Citat:
Ursprungligen postat av
rcs
Tycker tvärtom att Kalla får ett lite för dåligt betyg av rainbowia. Starkt att komma tillbaka efter hjärtproblemen och inte ge upp efter några bedrövliga insatser i början av Tour de Ski. Förväntningarna på Kallas säsong blåste ju nästan bort där i Ruka.
Kom också ihåg att Kalla räddade Sveriges VM. Tänk hur det hade sett ut utan Kalla. Noll medaljer för damerna. Bara det höjer betyget. Fallen och den taktiskt dåligt genomförda stafettsträckan litet minus dock.
Och om man invänder mot att Ruka var under rådande säsong så hade i alla fall inte jag några jättestora förhoppningar efter förra säsongen. Håller med i att Kallas betyg var för lågt.
Sen så är det ju svårt att göra en lista och ställa om mentalt där man ger en VM-finalist i sprint samma betyg som Emma Wiken efter denna säsong.
Bra diskussion här inne dock! Hade någon frågat mig för en vecka sedan om Ole Martins första säsong så hade jag utan att reflektera över det förmodligen gett han en fyra på en femgradig skala, vilket är på tok för högt efter att ha följt denna diskussion.