2017-03-22, 12:38
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Tom Pettersson får ju spela gitarr iaf, han är ju van vid det...

Ja, jag håller med. Dock får jag redan tillräckligt med skit för mitt "hat" mot plastaskiten så jag ligger lågt med det där.
Sedan kan jag tycka att en del arbete klubbar gör frånsett det fotbollsmässiga är oerhört bra, det går väl mot den generella uppfattningen på FB men jag kan tycka det är bra/fint av klubbar att t.ex. spela lite boll/träffa asylsökande etc nån timme i veckan för att ge dessa nåt att glädjas åt.
Likväl tycker jag det är bra när t.ex. MSD i blåvitt pratar om sin uppväxt i Hammarkullen och visar för kidsen där att man kan ta andra vägar än kriminalitet i livet etc.
Likaså är "IFK på schemat" en mycket bra grej.

Och ja, jag vet att fler klubbar gör liknande saker.

På tal om kriminalitet så sitter tydligen AIK-målvakten Rager Rebandi, tidigare utlånad till Vasalund, häktad misstänkt för inblandning i det här eländet. Som jag fattat det är den här killen mer eller mindre Gnagets tredjemålvakt så helt off topic är det nog inte.
Citera
2017-03-22, 12:43
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
På tal om kriminalitet så sitter tydligen AIK-målvakten Rager Rebandi, tidigare utlånad till Vasalund, häktad misstänkt för inblandning i det här eländet. Som jag fattat det är den här killen mer eller mindre Gnagets tredjemålvakt så helt off topic är det nog inte.
Inget att hetsa upp sig för, då det handlar om utanförskap och socioekonomiska faktorer. Det är dåligt betalt som allsvensk tredjemålvakt.
Citera
2017-03-22, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Inget att hetsa upp sig för, då det handlar om utanförskap och socioekonomiska faktorer. Det är dåligt betalt som allsvensk tredjemålvakt.

Åh ja, är man nyvärvad till AIK (visserligen som tredjemålvakt) kanske man ska undvika att hänga med polarna när dom ska skjuta någon. Dessutom när man är född 1997...
Citera
2017-03-22, 16:07
Medlem
Keldons avatar
Syrianska förlorade tydligen i Ligacupen u17 mot Åtvidaberg med 30-0. Hur är det ens möjligt?
Citera
2017-03-22, 16:35
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Syrianska förlorade tydligen i Ligacupen u17 mot Åtvidaberg med 30-0. Hur är det ens möjligt?
Inte en svensk i laget sett till namnen, dålig karaktär, många borta, de hade bara en avbytare den matchen och en kille tog ett rött i 59e men då stod det ju redan typ 20-0...
Sjukt att de spelade A-slutspel och inte B då men deras 99or kanske var duktiga och tog dem till A-slutspel.
Gif spelar semi mot Göteborg.
Citera
2017-03-22, 19:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Kan det möjligen vara så att Syrianska sysslat med
Citera
2017-03-22, 20:07
Medlem
0174Affes avatar
Ska vi gissa att någon spelat på det resultatet på något asiatiskt spelbolag
Citera
2017-03-22, 20:10
Avslutad
Visserligen kan man väl hitta spelbolag som har odds på alla möjliga matcher, men U-17?
Citera
2017-03-22, 20:44
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Ska vi gissa att någon spelat på det resultatet på något asiatiskt spelbolag

Har aldrig stött på spelbolag som haft betting för U17, för svårt att ta fram bra odds på de lagen.

FD har tagit upp det med tränaren http://www.fotbolldirekt.se/2017/03/22/just-nu-pa-fd-skyddar-spelarna-efter-30-0-forlust-media-borde-lugna-sig/
Citat:
– Vi spelade med en mix av breddspelare som vi tog från 02, 01 och 00-lagen. Hade vi vetat att det skulle sluta så här så skulle vi kanske inte ha ställt upp men samtidigt vill man ju aldrig lämna WO

Även Klackspark har en artikel http://www.klackspark.com/sport/affs-galna-chockseger-om4556743.aspx
Citat:
En utespelare blev inbytt i målet och sen såg vi att de bytt målvakt igen i paus. Sen blev den målvakten målchansutvisad, de fick sätta in en ny igen och så bytte de en gång till innan matchen var slut. Så efter 90 minuter hade de haft fyra olika målvakter.
Citera
2017-03-22, 22:27
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Har aldrig stött på spelbolag som haft betting för U17, för svårt att ta fram bra odds på de lagen.

FD har tagit upp det med tränaren http://www.fotbolldirekt.se/2017/03/22/just-nu-pa-fd-skyddar-spelarna-efter-30-0-forlust-media-borde-lugna-sig/

Även Klackspark har en artikel http://www.klackspark.com/sport/affs-galna-chockseger-om4556743.aspx
3 spelare som spelat tidigare i deras tipselit lag verkar det som spelade, trodde ett lag så högt upp borde ha en bredare tipselitverksamhet.
Och Åtvidaberg är väl erkänt bra på ungdomssidan så inte alltför konstigt då, de gav nog upp ganska tidigt men att i ett A-slutspel inte kunna ge bättre motstånd är ju under all kritik, de valde att satsa på B-slutspelet istället.
Någon vänlig själ i Göteborg som kör periscope mellan Göteborg-gif U17 semifinal?
Citera
2017-03-23, 08:10
Medlem
kostymnisses avatar
Genrep idag mot Falkenberg på Hjällbovallen klockan 16.

Det ryktas om alla möjliga konstiga placeringar av spelare, spelsystemsbyte igen etc inför matchen men spelar JL Seb på en kant (ingen som var där har glömt den fasansfulla insatsen han gjorde på kanten i Halmstad för några år sen) blir jag bara än mer less på den där fjanten vi har som tränare.

Framåt får jag i första som jag vill med Tobbe iaf, jag har verkligen inget emot Boman men han passar bättre i 4-4-2 i min bok. Det behövs en snabbare spelare längst fram när vi bara kör med en forward.

I mål står Dahlin av den enkla anledningen att Dahlberg är med u21 landslaget.

Jag vet inte vilka växlar man egentligen ska dra på det men det är intressant att när vi byter in DBW i paus är det Bjärs och inte Rogne som går ut. Vi behöver ha Rogne-DBW i allsvenskan.
Citera
2017-03-23, 12:16
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse

Det ryktas om alla möjliga konstiga placeringar av spelare, spelsystemsbyte igen etc inför matchen men spelar JL Seb på en kant (ingen som var där har glömt den fasansfulla insatsen han gjorde på kanten i Halmstad för några år sen) blir jag bara än mer less på den där fjanten vi har som tränare.

.

Hur är känslan inför premiären?
En del nya lirare in som jag har dålig koll på, har de kommit in i de bra eller de kommer vara inhoppare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in