2017-03-22, 19:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Det är klart att de som använder https://en.wikipedia.org/wiki/Zersetzung Zersetzung har ett stort intresse utav att tysta ner detta hemliga som "inte " sker i Sverige .
Många jag sett har haft en eller flera defekter synligt så förmodligen har stackarna värvats för att de gärna vill känna sig som mobbarna ( inte alla men man ser att vissa kan inte haft det lätt i livet, speciellt i skolan , elakt nog och blir lätt byten för dessa insmickrande personer som blir jätte glada att de slipper göra sitt jobb genom att någon menlös ställer upp och gör det åt dem ) och skulle göra allt för att inte bli avslöjade , vilket inbegriper att sitta och skriva på öppna forum mot de som säger något.

Att någon som ser UFO:n och hör röster hoppas att det är yttre påverkan är mänskligt, och de kan dra sig till sådana förslag, men utnyttjas snabbt av de som trakasserar vittnen här anonymt. (Då jag får detta till domstol och någon skulle yttra sig öppet för mig på så sätt så skulle jag direkt anmäla kränkning förtal och rättsövergrepp.) Så rådet är kamera , gärna i glasögon. utöver den som du har i mobilen och ljudinspelaren plus larm hemma dels vanliga men även mekaniska som ni kan se om någon varit inne hos er ,utöver dagbok .

Att föra dagbok kan tyckas krångligt men börja med att skriv vädret varje dag så att ni inte glömmer . Behövs bara " soligt + 20 grader " och sedan kort om det hänt något som kan passa in i trakasserierna .

Jag har varit med om detta 20 år och att de inte skulle göra det mot någon annan förefaller helt uteslutet. Jag har ju det flesta namnen och vad de påstod sig vilja i början och sedan kunnat knyta dem till varandra dels via sökningar på nätet , hade de bara kört på så hade man fått söka i sin historia vilket jag själv såg 18 år senare det egentliga skälet = en utredning med många miljoner i belöning.

Men omdet gäller utredningen om Palmemordet och att någon försöker fp någon att se ut somGM för att få belöningen så kan isåfall knappast statliga eller kommunala aktörer engageras speciellt mycket i själva "bevisskapandet" (om nu detta är målsättningen för GS aktiviteten) man lär ju inte få någon belöning för att man hyr in Kalle Ankas översättare till staffetläkare på och skriva ut ett erkännande i någon patientjournal. Inte ens om man privatiserar vårdavdelningen på dårhuset, eller tidningsredaktionen (om det nu händelsevis skulle råda kommensurabilitet mellan dessa).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-22 kl. 19:02.
Citera
2017-03-22, 19:14
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men omdet gäller utredningen om Palmemordet och att någon försöker fp någon att se ut somGM för att få belöningen så kan isåfall knappast statliga eller kommunala aktörer engageras speciellt mycket i själva "bevisskapandet" (om nu detta är målsättningen för GS aktiviteten) man lär ju inte få någon belöning för att man hyr in Kalle Ankas översättare till staffetläkare på och skriva ut ett erkännande i någon patientjournal. Inte ens om man privatiserar vårdavdelningen på dårhuset, eller tidningsredaktionen (om det nu händelsevis skulle råda kommensurabilitet mellan dessa).

Nej , det tror jag inte man gjort eller gör , möjligen blir effekten liknade ang rykten med CP (men han spelade nog med för att tjäna en slant eller vara i säkerhet i rampljuset ) , då alla S säger att det nog är han med både missaktning och skräck hos andra . Men till att tysta vittnen utav varierande skäl i samma utredning och andra kan stämma.

Metoder från Wikilänken (Översatt) ang zertsezung så är väl förmultning den rätta översättningen till svenska :
Taktik som används i Zersetzung involverade i allmänhet avbrott i offrets privat- eller familjeliv. Detta ingår ofta psykologiska attacker, såsom att bryta in i hemmen och subtilt manipulera innehållet i en form av gaslighting - flytta möbler, ändra tidpunkten för ett larm, ta bort bilder från väggar eller ersätta en mängd te med en annan. Andra metoder ingår egendomsskador, sabotage av bilar, avsiktligt felaktig medicinsk behandling, smutskastningskampanjer inklusive skicka förfalskade kompromissa bilder eller dokument till offrets familj, uppsägning , provokation , psykologisk krigföring , psykologiska omstörtande , avlyssning , buggning , mystiska telefonsamtal eller onödiga leveranser, även inklusive att skicka en vibrator till ett mål hustru.

