Citat:
Ursprungligen postat av
pewana
Från "chemtrails"-sidan har argumenten malt på tomgång i åtminstone 700 av de sidorna. De har "återanvänt" samma typ av bilder på vita strimmor, samma analyser där man har analyserat
regnvatten (alltså inte luften i och vid strimmorna), och samma märkliga, motsägelsefulla och ofta obegripliga hypoteser om hur, varför och av vilka. Hela tiden går detta runt, runt i tråden.
Ingenting av deras snack är nytt utan gammal skåpmat sedan åratal.
JAVISST!

Du har helt fel. Vem som helst som äger ögon och nackmuskulatur nog att lyfta ögonen mot himlen kan se att himlarna besprutas. Alternativt är det verkligen kondens, men dess effekt på väder och klimat är lika omfattande i det fallet. Det är tråkigt att debatten har blivit så vansinnig. Tokar å ena sidan, "sterila" skeptiker å andra. Jag har själv observerat himmlarna med hänsyn till "chemtrails" i över ett år nu och kan gå i ed för att 1) Himmlarna är besprutade och 2) Detta påverkar solinstrålningen något kopiöst. Detta är slutsatser jag dragit helt utan dåliga YouTube videor eller "alternativa nyheter". Tvärtom har jag efter mina egna observationer önskat läsa mer om fenomenet men kan inte hitta någon särskilt trovärdig information om det - den mesta "information" i ämnet handlar bara om diverse påstådda gifter, hemliga planer m.m.
Jag vill konstatera att inga gifter släpps ut i himlen tillräckliga att påverka min hälsa, andning m.m. Istället är vi ju redan här på jorden omringade av tillräckligt många gifter ifrån TV, porr, Facebook, godis/läsk, läkemedel (men detta är ju en annan historia...).
Men planerad besprutning av något slags ämne sker i himlen och det kan bara vara en fråga om tid innan detta erkänns för den stora delen av befolkningen. Typiskt sett sätter de igång vid klara blå himlar, gärna omkring solen och flygplanen tenderar att följa solens gång över himlavalvet. Efter en stund har det förvandlat klara och blå himlar till lätt dimmiga sådanna. Efter riktigt "aggressiv besprutning" kan effekten endast liknas vid en "solsköld" eller ett skal som blockerar stora mängder solinstrålning/ljusstrålning.
Tillräckligt mycket ljus blockeras för att jag ska kunna kolla rakt in i solen vars konturer nu nästan är helt dolda. Det är ett slags "gråmuligt väder" som blivit mycket vanligt den sista tiden. Jag minns förra sommaren att himlarna såg ut som något ur en sciencefiktion film och detta år kan jag räkna antalet klara soliga dagar på mina fingrar.
Och som sagt är detta helt egna observationer, vilket säkert är mer än ni "skeptiker" har investerat i frågan. Det är synd att diskussionen är så urartad, men jag känner igen urartningen ifrån flertalet "populärpolitiska" frågor idag.
Personligen tror jag att besprutningen skall syfta till att begränsa solinstrålning kanske för att motverka vissa klimatförändringar (växthuseffekten?). Jämför "nuclear winter" eller stora vulkanutbrott. Och skulle detta vara syftet så är det med goda marginaler uppfyllt, oavsett om det är något slags sulfat, eller helt enkelt, kondenserad H2O, som följer flygplanen.
Men allvarligt. Alla ni "förnekare", besinna er och glöm tokerierna ifrån era motståndare. Naturligtvis kan de inte tas på allvar. Men det betyder inte att det inte finns en fråga om "chemtrails". Kolla istället upp i himlen och följ utvecklingen från dag till dag. Observera hur vädret ter sig i takt med "kondesstrimmorna"

. Jag tror ni kommer börja undra vad som försigår ovanför er!
Er ödmjuke tjänare, in i döden,
vlkmslf