2017-03-26, 17:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Fotografen och negeraktivisten känner varandra, sluta sitt och försvara bluffen.

Hur vet du det? Visa något enda litet konkret fakta so stöder detta då. Du har haft flera månader på dig utan att lyckas. Du är endast patetisk.
Citera
2017-03-26, 17:37
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Ja du, man kanske skulle låta de som bilderna egentligen borde vara till för utse vinnaren. Alltså läsarnas i den media där den publiceras. Sen kunde man låta några oberoende bedöma om det fuskats. Men det kanske inte är så viktigt för alla insatta förstår ju ändå vad det handlar om.

Nej detta är inte friskt och rimligt utan i bästa fall så är det ett gäng yrkesmänniskor som bedömer varandras teknik i att skapa en arrangerad bild, samtidigt som de för syns skull sprider lite medvetna lögner om att den inte är arrangerad, och i sämsta fall så är det en medveten politisk propaganda som utger sig för att vara något annat.

Och nej, jag kommer inte att kalla in min egna privata underrättelsetjänst för att för dig bevisa att det inte har fuskats i denna tävling för det är inte min uppgift och jag kan inte rimligtvis förväntas göra det. Det är helt upp till de som arrangerar en tävling att göra detta troligt och kan de inte det så borde de inte låta en bild delta i sin tävling. Det finns då självfallet många olika typer av bilder där det skulle kunna vara mycket mera rimligt att anta att den inte var arrangerad och då skulle man inte behövt ha denna diskussion.

Fotografen och den som råkade hamna på fotot har själva sagt att de inte kände varandra sedan tidigare, och inget har heller framkommit som tyder på att bilden är arrangerad. Därför kunde bilden delta i tävlingen och t o m vinna.

Så enkelt är det.
Citera
2017-03-26, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fotografen och den som råkade hamna på fotot har själva sagt att de inte kände varandra sedan tidigare, och inget har heller framkommit som tyder på att bilden är arrangerad. Därför kunde bilden delta i tävlingen och t o m vinna.

Så enkelt är det.

Ja enkelt är det. Du har en yrkesdemonstrant som tar kontakt med sin kompis på Expo och sedan bestämmer de att de ska ta en bild i politiskt propagandasyfte. Det som sedan får en tråd om detta enkelt avklarade ämne att få över 3000 inlägg är att några sympatisörer till dessa har tagit det som sin uppgift att, mot bättre vetande, försvara denna bild in absurdum på flashback.
Citera
2017-03-26, 18:59
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ja enkelt är det. Du har en yrkesdemonstrant som tar kontakt med sin kompis på Expo och sedan bestämmer de att de ska ta en bild i politiskt propagandasyfte. Det som sedan får en tråd om detta enkelt avklarade ämne att få över 3000 inlägg är att några sympatisörer till dessa har tagit det som sin uppgift att, mot bättre vetande, försvara denna bild in absurdum på flashback.

Du är alltså 100% säker på att alla inom "vänstersfären" i Sthlm känner varandra personligen, är det så jag ska förstå dig? 100% säker på alla (100%) känner varandra oavsett ålder, bakgrund eller nuvarande yrke. 100%. Inte vad som är troligt utan du är 100% säker på detta.
Citera
2017-03-26, 19:10
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Men det finns ju inget som stöder den misstanken! Ingen har lyckats hitta en konkret koppling mellan fotograf och fotograferad. Än mindre något som stöder att bilden skulle vara arrangerad.

Det finns ett vittnesmål längre upp i tråden som säger att kvinnan följde med tågets början och gjorde upprepade försök att placera sig längst fram, men att hon blev bortkörd varje gång. Ett kort ögonblick lyckades hon ställa sig med sin näve i luften innan hon än en gång plockades bort. Just där tog Lagerlöf med flera en bild. Detta dokumenterades även av rörlig film.
Citera
2017-03-26, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Du är alltså 100% säker på att alla inom "vänstersfären" i Sthlm känner varandra personligen, är det så jag ska förstå dig? 100% säker på alla (100%) känner varandra oavsett ålder, bakgrund eller nuvarande yrke. 100%. Inte vad som är troligt utan du är 100% säker på detta.

