Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-18, 08:55
  #9805
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaeeta
Den jag tycker är värst är nog Leo Vegas. Vet inte vad snubben heter men verkar vara någon föredetting som försöker leva kvar.

.

Och nu är gamla vänsterskådisar som Ewa Fröling med i LV-reklamen. Pengarna tryter, då passar det bra med lite prostitution? Hon ser fö för djävlig ut i sminklogen. Såpass att det blir riktigt roligt
Citera
2018-04-21, 17:37
  #9806
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Och nu är gamla vänsterskådisar som Ewa Fröling med i LV-reklamen. Pengarna tryter, då passar det bra med lite prostitution? Hon ser fö för djävlig ut i sminklogen. Såpass att det blir riktigt roligt
Ja, dessa extremt pretto - PK individer är precis som vi visste bara politiskt korrekta när de inte förlorar ekonomiskt på det. Så en fet pension från vilket suspekt spelbolag som helst tackar dubbelmoralens förespråkare gärna ja till.
Citera
2018-04-22, 15:57
  #9807
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Stör mig rätt mkt på den där onlinerestaurangen där de säger:

"Vill du ha pizza? Använd bara din telefon."

Varpå en person börjar bre tomatsås med själva telefonen, och liknande gester. Varpå den dumförklarande rösten säger det självklara: "Nejnej inte så."

Vill någon förklara denna typ av reklam? Är tanken att det ska vara roligt? Är reklamen för barn? Varför tror så många företag att de ska locka kunder genom att dumförklara dem?
Citera
2018-04-22, 18:34
  #9808
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Stör mig rätt mkt på den där onlinerestaurangen där de säger:

"Vill du ha pizza? Använd bara din telefon."

Varpå en person börjar bre tomatsås med själva telefonen, och liknande gester. Varpå den dumförklarande rösten säger det självklara: "Nejnej inte så."

Vill någon förklara denna typ av reklam? Är tanken att det ska vara roligt? Är reklamen för barn? Varför tror så många företag att de ska locka kunder genom att dumförklara dem?
Äsch, den är väl rätt okej. Man kan ordna pizza med telefonen på två sätt varav det ena är enklare än det andra.

Förvånad att ingen reagerat över McDonalds reklam med den skäggiga fågelholken till förälder med sina dampungar. Vadå? Vad ska jag göra om ungarna skriker?
Citera
2018-04-22, 20:23
  #9809
Medlem
possums avatar
Är youtube inkluderat i tråden? Den där blocket-reklamen om en kvinna som ska köpa en bil via ett medium. ”Eva är med oss nu, och hon vill bara ha en bil som tar henne från punkt A till B”. Den är dum på så många nivåer. Om man bortser från allt annat så är det ju såna där ufon man vill slippa när man säljer något på blocket :/
Citera
2018-04-22, 20:58
  #9810
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av possum
Är youtube inkluderat i tråden? Den där blocket-reklamen om en kvinna som ska köpa en bil via ett medium. ”Eva är med oss nu, och hon vill bara ha en bil som tar henne från punkt A till B”. Den är dum på så många nivåer. Om man bortser från allt annat så är det ju såna där ufon man vill slippa när man säljer något på blocket :/

Själv reagerat på den.

Man får väl se det såhär: Blocket är i alla fall medvetna om hur mycket idioter de har på sidan. Inom kort ser vi en reklam om hur knarkar-lisa försöker sälja mobiler hon inte har.
Citera
2018-04-23, 09:32
  #9811
Medlem
Tycker nog merparten av all reklmam i svensk media är extremt dålig, bortsett från en del som har sina poäng med lite humor i sig.
Citera
2018-04-24, 21:45
  #9812
Medlem
Fyfan för McDonald’s reklam med de 2 hemska ouppfostrade ungarna. Och pappan som kollar sig runt på varje ställe ungjävlarna stället till med en scen, med ett ansiktsuttryck som säger ”vad ska jag göra åt saken? Stackars mig..”

Och låten handlar ju om en pojke som är sur, ungarna i reklamen har ju bokstavskombinationer och saknar hyfs, men sura är de inte.
Citera
2018-04-24, 21:56
  #9813
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lottarosie
Fyfan för McDonald’s reklam med de 2 hemska ouppfostrade ungarna. Och pappan som kollar sig runt på varje ställe ungjävlarna stället till med en scen, med ett ansiktsuttryck som säger ”vad ska jag göra åt saken? Stackars mig..”

Och låten handlar ju om en pojke som är sur, ungarna i reklamen har ju bokstavskombinationer och saknar hyfs, men sura är de inte.


Störde mig som tusan på den, men det är bara att titta i samhället. Många svenskar klarar/vågar inte uppfostra sina barn.

Själv hatar jag SJs reklam med transan och IKEAs reklam med multikulti. Hatar!
Citera
2018-04-25, 16:15
  #9814
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av possum
Är youtube inkluderat i tråden? Den där blocket-reklamen om en kvinna som ska köpa en bil via ett medium. ”Eva är med oss nu, och hon vill bara ha en bil som tar henne från punkt A till B”. Den är dum på så många nivåer. Om man bortser från allt annat så är det ju såna där ufon man vill slippa när man säljer något på blocket :/

Också irriterat mig på den lite. Men finns lite fungerande humor i den också.

"Roligare" är blockets reklam där någon blatte säljer något och propsar på att de ska använda något formulär så allt blir rätt. Inge ironiskt alls då invandrare är extremt överrepresenterade gällande blåsningar, scam osv.



Bara jag som blir vansinnig över Vattenfalls jävla skitreklam där de hävdar att det barn är mest oroliga över är klimatförändringar!?!
Nej, era jävla idioter. Barn oroar sig över att bli mobbade, om pappa/mamma kommer dricka ikväll.

Sluta smeta på barn era sjuka fantasier om klimathot där det bara handlar om att plocka affärsmässiga politiskt korrekta poäng.
Citera
2018-04-25, 20:17
  #9815
Medlem
IKEAs reklam där en familj ser på tv och pappan som på ett så otroligt töntigt sätt så man måste skratta säger ”jaa..de är baa skrääääp.”

Han har gett alla förbannade svenskar som knyter handen i fickan ett ansikte.
Citera
2018-04-26, 12:03
  #9816
Medlem
_Strebers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lottarosie
IKEAs reklam där en familj ser på tv och pappan som på ett så otroligt töntigt sätt så man måste skratta säger ”jaa..de är baa skrääääp.”

Fram tills nyss har IKEA's reklamfilmer varit helt bra. Men den här sista är som när man tar en tårtbit för mycket, det är inte så gott längre. Bara för mycket.

I övrigt är Arona en bil jag aldrig kommer köpa, rekommendera eller tala gott om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback