Citat:
Ursprungligen postat av
Aleopa
Hur är känslan inför premiären?
En del nya lirare in som jag har dålig koll på, har de kommit in i de bra eller de kommer vara inhoppare?
Känslan är inget vidare, nu förlorade ju MFF mot AFC igår, vi vann mot Falkenberg med 1-0. Kanske kan anses vara likvärdigt.
Jag är fullständigt livrädd för vår inledning, en torsk mot MFF följt av stryk av en nykomling som har sin första hemmamatch i allsvenskan och sedan skall vi spela en oerhört knivig match mot AFC i vår riktiga hemmapremiär i omgång 3.
Vi har en del nya ja. Beträffande vilka som "garanterat" spelar mot MFF är det givetvis Dahlberg (som förvisso satt på bänken ifjol men ny som startspelare), Mix är given på mitten, troligen startar Björdal till höger på mitten med. Seb O agerar inhoppare som bäst.
Vem jag verkligen vill se och kräver att få se men som jag inte tror vi får se då JL är en komplett galning är DBW i mittförsvaret. Han har varit vår klart bäste back under försäsongen.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Nu är det tydligen helt klart att det blir Discovery som äger rättigheterna att sända allsvenskan från 2020. Har de tillräckligt med kanaler för att sända matcherna? Min oro är att vi kommer ha matcher varje dag och med udda starttider för att undvika TV-krockar.
Priset är ca 3 miljarder och jag antar att det blir jag och du som går betala det, oavsett om de slulle sälja vissa matcher till andra distributörer?
Hoppas de tar över house of sport för produktionen.
Dyrare rättigheter --> bättre underhållning?
TV-priset för en allsvenskan säsong
1996-2000 ISPR 100 miljoner kronor/år
2001-2005 ISPR/Sportfive 120 miljoner kronor/år
2006-2010 Kentaro 180 miljoner kronor/år
2011-2015 Kentaro 185 miljoner kronor/år
2016-2019 TV4-gruppen/CMore 245 miljoner kronor/år
2020-2025 Discovery ca 540 miljoner kronor/år
Otroligt jobbigt om det innebär starttider som inte är värdiga oss fans. Cmore har under cupen nu visat att man flyttar matcher till rent idiotiska starttider och det finns givetvis en risk i att Discovery gör detsamma vid brist på kanaler.
Förhoppningsvis innebär avtalet dock enbart mer pengar in och inte att det blir matcher en tisdag 20:45.