Varför skulle jag behöva utgå ifrån att alla i vänstersfären känner varandra? Jag vet däremot att de två känner varandra för jag har själv sett hur de har kommunicerat på ett kompisliknande sätt på Facebook. Och allt handlar om att bedöma hur troligt något är, någon absolut säkerhet finns det i princip aldrig. Jag kan ju exempelvis ha sett två som bara har utgett sig för att vara dessa två och sidan jag var inne på kanske bara var fake. Det är dock inte troligt.
Citera
2017-03-26, 19:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Varför skulle jag behöva utgå ifrån att alla i vänstersfären känner varandra? Jag vet däremot att de två känner varandra för jag har själv sett hur de har kommunicerat på ett kompisliknande sätt på Facebook. Och allt handlar om att bedöma hur troligt något är, någon absolut säkerhet finns det i princip aldrig. Jag kan ju exempelvis ha sett två som bara har utgett sig för att vara dessa två och sidan jag var inne på kanske bara var fake. Det är dock inte troligt.

Men du har ingen skärmdump eller något konkret? Berätta omständigheterna, vems Facebooksida var du inne på och läste detta? Varför lyckades ingen enda människa dokumentera detta?
Citera
2017-03-26, 19:14
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Har du sett dem göra det före fotot togs din lilla knäppis? Att de känner varandra nu är ju kanske inte så jävla konstigt.
Citera
2017-03-26, 19:22
Medlem
Citat:
Men det finns ju inget som stöder den misstanken! Ingen har lyckats hitta en konkret koppling mellan fotograf och fotograferad. Än mindre något som stöder att bilden skulle vara arrangerad.

Det finns ett vittnesmål längre upp i tråden som säger att kvinnan följde med tågets början och gjorde upprepade försök att placera sig längst fram, men att hon blev bortkörd varje gång. Ett kort ögonblick lyckades hon ställa sig med sin näve i luften innan hon än en gång plockades bort. Just där tog Lagerlöf med flera en bild. Detta dokumenterades även av rörlig film.

Ja de har kommit överens om att hon ska försöka ta sig fram och göra detta medan han följer henne för att ta en bild på det. Det är alltså inget spontant, som exempelvis det med den där tanten med handväskan troligtvis var, utan alla inblandade är fullt medvetna om vad det egentligen handlar om.

Hade de då bara erkänt detta så kunde de ha sagt att det var performancekonst eller något men nu blir det bara löjligt.
Citera
2017-03-26, 19:24
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja de har kommit överens om att hon ska försöka ta sig fram och göra detta medan han följer henne för att ta en bild på det. Det är alltså inget spontant, som exempelvis det med den där tanten med handväskan troligtvis var, utan alla inblandade är fullt medvetna om vad det egentligen handlar om.

Hade de då bara erkänt detta så kunde de ha sagt att det var performancekonst eller något men nu blir det bara löjligt.

Och detta kunde du utläsa av den där facebookkommentaren?

Kan du inte berätta omständigheterna kring den grejen? Vems Facebook, hur löd den, vad svarade den andre?
Citera
2017-03-26, 19:27
Medlem
Citat:
Men du har ingen skärmdump eller något konkret? Berätta omständigheterna, vems Facebooksida var du inne på och läste detta? Varför lyckades ingen enda människa dokumentera detta?

Jag bara sökte på deras namn och kom in där. Kom inte ihåg vems det var och jag tyckte inte då att det var speciellt viktigt så jag tog ingen skärmdump eller något. Jag har dock hört andra kommentera samma sak och det var förövrigt därför jag själv sökte och fann det jag fann.
Citera
2017-03-26, 19:30
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Bevis, bevis, bevis. Jag såg på Fbook Saxlind med emfas berätta att David och Tess inte kände varandra, tyvärr raderades kommentaren av Klas Lund.

För övrigt var tanten med handväskan gift med en journalist. The plot thickens.

Citat:
Jag bara sökte på deras namn och kom in där. Kom inte ihåg vems det var och jag tyckte inte då att det var speciellt viktigt så jag tog ingen skärmdump eller något. Jag har dock hört andra kommentera samma sak och det var förövrigt därför jag själv sökte och fann det jag fann.

Sökte du på deras namn innan händelsen i Borlänge? När hände detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in