2017-03-26, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Har du sett dem göra det före fotot togs din lilla knäppis? Att de känner varandra nu är ju kanske inte så jävla konstigt.

Det var alldeles efteråt och hon sa något ironiskt i stil med att "det var ju tur att du var där och tog det där fotot he he".
Citera
2017-03-26, 19:34
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Det var alldeles efteråt och hon sa något ironiskt i stil med att "det var ju tur att du var där och tog det där fotot he he".

Och? De har även suttit i en studio hos Aftonbladet efteråt.
Citera
2017-03-26, 19:38
Medlem
Citat:
Och? De har även suttit i en studio hos Aftonbladet efteråt.

Ja men det här var bara några dar efteråt och de lät som de kände varandra sen länge.
Citera
2017-03-26, 19:48
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ja men det här var bara några dar efteråt och de lät som de kände varandra sen länge.

Mmm, kom med nåt som inte är baserat på dina buhu-känslor.
Du fattar väl själv att du framstår som helt tappad om du drar upp saker som vem som helst av alla som velat köra Tess i sank kunnat ta skärmdumpar på men ingen gjort.
Ni har ju för satan dammsugit internet efter saker som kan knyta ihop de två. Sen sitter de tu och basunerar ut alltihop på Fbook men alla "glömmer" att ta skärmdumpen?
Förstår du inte att du framstår som en fullblodsidiot?

Hör du inte heller hur jävla dumt det låter när de lyckats med att sudda ut varje spår av deras gemensamma liv på internet för att genomföra stuntet, men nån dag senare gör de alltså high fives helt öppet och erkänner enligt dig att de är buddys.
Är det rimligt?

Tänk igenom detta nu, svara ordentligt.
Citera
2017-03-26, 22:13
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag bara sökte på deras namn och kom in där. Kom inte ihåg vems det var och jag tyckte inte då att det var speciellt viktigt så jag tog ingen skärmdump eller något. Jag har dock hört andra kommentera samma sak och det var förövrigt därför jag själv sökte och fann det jag fann.

Citat:

Citat:
Ja men det här var bara några dar efteråt och de
Citat:
Jag bara sökte på deras namn och kom in där. Kom inte ihåg vems det var och jag tyckte inte då att det var speciellt viktigt så jag tog ingen skärmdump eller något. Jag har dock hört andra kommentera samma sak och det var förövrigt därför jag själv sökte och fann det jag fann.

Citat:

Citat:

Är det verkligen på riktigt jag läser detta? Låter som en illa hopkommen lögn på skolgården i mellanstadiet.

Du minns inte vems FB du var inne på. Du hade hört 'andra' kommentera det..

Är det verkligen på riktigt jag läser detta? Låter som en illa hopkommen lögn på skolgården i mellanstadiet.

Du minns inte vems FB du var inne på. Du hade hört 'andra' kommentera det. Du började skriva i tråden den 11 mars - flera månader efter du 'läste' detta på någon av deras FB. Sen väntade du ytterligare 10 inlägg innan du kläckte något om ett FB-inlägg. Hade du verkligen läst detta skulle du ju ha nämnt det redan från början. Och efter du kläckte denna guldklimp till info, så släpper du det ämnet i flera inlägg tills du kommer på det igen. Är detta som sagt på riktigt att en person som ska vara över 18 år sitter och fabulerar så dåligt?

Sen skriver hon (antar det var Lagerlöfs FB då, eller?) 'något i stil med'. Yeah right. Du hittar ju på medan du skriver.

Och sen 'lät som de kände varandra sen länge', vadå var det i texten "det var ju tur att du var där och tog det där fotot he he" du kunde utläsa den informationen?

Hur ska du ta dig ur detta med hedern i behåll?
Senast redigerad av Clay Allison 2017-03-26 kl. 22:29.
Citera
2017-03-27, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison

Du minns inte vems FB du var inne på. Du hade hört 'andra' kommentera det. Du började skriva i tråden den 11 mars - flera månader efter du 'läste' detta på någon av deras FB. Sen väntade du ytterligare 10 inlägg innan du kläckte något om ett FB-inlägg. Hade du verkligen läst detta skulle du ju ha nämnt det redan från början. Och efter du kläckte denna guldklimp till info, så släpper du det ämnet i flera inlägg tills du kommer på det igen. Är detta som sagt på riktigt att en person som ska vara över 18 år sitter och fabulerar så dåligt?

Sen skriver hon (antar det var Lagerlöfs FB då, eller?) 'något i stil med'. Yeah right. Du hittar ju på medan du skriver.

Och sen 'lät som de kände varandra sen länge', vadå var det i texten "det var ju tur att du var där och tog det där fotot he he" du kunde utläsa den informationen?

Hur ska du ta dig ur detta med hedern i behåll?

Jag har inte tänkt på det som något speciellt viktigt och jag tog inte upp det tidigare just därför att det är raderat och därför att jag inte minns vems sida det var. Jag har också läst om det och trodde att det kanske var i denna tråd så jag trodde faktiskt att det var känt här. Men när ni hela tiden tjatade om bevis så tänkte jag att jag kunde nämna det. Tydligen var det då inte känt här.

Det som då är lite speciellt med denna bild är att trots att de gjort allt enligt propagandahandboken, och till och med sett till att den blev utsedd till årets bild, så har den inte blivit speciellt omtalad för något annat än dess tillblivelse och att den fått ett pris. Det beror väl då på att ingen egentligen ser den som äkta utan de som står på deras sida ser det mera bara som ett gott propagandahantverk och de andra reagerar bara på att en sådan uppenbar lögn kan få stå oemotsagd.
Citera
2017-03-27, 13:18
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag har inte tänkt på det som något speciellt viktigt och jag tog inte upp det tidigare just därför att det är raderat och därför att jag inte minns vems sida det var. Jag har också läst om det och trodde att det kanske var i denna tråd så jag trodde faktiskt att det var känt här. Men när ni hela tiden tjatade om bevis så tänkte jag att jag kunde nämna det. Tydligen var det då inte känt här.

