2017-03-25, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Draft är otroligt kul men man får skit i belöning.

Upplever att man får sämre belöning i år än Fifa 16. Då gick man oftast plus vid 4 vinster.
Citera
2017-03-25, 18:56
Medlem
Borde ju vara garanterad vinst om man vinner draft kan jag tycka.
Citera
2017-03-25, 20:17
Medlem
Vad är det för fel på folk? Har spelat två matcher i division 1 nu med resultatet 0-1-1.

I båda dom här matcherna tog motståndaren ledningen och i båda fallen började dom maska från minut 15 med att passa runt bollen i backlinjen hela jävla matchen. Lyckades få tag på den mot en kille och satte kvittering snabbt medan den andra förlorades av att jag blev så irriterad och längtade ner i divisionerna för att ha kul istället så jag sket i att fortsätta jaga boll från minut 75.

Pinsam nivå

Citera
2017-03-25, 20:45
Medlem
Hur är Marchisio i CM roll? Har Nainggolan och Bonaventura bredvid
Citera
2017-03-25, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detendasvartafaret
Vad är det för fel på folk? Har spelat två matcher i division 1 nu med resultatet 0-1-1.

I båda dom här matcherna tog motståndaren ledningen och i båda fallen började dom maska från minut 15 med att passa runt bollen i backlinjen hela jävla matchen. Lyckades få tag på den mot en kille och satte kvittering snabbt medan den andra förlorades av att jag blev så irriterad och längtade ner i divisionerna för att ha kul istället så jag sket i att fortsätta jaga boll från minut 75.

Pinsam nivå

Sjukt störande... kan inte med att göra så själv, riktigt tråkigt spela så. Försöker hellre döda matchen och göra fler mål. Kan ju gå mer defensivt i slutet men försöker ändå gå framåt när jag får bollen.

I de situationerna där dem maskar så pausar jag direkt vid första chansen, höjer press och aggression upp emot max och beroende på vilken matchminut det är så byter jag även till 3-4-2-1. Brukar kunna störa motståndaren då, få upp mer folk i banan.

EN sak jag har jävligt svårt för dock, det är när idioterna ställer sig och täcker boll vid hörnflaggan... någon som har tips på det??? Kör medspelarpress, går dit med en gubbe själv. Men bollfan går antingen ut till hörna, inkast, eller så lyckas han ta sig in emot mål...
Citera
2017-03-25, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Sjukt störande... kan inte med att göra så själv, riktigt tråkigt spela så. Försöker hellre döda matchen och göra fler mål. Kan ju gå mer defensivt i slutet men försöker ändå gå framåt när jag får bollen.

I de situationerna där dem maskar så pausar jag direkt vid första chansen, höjer press och aggression upp emot max och beroende på vilken matchminut det är så byter jag även till 3-4-2-1. Brukar kunna störa motståndaren då, få upp mer folk i banan.

EN sak jag har jävligt svårt för dock, det är när idioterna ställer sig och täcker boll vid hörnflaggan... någon som har tips på det??? Kör medspelarpress, går dit med en gubbe själv. Men bollfan går antingen ut till hörna, inkast, eller så lyckas han ta sig in emot mål...
Jag brukar också göra som dig, ändra taktiken så att man kan pressa motståndarens backlinje.

När de går mot hörnflaggan så kör jag också medspelarpress men försöker få hans gubbe att vända sig inåt, då blir det enklare att få tag i bolljäveln! De håller ju in bara L2 så försöka vrida på hans spelare inåt, vet inte om jag kunde förklara riktigt men hoppas att det hjälper! Alltså cirkulera runt hans spelare tills motståndaren står inåt i planen
Citera
2017-03-25, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Roterar 2 lag i wl just nu , det ena laget har jag Smalling Manolas Shaw Peres i backlinjen dem e solida jag släpper inte för mkt onödiga mål. Det andra laget mitt BBVA lag rent anfallsmässigt fungerar det fint det flyter på men backlinjen är fullkomligt katastrofal, man släpper in mål som inte finns, gillar ramos och Alonso osv men inser att backlinjen som helhet fungerar inte .

Här e laget https://www.futbin.com/17/squad/2645974

Vilka ska man ta in istället? behöver spelare som håller sina positioner.

Backlinje i LaLiga är ju en given en: Alba, Ramos, Varane och Sergi Roberto IF. Casemiro IF på mitten är grymt bra defensivt också. Franco Vazquez IF kör jag med pga hans fysik. De håller tätt bak som fan
Citera
2017-03-25, 21:18
Medlem
Amen fan då...Parolo eller Marchisio???? Eller någon annan? Och varför är Icardi så sjukt kass för mig?
Citera
2017-03-25, 21:21
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen

Räcker du tar total offensiv så kommer dina gubbar till hans planhalva . Tar ca 5-10 sekunder så har du bollen igen. Sen vågar han ej göra så igen
. Då e det bara ändra till balanserat igen eller hur du/ni har det
Citera
2017-03-25, 21:26
Medlem
eshkoshkas avatar
Förlorat sju matcher i WL och alla matcher har jag ledat i halvlek och motståndet har varit mediokert. Andra halvlek är motståndet bäst i världen och jag har glömt av hur man passar fem meter. Hur ska man komma ur sånt? Hajar inte
Citera
2017-03-25, 21:30
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Förlorat sju matcher i WL och alla matcher har jag ledat i halvlek och motståndet har varit mediokert. Andra halvlek är motståndet bäst i världen och jag har glömt av hur man passar fem meter. Hur ska man komma ur sånt? Hajar inte

Antagligen så har han hög press å du tänker för mycket. Passa runt bollen lugnt å få in känslan.

Ofta så blir spelet stressigt när någon pressar för hårt mot än. Så släpp spring knappen. Å passa lugnt. Så kommer luckorna å du kan ta hem matchen.
Citera
2017-03-25, 21:52
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Antagligen så har han hög press å du tänker för mycket. Passa runt bollen lugnt å få in känslan.

Ofta så blir spelet stressigt när någon pressar för hårt mot än. Så släpp spring knappen. Å passa lugnt. Så kommer luckorna å du kan ta hem matchen.
Spelar precis likadant bara att passningarna är 100% svårare och alla skott blir strumprullare eller 25 meter över mål. Nästan så man ska göra självmål i första halvlek så man får ett gott lag i andra halvlek.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in