2017-03-12, 10:53
Medlem
Floragatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FJLG
Är ju borttagen. Vad var det??
Ur minnet. Det var en bild på LD:s dotter och hennes kompis delvis inlindade i plast och med masker så att dom skulle se ut som några slags superhjältar. Kompisens huvud var dessutom övermålat av anonymitetsskäl.

Till detta hade LD skrivit att eftersom hon varken stickade eller virkade fick barnen göra sina egna kläder. Flickorna kallade sig för Pussies, trots att LD hade upplyst dom om ordets alternativa betydelse. Slutligen stod det att flickorna ville "sparka Trump på snoppen".

Jag fick dock mest intrycket att det var LD själv som hade prackat på barnen dom politiska inslagen i upptåget.
Citera
2017-03-24, 08:32
Medlem
Loppans avatar
Nu har hon börjat tigga.
http://imgur.com/gallery/13i4o
Citera
2017-03-24, 08:48
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan
Nu har hon börjat tigga.
http://imgur.com/gallery/13i4o

Varför skaffar sig tanten inte ett jobb? Det vore väl det naturliga för en fullt frisk människa.

Men det kanske är feministiskt att leva på sina män och när det inte räcker då tigger man.
Citera
2017-03-24, 08:49
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Ur minnet. Det var en bild på LD:s dotter och hennes kompis delvis inlindade i plast och med masker så att dom skulle se ut som några slags superhjältar. Kompisens huvud var dessutom övermålat av anonymitetsskäl.

Till detta hade LD skrivit att eftersom hon varken stickade eller virkade fick barnen göra sina egna kläder. Flickorna kallade sig för Pussies, trots att LD hade upplyst dom om ordets alternativa betydelse. Slutligen stod det att flickorna ville "sparka Trump på snoppen".

Jag fick dock mest intrycket att det var LD själv som hade prackat på barnen dom politiska inslagen i upptåget.

Hon hade försökt sig på att göra någon slags "fittmössa" av plast. Stackars stackars barn.
Citera
2017-03-24, 12:16
Medlem
Loppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Varför skaffar sig tanten inte ett jobb? Det vore väl det naturliga för en fullt frisk människa.

Men det kanske är feministiskt att leva på sina män och när det inte räcker då tigger man.

Jag håller med dig. Är ju inte direkt jämställt att leva av någon annan.
Hur går det när pappan till barnen ska ta ut sin halva av föräldraledigheten. För jag antar att dom givetvis delar på den. Blir inte mycket kvar att leva av då.

Men uppenbarligen så fick hon in pengar till en ny dator.
Citera
2017-03-24, 15:56
Medlem
Stygotiuss avatar
På första sidan av den här tråden talas det om att hon har både välbetald man och bara var föräldraledig från en heltidsanställning. Stämde inte detta eller vad har förändrats sedan dess? Inget par med två heltidsarbetande, välbetalda eller inte, behöver tigga på internet för att köpa en bärbar dell. Hon skriver att hennes inkomst är 2 000 kr per månad, hur är det möjligt? Menar hon att det är summan som hon, enligt en egen budget, har att lägga på sig själv varje månad..?
Citera
2017-03-24, 16:21
Medlem
Figzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa

Saken tillhör att Natasha inte är en fullt friskt människa. Hennes grava övervikt bottnar i ett redan dåligt självförtroende, och hon fortsätter att hålla sig tjock för att projicera på främlingar i sin omgivning.
Det är en slags kontinuerlig önskan av bekräftelse, om att omvärlden ska betrakta en som äcklig, vårdslös o s v när man inte alls behöver bli betraktad på det viset - bara man letar efter rätt hjälp för sina problem.
Citera
2017-03-24, 17:28
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
På första sidan av den här tråden talas det om att hon har både välbetald man och bara var föräldraledig från en heltidsanställning. Stämde inte detta eller vad har förändrats sedan dess? Inget par med två heltidsarbetande, välbetalda eller inte, behöver tigga på internet för att köpa en bärbar dell. Hon skriver att hennes inkomst är 2 000 kr per månad, hur är det möjligt? Menar hon att det är summan som hon, enligt en egen budget, har att lägga på sig själv varje månad..?

Hon hade inte heltidsanställning innan hon blev mammaledig. Hon har bloggat i ett par år, samt skrivit krönikor för diverse tidningar. Självklart är det så att karln försörjer henne, och det kan man ju tycka vad man vill om.
Citera
2017-03-24, 18:17
Medlem
Loppans avatar
Citat:

Har du ingen inkomst, så får du lägstanivå från försäkringskassan när du är föräldraledig. Har för mig att det är 180 kr om dagen.
Citera
2017-03-24, 19:52
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Hon hade inte heltidsanställning innan hon blev mammaledig. Hon har bloggat i ett par år, samt skrivit krönikor för diverse tidningar. Självklart är det så att karln försörjer henne, och det kan man ju tycka vad man vill om.

Hennes gubbe var ju "höginkomsttagare" enligt förstasidan i tråden, detta stämmer inte får man anta då?

Citat:
Ursprungligen postat av Loppan
Har du ingen inkomst, så får du lägstanivå från försäkringskassan när du är föräldraledig. Har för mig att det är 180 kr om dagen.

225 kr per dag verkar det vara vid en snabbkoll. Oavsett är det ju betydligt högre än 2 000 kr per månad.
Citera
2017-03-24, 21:20
Medlem
Citat:
225 kr per dag verkar det vara vid en snabbkoll. Oavsett är det ju betydligt högre än 2 000 kr per månad.
När jag nyligen tog ut fp på lägsta nivå utan inkomst tidigare så fick jag ut runt 5500:- efter skatt +/- ett par hundra beroende på antal dagar i månaden. Då var det 180:-/dag som gällde. Så hennes 2000:- innebär att hon isåfall inte tar ut full fp.

Jag har inget emot att folk "lever på sin partner", men om man samtidigt skriker om jämställdhet på en patetisk nivå och sedan tigger pengar från random folk så bör man rannsaka sig själv.
Citera
2017-03-25, 10:03
Medlem
Jag är rätt förtjust i Lady Dahmers skrivande och läser ofta hennes blogg och vissa av hennes instagram men detta med att samla in pengar till en dator känns sådär faktiskt. Kanske för att jag aldrig själv något gratis direkt så det känns konstigt att förvänta sig att kunna få det. Jag fattar att hon har ADD och kanske har svårt att ta sig för att göra saker men hon är ärligt talat duktig på det hon gör så hon borde kunna få in mer inkomst än hon får. Om jag var hon hade jag gått folkhögskola för gymnasiebehörighet och sedan läst vidare inom ämnen som rör hennes intressen. Hon har ju ändå en man med bra inkomst så hon skulle kunna unna sig den lyxen. Hon säger ofta själv att hennes läsare nog hellre ser att hon skriver än att hon jobbar något skitjobb men jag tror nog jag inte gör det, att ha ett jobb där hon bryter sin isolering tror jag är mer värdefullt än något blogginlägg. Sedan hinner man ju i alla fall 1-2 inlägg per vecka och ett antal instagram även om man jobbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in