Det som då är lite speciellt med denna bild är att trots att de gjort allt enligt propagandahandboken, och till och med sett till att den blev utsedd till årets bild, så har den inte blivit speciellt omtalad för något annat än dess tillblivelse och att den fått ett pris. Det beror väl då på att ingen egentligen ser den som äkta utan de som står på deras sida ser det mera bara som ett gott propagandahantverk och de andra reagerar bara på att en sådan uppenbar lögn kan få stå oemotsagd.

Inte omtalad? Vad är det för fel på dig? Bilden har ju publicerats i media i ett antal länder. BBC, CNN, Washington Post mm mm. Killa länkar i denna tråd. Det är endast i denna tråd den bisarra förhoppningen att bilden skulle vara arrangerad råder. Du, Mextreme, den där Enoch samt byfånarna Sonnenwende + StigAllan. Där har du hela gänget förnekare.
Citera
2017-03-27, 13:48
Medlem
Dofternas avatar
Citat:

Hörru din gamla ljugstruts. Prova googla "Tess Asplund Nazis" och kolla om du får nån träff, om du får nån träff kolla då även om de i artiklarna du får upp diskuterar huruvida bilden är fejk eller inte.
Här, googlade åt dig:
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=tess+asplund+nazis&*
Citera
2017-03-27, 14:20
Medlem
Citat:

Vilken propagandahandbok menar du att pressfotograferna arbetar efter?
Själv kan jag mycket väl tänka mig att en massa fotografer som är på samma ställe för att fotografera det som händer där kan råka få en bild som blir jäkligt bra.

Nazisternas marsch i Borlänge och alla protester och motdemonstrationer som pågick var en sådan händelse som drog till sig massor av fotografer.
Precis, som också påpekats i tråden, kom det många motdemonstranter, en av dem skildras av sina rasistiska motståndare som proffsdemonstrant. Hon fastnade på många bilder när hon höjer sin näve.
För mig och för massor av andra människor gjorde hon något gott och föredömligt

Varför just en av bilderna blev årets bild kan jag inte riktigt förklara. Men förklara gärna varför du anser att just den bilden var arrangerad men att alla de andra från samma tillfälle inte var det.

Är det bildvinkeln eller exponeringstiden?
Citera
2017-03-27, 14:36
Medlem
Citat:
Hörru din gamla ljugstruts. Prova googla "Tess Asplund Nazis" och kolla om du får nån träff, om du får nån träff kolla då även om de i artiklarna du får upp diskuterar huruvida bilden är fejk eller inte.
Här, googlade åt dig:
https://www.google.se/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=tess+asplund+nazis&*

Det är media som lite plikttroget tar in det politiskt korrekta eller de som på något sett har någon anknytning till personerna. Bilden har dock inte fått någon tyngd för det budskap den säger sig förmedla. Den kommer alltså inte ens i närheten av många andra bilder i symboliskt värde.
Citera
2017-03-27, 14:45
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Det är media som lite plikttroget tar in det politiskt korrekta eller de som på något sett har någon anknytning till personerna. Bilden har dock inte fått någon tyngd för det budskap den säger sig förmedla. Den kommer alltså inte ens i närheten av många andra bilder i symboliskt värde.

Visst, det är man fri att tycka. Allt är relativt. Men rent objektivt verkar du ha fel eftersom du inte kan plocka fram en svensk bild från förra året som hade större spridning internationellt.
Citera
2017-03-27, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Vilken propagandahandbok menar du att pressfotograferna arbetar efter?
Själv kan jag mycket väl tänka mig att en massa fotografer som är på samma ställe för att fotografera det som händer där kan råka få en bild som blir jäkligt bra.

Nazisternas marsch i Borlänge och alla protester och motdemonstrationer som pågick var en sådan händelse som drog till sig massor av fotografer.
Precis, som också påpekats i tråden, kom det många motdemonstranter, en av dem skildras av sina rasistiska motståndare som proffsdemonstrant. Hon fastnade på många bilder när hon höjer sin näve.
För mig och för massor av andra människor gjorde hon något gott och föredömligt

Varför just en av bilderna blev årets bild kan jag inte riktigt förklara. Men förklara gärna varför du anser att just den bilden var arrangerad men att alla de andra från samma tillfälle inte var det.

Är det bildvinkeln eller exponeringstiden?

Vad som är arrangerat är flytande. Man kan ju säga att bara det faktum att hon flera gånger försökte komma fram för att göra sin manifestation gjorde att det inte direkt var något spontant. Sen att flera fotografer följde henne för att för att få på bild när hon fick till det gör ju också att det kanske är lite arrangerat. Här finns det dock också en antydan om att de faktiskt kände varandra och hade kommit överens om det i förväg och detta gör att det känns mycket arrangerat.

Det väsentliga är att den inte känns äkta på det sätt som bilden med tanten med väskan faktiskt gör. Detta är bara en dålig kopia som har tagit efter uttryck som man har lanserat i andra bilder. Det blir då bara en dålig parodi på det den säger sig stå för när hon med hela etablissemanget bakom sig ställer sig upp och hindrar den mest utmobbade grupp som det idag finns i Sverige.

Jag skulle vilja säga att bilden trots detta ändå har ett symbolvärde men då av hur vänstern har gått ifrån att ha varit genuint engagerade och samhällsintresserade till att bli ett ytligt och falskt propagandainstrument till den globalistiska makteliten.
Senast redigerad av dervin 2017-03-27 kl. 15:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in