda något lopp i Norge också. Ida ska tävla nästa helg också sa hon. Verkar inte vara något fel på motivationen bland dessa veteraner.
2017-04-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ja Haag hade jag nästan glömt, tänkte att hon bara körde ett i helgen som var och ett på SM jämfört med Idas fyra dessa helger. Ida med flyktingloppet också. Sen körde dom båda något lopp i Norge också. Ida ska tävla nästa helg också sa hon. Verkar inte vara något fel på motivationen bland dessa veteraner.

flyktingloppet på Ida hade jag missat så där tar hon in ett... kan även missat andra på någon av dom två.. men poängen var väl att den som fick mest kritik för att inte tävla är den som tävlat mest nästan andra halvan...
2017-04-11, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litther
Tyckte hon hade problem att saxa korrekt i början av loppet av det jag såg, men vet inte om det var därför hon diskades.
Citat:
detta skrev hon på sin blogg: Och som jag skrivit förr. Jag är alltid lite ledsen för att inte fler långlopp går i skate eftersom det passar mig så otroligt mycket bättre än att staka.

Då kan man ju än mer fråga sig varför hon inte åkare dom lopp som finns i fritt nu på slutet ?
Förutom de lopp ni nämner fanns också ett fristilslånglopp i Ryssland i helgen som en annan Maria var tvåa i (Gräfnings). Ingick i FIS World Loppet Cup som alltså har flera långlopp i fristil under säsongen. Gräfnings verkar annars ha satsat på den cupen och kört 7 lopp varav 4 i fristil (fanns 5 fristilslopp i cupen totalt). Slutade på andra plats totalt i den cupen. Gräfnings gjorde annars också ett bra 30 km F på SM med en 6:e plats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in