2017-03-26, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Förutom för Sverige då. Vi är ju Bulgariens boogeyman i fotboll. Vi har vunnit sju raka möten mot Bulgarien, senast vi inte vann var -93 då vi spelade 1-1 borta. Den senaste förlusten var -67...

Låter som varje införgenomgång innan England ett tag och man bara väntade på första förlusten sen 60-talet
Citera
2017-03-26, 09:33
Medlem
Jag var på matchen igår. Det märks att det är en hard core Sosse som styr SVFF nu. Gula lappar med #ViärSverige som skulle hållas upp inför matchen(som sedan förvandlades till flygplan som kastades titt som tätt) och Roberto Vacchi som hade ett förmaningstal om hur bra mångfald är. FIFAs säg nej till rasism hade de bytt ut svenska prataren från Zlatan till Caroline Seger(var Granen för svensk eller?)
Citera
2017-03-26, 10:01
Medlem
Pfaltzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Jag var på matchen igår. Det märks att det är en hard core Sosse som styr SVFF nu. Gula lappar med #ViärSverige som skulle hållas upp inför matchen(som sedan förvandlades till flygplan som kastades titt som tätt) och Roberto Vacchi som hade ett förmaningstal om hur bra mångfald är. FIFAs säg nej till rasism hade de bytt ut svenska prataren från Zlatan till Caroline Seger(var Granen för svensk eller?)
Rasism är såklart inte bra, men tragiskt att smutsa ner varumärket SvFF genom att pådyvla folk vänsteråsikter. Nån som har idé om hur vi konsumenter kan protestera på ett kul sätt?
Citera
2017-03-26, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Nu snurrade du nog till det lite
jepp. av någon anledning så har jag alltid svårt att inte blanda ihop elfsborgspelare. Förutom... en... De heter inga Itk eller msd-namn. Inte för att det är något fel med det.
Citera
2017-03-26, 11:27
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pfaltz
Rasism är såklart inte bra, men tragiskt att smutsa ner varumärket SvFF genom att pådyvla folk vänsteråsikter. Nån som har idé om hur vi konsumenter kan protestera på ett kul sätt?
"Rasism är inte bra, MEN fan för den som visar något slags motstånd till det!"

Otroligt, fackeltåg är den enda lösningen. Allas lika värde? Nej fy, vänsterpack! Bojkotta SvFF och så vidare. Om jag vill ropa apljud och kasta bananer på spelare med mörk hudfärg ska jag väl få det utan att få blickar eller rent av bli kallad rasist.

Satan vad skönt det är att vakna upp efter en övertygande seger. Skit samma om motståndet var dåligt, spelet var stundtals riktigt fint och säkert och håller VM-drömmen vid liv.
Citera
2017-03-26, 12:03
Medlem
P-stavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso

Otroligt, fackeltåg är den enda lösningen. Allas lika värde? Nej fy, vänsterpack! Bojkotta SvFF och så vidare. Om jag vill ropa apljud och kasta bananer på spelare med mörk hudfärg ska jag väl få det utan att få blickar eller rent av bli kallad rasist.

Satan vad skönt det är att vakna upp efter en övertygande seger. Skit samma om motståndet var dåligt, spelet var stundtals riktigt fint och säkert och håller VM-drömmen vid liv.
Jävlar, du är ju dum på riktigt.

OnT: Vad gäller gårdagsmatchen, så är jag nöjd med både spel och resultat, men bekymrad över oskärpan hos svenska forwards.
Citera
2017-03-26, 12:14
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Förutom för Sverige då. Vi är ju Bulgariens boogeyman i fotboll. Vi har vunnit sju raka möten mot Bulgarien, senast vi inte vann var -93 då vi spelade 1-1 borta. Den senaste förlusten var -67...
Det är sant. Men Bulgarien borta är generellt ingen match som något lag på förhand ser som "lätt".
Citera
2017-03-26, 12:16
Medlem
bananajoe33s avatar
Jag tror dom går till VM utan tvekan hehe
Citera
2017-03-26, 12:29
Medlem
56ks avatar
Om vi vinner mot Bulgarien Vitryssland och Luxemburg och inte förlorar mot Holland så kan vi ta en andraplats och bli lottade mot Italien/Portugal sen blir det ridå. EM 2020.

Det är väl ändå bäst för oss om Frankrike vinner mot Holland och blir gruppetta än att Holland/Sverige/Frankrike börjar ta poäng av varann så att vi alla hamnar på samma poäng.
Citera
2017-03-26, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Om vi vinner mot Bulgarien Vitryssland och Luxemburg och inte förlorar mot Holland så kan vi ta en andraplats och bli lottade mot Italien/Portugal sen blir det ridå. EM 2020.

Det är väl ändå bäst för oss om Frankrike vinner mot Holland och blir gruppetta än att Holland/Sverige/Frankrike börjar ta poäng av varann så att vi alla hamnar på samma poäng.

Tror detta lag kommer bli bättre och bättre så, sålänge vi når playoff är jag relativt hoppfull faktiskt. Det är inte över förräns slutvisslan tjutit!
Citera
2017-03-26, 14:29
Medlem
anteri17s avatar
Matchen mot Portugal är viktig ur rankinghänseende samt som matchbildsträning inför Frankrike-matchen. Förhoppningsvis snurrar inte Janne runt på laget alltför mycket.

Spela JJ istället för Ekdal och Sam för Durmaz.
Citera
2017-03-26, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso

Går bästa grupptvåan till VM resten kvalar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in