2017-03-22, 10:37
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Bastian S. klar för Chicago F. Känns helt rätt. Han har ännu lite mer och ge. MU var helt fel för honom från början. Även innan Mourinho. Passade aldrig in i England. Hade med facit i hand varit bättre att stanna i BM.
Personligen tycker jag att det är tråkigt när spelare försvinner till icke-Europeiska ligor men jag kan såklart förstå Schweinis val. Men visst hade det väl varit häftigare om han hade valt att "varva ner" i typ Unterhaching?

edit: Eller varför inte i Rosenheim, som han kommer ifrån och som spelar i Regionalliga Bayern?
Senast redigerad av Germanofil 2017-03-22 kl. 10:39.
Citera
2017-03-22, 13:58
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Personligen tycker jag att det är tråkigt när spelare försvinner till icke-Europeiska ligor men jag kan såklart förstå Schweinis val. Men visst hade det väl varit häftigare om han hade valt att "varva ner" i typ Unterhaching?

edit: Eller varför inte i Rosenheim, som han kommer ifrån och som spelar i Regionalliga Bayern?
Inte försent än. Han är inte övedrivet lastgammal. Personligen hade jag gärna haft tillbaka honom i BM men förstår fullt ut att USA kan locka i hans läge.
Citera
2017-03-22, 15:30
Medlem
anteri17s avatar
Hur förväntas Tyskland ställa upp ikväll?
Citera
2017-03-22, 17:17
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Hur förväntas Tyskland ställa upp ikväll?

ter Stegen - Kimmich, Rüdiger, Süle, J. Hector - Can, Weigl - L. Sané, T. Müller, Podolski - Ti. Werner

Poldis avskedsmatch och han kommer vara kapten.

Bänk
Leno, Trapp, Höwedes, Hummels, Mustafi, Brandt, T. Kroos, Rudy, Schürrle
Senast redigerad av cyberkalle 2017-03-22 kl. 17:32.
Citera
2017-03-22, 17:22
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Så valde Hannover trots allt att göra sig av med Stendel. Inte ett beslut i min smak men jag hoppas att klubbledningens chansning kommer att ge resultat. Ny tränare är André Breitenreiter som jag tror kan göra ett bra jobb på lång sikt. Frågan är dock vad han kan åstadkomma i de resterande matcherna. Som tur vad är det landslagsuppehåll kommande helg och han får alltså lite tid för att förbereda H96 inför den extremt viktiga hemmamatchen mot Union Berlin.
Han om någon kan Hannover, hoppas ni vänder den negativa trenden.
Citera
2017-03-23, 06:49
Medlem
cyberkalles avatar
Vilket vackert slut på en otroligt fin landslagskarriär.
Podolski du är värd all hyllning du kan få.
Rätt fantastiskt hur bra han varit i landslaget och levererat gång på gång men inte lika lyckosam i sina klubbar förutom då i Köln förstås men där var det lite lättare att göra bra ifrån sig.
Citera
2017-03-23, 19:05
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Vilket vackert slut på en otroligt fin landslagskarriär.
Podolski du är värd all hyllning du kan få.
Rätt fantastiskt hur bra han varit i landslaget och levererat gång på gång men inte lika lyckosam i sina klubbar förutom då i Köln förstås men där var det lite lättare att göra bra ifrån sig.
Poldis slut lär man minnas.

Men vill man istället för glädjas bli beklämd över avslut så innebär att detta de sista tre från tysk fotbolls återuppståndelse har lämnat eller ska lämna oss. Philipp Lahm säger tack för mig, trots att han ännu är världsspelare på sin position. Bastian Schweinsteiger gör nästan detsamma genom att lämna riktig fotboll för yankeeboll.

Vore minst sagt totalfel om den sist aktive av 2006 års tyska fotbollslandslag i europeisk toppfotboll hette Per Mertesacker, Arsenal. Köln värva hem Lukas!
Citera
2017-03-23, 19:52
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Men vill man istället för glädjas bli beklämd över avslut så innebär att detta de sista tre från tysk fotbolls återuppståndelse har lämnat eller ska lämna oss. Philipp Lahm säger tack för mig, trots att han ännu är världsspelare på sin position. Bastian Schweinsteiger gör nästan detsamma genom att lämna riktig fotboll för yankeeboll.

Vore minst sagt totalfel om den sist aktive av 2006 års tyska fotbollslandslag i europeisk toppfotboll hette Per Mertesacker, Arsenal. Köln värva hem Lukas!
Ja. Lahm, Bastian och Poldi..Det är också dom tre som personifierat den "nya", unga framgångsrika tyska fotbollsepoken som tog fart inför hemma -VM 06. Efter det också tillsammans i Bayern tills Poldi fick nog. Men alla har varit del och bärande till något som tillslut ledde fram till ett VM-guld.
Citera
2017-03-23, 20:39
Medlem
Germanofils avatar
Citat:

Eller så kan Hannover värva hem Mertesacker. Någon gång måste han väl tröttna på att fjolla runt i London och längta efter sin hembygd, provinshuvudstaden på den nordtyska slätten omgiven av kål- potatis- och sockerbetefält så långt ögat når.
Citera
2017-03-24, 07:24
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Klose kan också räknas in i en stor kvartett som slutat inom kort tid i landslaget.
Citera
2017-03-24, 07:27
Medlem
cyberkalles avatar
Jag får en känsla av att RB snart kommer passeras av Dortmund och även av Hoffenheim och då blir det kval för att komma till CL.
Malmö brukar ju vara duktiga på att slå ut RB-lag.
Citera
2017-03-24, 08:18
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jag får en känsla av att RB snart kommer passeras av Dortmund och även av Hoffenheim och då blir det kval för att komma till CL.
Malmö brukar ju vara duktiga på att slå ut RB-lag.
Nu kan dom dock inte mötas..

Jag tror iaf att Dortmund kommer att sluta tvåa tillslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in