Citat:
Ursprungligen postat av
mushymushy
Anmärkningsvärd kass attityd, jobba lite på den i framtiden.
Ja, vi kan väl ta oss en titt på fakta? En spelare med 25 A-landskamper på mertlistan samt ett flertal år i PL och utomlands så finns det fog för att yrka på en relativt hög lön. Visst, Olsson har tjänat pengar under sina år utomlands och allsvenskan är ingen liga dit man pensionerar sig med ett fett lönekuvert men det finns knappast anledning att - i brist på en bättre svensk fras - "sell yourself short" i det här läget. Olsson - och hans agent misstänker jag - vill väl rimligen ha en rimlig lön utifrån vad hans värde är på marknaden.
Rami Shabaan, Daniel Majstorovic och Anders Svensson är tre hemvändare jag kommer på så här på rak arm där alla höll nere topplöner. Nu tror jag inte att Olsson tjänar bland de absolut bäst betalda - ingen orimlig tanke dock, kan mycket väl vara så - men nånstans där uppe är han nog. Jag menar, om de tre nämnda begärde löner av den magnituden så varför skulle inte Olsson göra det?
Jag var tvungen att klippa lite i ditt inlägg då jag är så pass retarded att jag inte vet hur man scrollar i ett svar på en iPad, och jag lovar att jobba på min kassa attityd efter ditt braiga svar.
Först sagt så borde han haft fler än 25 landskamper om det inte vore för Hamren.
Jävligt märklig soppa, det där.
Alla de tre du listar där kom under helt andra omständigheter än de tre i DIF.
Rami provspelade sig in i Arsenal med ett billigt kontrakt, bröt sedan benet, lirade championship, Norge och sedan Bajen.
Han hade inga fuck you-pengar, sannolikt, och därmed ett fett kontrakt.
Det gick väl till och med så långt att han tackade ja till Sveriges värsta simhoppare till slut.
Majsan hade ju haft en fin karriär, så han sticker ut ibland de tre, men lönemässigt var det ju inte i närheten av PL-nivå på de klubbar han reppade.
Vad gäller Anders så fick Elfsborg hosta upp feta kontrakt för att få ta del av den spelmässiga kvalitet han annars levererat till typ FCK eller Bröndby under sin spelmässiga prime.
Dock skiljer de tre sig ju en del från de tre IFK-spelarna, som kom hem för att sedan kliva ut igen.
Av de nio spelarna vi surrat om är jag rätt säker på att de tre har/hade de fetaste kontrakten, Anders Svensson undantagen.
Lönekostnaden på DIF-spelarna ligger förmodligen bottom three av dessa nio.