Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-23, 23:42
  #9205
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Nu är det någon hora som säljer lustmedel som basunerar ut under bästa sändningstid, mkt motbjudande reklam. Kanske horet kan ta och dra till Kina och få större gehör där de småkukade kineserna befinner sig.

Märkligt att den typen av reklam med stönande kvinnor som lustfyllt vrider sig i sängen medan det talas om att fler kvinnor måste få orgasm får sändas oavsett tid på dygnet, jag har t.ex. sett den på förmiddagarna. Kan tänka mig att en del föräldrar nu får frågor typ "mamma, vad är orgasm för nåt?" vilket de kanske inte var beredda på från sin fyraåring.
Citera
2017-03-26, 17:50
  #9206
Medlem
Readyfreddies avatar
Nu orkar jag inte med Muttis reklam längre. Avskyr de där Stockholmsparen och ännu mer den ohyggligt töntiga musiken.
Citera
2017-03-30, 11:51
  #9207
Medlem
Ipren slår alla under alla tider.
Citera
2017-03-30, 11:53
  #9208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Märkligt att den typen av reklam med stönande kvinnor som lustfyllt vrider sig i sängen medan det talas om att fler kvinnor måste få orgasm får sändas oavsett tid på dygnet, jag har t.ex. sett den på förmiddagarna. Kan tänka mig att en del föräldrar nu får frågor typ "mamma, vad är orgasm för nåt?" vilket de kanske inte var beredda på från sin fyraåring.
Jag fattar inte heller hur de tänkte där.
Citera
2017-03-31, 18:40
  #9209
Medlem
godboys avatar
Nu ser jag mycket positivt på Systembolaget, dess sortiment, öppettider, tillgänglighet mm. Men deras reklam är fullständigt onödig. Snacka om slöseri med pengar. De pengarna skulle göra bättre nytta i stadskassan än i reklammakarnas fickor.
Citera
2017-03-31, 19:44
  #9210
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Nu ser jag mycket positivt på Systembolaget, dess sortiment, öppettider, tillgänglighet mm. Men deras reklam är fullständigt onödig. Snacka om slöseri med pengar. De pengarna skulle göra bättre nytta i stadskassan än i reklammakarnas fickor.
Det är inte reklam, det är propaganda. Vi ska indoktrineras med att systembolagets monopol är bra. (oavsett vad jag har för åsikt om det, just saying.)
Citera
2017-03-31, 21:46
  #9211
Medlem
Tove.Lo-Vs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Det är inte reklam, det är propaganda. Vi ska indoktrineras med att systembolagets monopol är bra. (oavsett vad jag har för åsikt om det, just saying.)

Japp, visst är det så. Precis som Försäkringskassans "reklamfilm", https://www.youtube.com/watch?v=VDoWbwIdSx8 (som jag, förresten, nominerar till världens värsta). Där snackar vi ren och skär propaganda.
__________________
Senast redigerad av Tove.Lo-V 2017-03-31 kl. 21:50.
Citera
2017-03-31, 22:11
  #9212
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Det är inte reklam, det är propaganda. Vi ska indoktrineras med att systembolagets monopol är bra. (oavsett vad jag har för åsikt om det, just saying.)

Citat:
Ursprungligen postat av Tove.Lo-V
Japp, visst är det så. Precis som Försäkringskassans "reklamfilm", https://www.youtube.com/watch?v=VDoWbwIdSx8 (som jag, förresten, nominerar till världens värsta). Där snackar vi ren och skär propaganda.
Jo, ja jag håller med er i sak om båda "myndigheterna". Det jag gillar med bolaget är tillgången till ett schysst sortiment, även på mindre orter. Men propaganda är det.
Citera
2017-03-31, 23:45
  #9213
Medlem
Marathons avatar
Det är väldigt många människor som känner starkt obehag över smaskande ljud och ännu fler över det ljud som blir när man drar en gaffel över en tallrik, därför har COOP bestämt sig för att använda dessa ljud ackompanjerat med några fula ungar i deras reklamfilm.

Just nu spelas det ofta upp som Youtube-reklam och jag måst stänga av ljudet varje gång för att slippa detta äckliga ljud.
Har bestämt mig för att bojkotta COOP tills de slutar med denna vidriga reklam.
Citera
2017-04-01, 13:24
  #9214
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Det är inte reklam, det är propaganda. Vi ska indoktrineras med att systembolagets monopol är bra. (oavsett vad jag har för åsikt om det, just saying.)

Du är inte den enda som känner en så stark avsky! Jag personligen stänger alltid av ljudet när den där propagandan kommer fram i rutan!
Citera
2017-04-05, 19:15
  #9215
Medlem
hazard simpsons avatar
Trivago...orkar fan inte mer
Citera
2017-04-05, 19:59
  #9216
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Nu orkar jag inte med Muttis reklam längre. Avskyr de där Stockholmsparen och ännu mer den ohyggligt töntiga musiken.

Ja, vem fan bryr sig om deras jävla adress? Och jag betvivlar att det är just dom där tomaterna som gör lasagnen extra god. Dessutom deras tagline: Bara tomater.Mer än bara tomater. Hur fan ska dom ha det?

Toppar med Werthers (som alltid varit usel) Nu gör man ett återbesök i den lilla Werthersbyn (spyr) och nu påpekar man att man aldrig glömmer sin första kola.Kolajäveln jämför sig alltså med att förlora oskulden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback