2017-03-24, 11:31
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Sundsvall är utifrån min bedömning ligans sämsta lag i år och bör hamna sist.
Elakt...
Skämt åsido så kan jag hålla med, känner mig långt från säker med laget vi har just nu.
Vår grund kvalité är inte tillräckligt bra däremot så har vi bra uppsida på våra spelare men gäller att de tar några steg i år så vi inte åker ur.
Vi har ju inte spelat i cupen och inte haft så många träningsmatcher på hemmaplan så jag har ganska dålig koll på var laget står men allt över en kvalplats är väl godkänt.

För egen del kan jag tycka det är bra att vi möter AFC i första matchen för det kommer ju bli bra med folk ändå och då är det onödigt med ett stort lag i premiären då vi behöver publikunderlaget.

De experter jag hört verkar ju tro att Sirius och afc främst ska få det väldigt svårt men även Halmstad ska få det tufft, första vinsten hemma mot AFC kan bli viktig om vi nu ska slåss om samma platser.
Citera
2017-03-24, 11:33
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Jag gillar Djurgårdens nyförvärv, Isaksson, Källström och Olsson. Finns det någon värvning i Allsvenskan som väger lika tungt som Källström? Jari Litmanen i MFF kanske.

EDIT:

Glömde totalt bort Henrik Larsson.
Super-Mac i dif, för länge, länge sen.
Citera
2017-03-24, 11:45
Medlem
56ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Jag skulle vara besviken om jag var Djurgårdare med dom värvningarna. Känns verkligen som samtliga av dessa har passerat bäst före datum. Säker jäkligt dyra i drift, och dom kommer att dra på sig skador m.m

Jag är inte Djurgårdare men tycker det är roligt för Allsvenskan med profilvärvningar och om det faller ut väl så kanske det öppnar upp för liknande värvningar i framtiden och förhoppningsvis att spelare väljer Allsvenskan tidigare istället för att ta 1-2 år i "Belgien".
Citera
2017-03-24, 12:26
Medlem
Nu är det tydligen helt klart att det blir Discovery som äger rättigheterna att sända allsvenskan från 2020. Har de tillräckligt med kanaler för att sända matcherna? Min oro är att vi kommer ha matcher varje dag och med udda starttider för att undvika TV-krockar.

Priset är ca 3 miljarder och jag antar att det blir jag och du som går betala det, oavsett om de slulle sälja vissa matcher till andra distributörer?

Hoppas de tar över house of sport för produktionen.

Dyrare rättigheter --> bättre underhållning?

TV-priset för en allsvenskan säsong
1996-2000 ISPR 100 miljoner kronor/år
2001-2005 ISPR/Sportfive 120 miljoner kronor/år
2006-2010 Kentaro 180 miljoner kronor/år
2011-2015 Kentaro 185 miljoner kronor/år
2016-2019 TV4-gruppen/CMore 245 miljoner kronor/år
2020-2025 Discovery ca 540 miljoner kronor/år
Citera
2017-03-24, 12:39
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Det är en god ide, men under första säsongen med Jimmy roterades Mehic och Cajtoft - antar att de uppfattades som ungefär jämnbra. Tror att det Kobozev och Fran också kan roteras under säsongen innan Cajan är tillbaka.

Skulle rekommendera dig att köra på en back från Södra om du vill ha täckning för gröna nollor.

Nyförvärvet Stefan Karlsson har sett bra ut på försäsongen och lär vara ganska given högerut.

Calisir är den mest givna mittbacken även om han pinsamt åsidosattes från tippade startelvan i Expressens bilaga. Bredvid honom tror jag på Jocke Karlsson som förra året, men han har varit lite småskadad på försäsongen och är väl egentligen inte mycket mer given än tredjemittbacken Portillo.

Hmm okej, ja det är ju en defensiv spelare jag kommer att ha i mitt lag, får se om det blir en målvakt eller en back. Funderar på att strunta i målvakt från Jönköping då det verkar ganska oklart vem som kommer att stå de första omgångarna. Blir nog Calisir.
Citera
2017-03-24, 12:47
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Hur är känslan inför premiären?
En del nya lirare in som jag har dålig koll på, har de kommit in i de bra eller de kommer vara inhoppare?

Känslan är inget vidare, nu förlorade ju MFF mot AFC igår, vi vann mot Falkenberg med 1-0. Kanske kan anses vara likvärdigt.
Jag är fullständigt livrädd för vår inledning, en torsk mot MFF följt av stryk av en nykomling som har sin första hemmamatch i allsvenskan och sedan skall vi spela en oerhört knivig match mot AFC i vår riktiga hemmapremiär i omgång 3.

Vi har en del nya ja. Beträffande vilka som "garanterat" spelar mot MFF är det givetvis Dahlberg (som förvisso satt på bänken ifjol men ny som startspelare), Mix är given på mitten, troligen startar Björdal till höger på mitten med. Seb O agerar inhoppare som bäst.
Vem jag verkligen vill se och kräver att få se men som jag inte tror vi får se då JL är en komplett galning är DBW i mittförsvaret. Han har varit vår klart bäste back under försäsongen.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Nu är det tydligen helt klart att det blir Discovery som äger rättigheterna att sända allsvenskan från 2020. Har de tillräckligt med kanaler för att sända matcherna? Min oro är att vi kommer ha matcher varje dag och med udda starttider för att undvika TV-krockar.

Priset är ca 3 miljarder och jag antar att det blir jag och du som går betala det, oavsett om de slulle sälja vissa matcher till andra distributörer?

Hoppas de tar över house of sport för produktionen.

Dyrare rättigheter --> bättre underhållning?

TV-priset för en allsvenskan säsong
1996-2000 ISPR 100 miljoner kronor/år
2001-2005 ISPR/Sportfive 120 miljoner kronor/år
2006-2010 Kentaro 180 miljoner kronor/år
2011-2015 Kentaro 185 miljoner kronor/år
2016-2019 TV4-gruppen/CMore 245 miljoner kronor/år
2020-2025 Discovery ca 540 miljoner kronor/år

Otroligt jobbigt om det innebär starttider som inte är värdiga oss fans. Cmore har under cupen nu visat att man flyttar matcher till rent idiotiska starttider och det finns givetvis en risk i att Discovery gör detsamma vid brist på kanaler.
Förhoppningsvis innebär avtalet dock enbart mer pengar in och inte att det blir matcher en tisdag 20:45.
Citera
2017-03-24, 13:18
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Elakt...
Skämt åsido så kan jag hålla med, känner mig långt från säker med laget vi har just nu.
Vår grund kvalité är inte tillräckligt bra däremot så har vi bra uppsida på våra spelare men gäller att de tar några steg i år så vi inte åker ur.
Vi har ju inte spelat i cupen och inte haft så många träningsmatcher på hemmaplan så jag har ganska dålig koll på var laget står men allt över en kvalplats är väl godkänt.

För egen del kan jag tycka det är bra att vi möter AFC i första matchen för det kommer ju bli bra med folk ändå och då är det onödigt med ett stort lag i premiären då vi behöver publikunderlaget.

De experter jag hört verkar ju tro att Sirius och afc främst ska få det väldigt svårt men även Halmstad ska få det tufft, första vinsten hemma mot AFC kan bli viktig om vi nu ska slåss om samma platser.

Jag såg träningsmatchen Södra - Sundsvall i Södertälje och måste säga att jag, som hade Sundsvall som sist redan innan, blev klart säkrare i mitt tips.

Tror det blir ganska klurigt framåt för Giffarna i år, minst sagt.

Med det inte sagt att Södra är så mycket bättre. Ger också klart godkänt om man lyckas komma på säker mark i år då Vilhjalmsson inte alls verkar ha någon känsla framför mål.
Citera
2017-03-24, 14:26
Medlem
Vad fan har Cmore kvar nu? Jobbigt for dom ifall dom inte far PL tillbaka. Annars sa tror jag Allsvenskan hos Discovery kommer bli urkass, sakert billigare men tror det kommer vara en javla massa reklam vilket kommer drabba halvtidssnack och forsnack.
Citera
2017-03-24, 14:49
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Vad fan har Cmore kvar nu? Jobbigt for dom ifall dom inte far PL tillbaka. Annars sa tror jag Allsvenskan hos Discovery kommer bli urkass, sakert billigare men tror det kommer vara en javla massa reklam vilket kommer drabba halvtidssnack och forsnack.
Deras tjänst kostar 99kr/mån nu, den kommer nog öka ganska mycket så deras studio blir nog bättre.
Jag förstår ju att de har väldigt mycket reklam nu trots kompetenta experter för det är ju så de får in pengarna.

Edit: Läste nyss intervju med Emir från Discovery och han pratade ju om att det inte ska bli dyrare men då kommer det ju vara massa reklam, jag betalar hellre 400 kronor i månaden och får se bra experter och ingen reklam än 99 kr med massa reklam.
Senast redigerad av Captain.Johansson 2017-03-24 kl. 15:38.
Citera
2017-03-24, 14:52
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Svensk hockey. Men där tar det slut. Har väl stora ekonomiska bekymmer dessutom så tveksamt om dem kan köpa på sig en massa andra rättigheter. Kanske får dem lägga ned helt snart? Trist tycker jag. Var ju bra att samla all svensk toppidrott på samma kanal. Håller dessutom cmores gäng betydligt högre än det som kanal 9 visar upp. Nu kommer man tvingas genomlida anders svensson, jarelind/kviborg, johan arneng, hon dåliga reportern från handbollsvm som tyckte hon var hysteriskt rolig och värst av allt han inkvoterade roboten som läser wiki fakta i deras europa league sändningar.
Citera
2017-03-24, 15:50
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Svensk hockey. Men där tar det slut. Har väl stora ekonomiska bekymmer dessutom så tveksamt om dem kan köpa på sig en massa andra rättigheter. Kanske får dem lägga ned helt snart? Trist tycker jag. Var ju bra att samla all svensk toppidrott på samma kanal. Håller dessutom cmores gäng betydligt högre än det som kanal 9 visar upp. Nu kommer man tvingas genomlida anders svensson, jarelind/kviborg, johan arneng, hon dåliga reportern från handbollsvm som tyckte hon var hysteriskt rolig och värst av allt han inkvoterade roboten som läser wiki fakta i deras europa league sändningar.

Dom lär väl locka till sig någon eller några experter från Cmore då?
Citera
2017-03-24, 17:12
Medlem
Aleopas avatar
Finns det något försök till att räkna ut vad en värvad profil i allsvenskan gör i publiksnitt?
Kommer de fler till Norrköpings match mot DIF för att typ Jonas Olsson spelar i bortalaget?

Aldrig förstått vad de skulle ge hela allsvenskan att ett lag värvar en profil. Att de ger laget som värvat spelaren mer och fler intäkter förstår jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in