Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Det var du som hänvisade till en ackumulerad vinst. Jag bara förutsätter att du litar på den eventuella källa du har för det. Annars faller ju hela ditt påstående om att bostadsmiljonärer ska flytta och casha ut.
Källor för att man blir mångmiljonär efter ett par månader som bolånetorsk kryllar det ju av i tråden. Alpha hävdar ju dessutom gång på gång att man faktiskt blir mångmiljonär bara genom att ta bostadslånet. Annars har du ju Strasburgs vittnesmål och alla fantastiska fastighetsaffärer han gjort. Hur mycket är det han drar in varje år? 10 miljoner? 20 miljoner?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bortamatchen
Man behöver inte har lån på noll innan man flyttar. Man behöver bara ha ett rejält glapp mellan värdet och skulden. Enligt di.se så kunde man sätta ihop en portfölj som ger 25k avkastning per månad med bara 4,4 mille. Men jag vill nog personligen upp till 10 mille innan jag ger mig på konceptet.
Jo, men nu tar ju ett genomsnittligt lån för en genomsnittlig bolånetorsk 125 år att amortera av. Om bolånetorsken ska amortera av hälften så tar det ju i alla fall nästan 70 år. Att alfahannar och finansgenier som du, Alpha och Svenne klarar av att amortera bort 4,4 miljoner på ett par månader betvivlar vi inte alls, men nu gäller det den genomsnittliga bolånetorsken om vi ska stanna kvar i diskussionen om bostadsbubblan.