Återkommande objekt från papperskorgen till hemmet, släppa möss eller giftiga ormar (särskilt de vars gift arbetar vid kontakt och behöver inte injiceras ) i väggar eller källare och syftar på ämnen som hänvisas till i gängade telefonsamtal är också populärt, som fyller både den salt- och pepparkar med "peppar"; (på ett kontrollerat eller export ekonomi, som i tider av ekonomiska svårigheter i allmänhet, ersatz peppar gjord av sågspån-typ substitut såsom bark eller till exempel " vinter peppar ", se särskilt " witzpulver " utan även " munk peppar ). Vanligtvis hade offren ingen aning om att Stasi var ansvariga och faktiskt, är det troligt att de inte alltid var. Många trodde att de höll på att förlora sina sinnen, och nervöst sammanbrott och självmord kan leda till. Den "upplösning" är sannolikt åtminstone ibland är avsedda att bära samma klang som i sådana användningsområden som " upplösning av äktenskap , '' uppdelning av den traditionella familjeenheten," etc. Det bör kanske noteras vidare att ingen hade ett monopol på övervaka kommunikation, vare sig i Östtyskland eller någon annanstans.

Mot grupper och sociala relationer [ redigera ]
Stasi manipulerade relationer vänskap, kärlek, äktenskap, och familjen av anonyma brev, telegram och telefonsamtal samt komprometterande bilder, ofta ändras. [44] På detta sätt, föräldrar och barn skulle systematiskt bli främmande för varandra. [45] För att provocera konflikter och utomäktenskapliga förbindelser Stasi in i plats riktade förförelser av Romeo agenter. [31]

För Zersetzung grupper, infiltrerade det dem med inofficiella medarbetare, ibland minderåriga. [46] Arbetet med oppositionsgrupper försvårades av permanenta kontra propositioner och oenighet på den del av inofficiella medarbetare när vi fattar beslut. [47] Att så misstro inom gruppen, Stasi made tro att vissa medlemmar var inofficiella medarbetare; dessutom genom att sprida rykten och manipulerade foton, [48] Stasi låtsad oförsiktighet med inofficiella medarbetare, eller placerade medlemmar av målgrupperna i administrativa tjänster för att göra tro att detta var en belöning för verksamheten av en inofficiell medarbetare. [31] De väckte även misstankar om vissa medlemmar i gruppen genom att tilldela privilegier, såsom bostäder eller en personbil. [31] Dessutom fängslandet av endast vissa medlemmar i gruppen födde misstankar. [47]
Senast redigerad av Harfager 2017-03-22 kl. 19:19.
Citera
2017-03-22, 21:47
Medlem
Hallowen,johndickholmes,Sir.

3 idioter på samma gång är ni i maskopi eller ?

Jag tror på allvar att merparten av GS:ers är det för något dom tror på.(gott syfte)
Om jag ska bevisa så blir jag tvungen att hänga ut diverse individer, och
organisationer.
det är inget jag vill göra om jag inte samtidigt outar mig själv.
I den ordningen, först berättar jag vem jag är efter det vilka som sysslar med gs
om det leder så långt.
Tråden handlar om att bevisa att det förekommer, jag vet.
Att det förekommer vet jag redan, kalla mig troll om ni vill. Tror precis det
samma om er.
Jag kan prata om det jag känner till, men när det gäller bevisen så gäller det
andra personer, och inget jag vill namedroppa i tråden tills jag vet mera.
Citera
2017-03-23, 02:12
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX

Jag tror på allvar att merparten av GS:ers är det för något dom tror på.(gott syfte)
organisationer.
I den ordningen, först berättar jag vem jag är efter det vilka som sysslar med gs
om det leder så långt.
samma om er.

Men börja med att prata om det du känner till då till 110%. Du behöver inte name droppa någon. Men du vet ju inget och därför kommer du inte säga något. Troll. Idiot kan du vara själv. Ha belägg för det du påstår till att börja med.
Citera
2017-03-23, 15:25
Medlem
Citat:
Det mest fantastiska som beskrivs i tråden har jag svårt att anta för sant, men jag är inte säker på att det skulle vara extremt personalkrävande eller dyrt om tekniskt kynnande som krävs finns.
Vad skulle inte vara personalkrävande och dyrt? Att helt utan anledning tortera folk med vapen som inte existerar?

Citat:
Men sedan kan man ju också konstatera att det förekommer att andra inför någon pekas ut som sinnessjuka med vanföreställningar utan att de är det. Kan inte du bevisa att varje postare som ev tror GS förekommer är sinnessjuk så kanske du, madtop, halloween etc. helt enkelt ska sluta säga det. Om du nu vill hålla dig till din egen standard. För är det så att du kan bevisa att de är sinnessjuka så är det väl sannolikt att du begår ett allvarligt sekretessbrott, att du helt enkelt är en kriminell lowlife. Hur du än vänder dig har du röven bak.
Det jag påvisar är att det inte går att se någon skillnad mellan det "TI's" påstår och det som en person med paranoida vanföreställningar påstår. Dessutom har ett par av dem själv medgett att de är diagnostiserade med paranoida vanföreställningar/schizofreni.
Citera
2017-03-23, 15:32
Medlem
Citat:

Är man det minsta skeptisk till verklighetsfrämmande påståenden i den här tråden så är man givetvis i maskopi med alla andra som också kan tänka rationellt.

Eller så är det kanske bara så enkelt som att jag inte är den enda som kan se det absurda i det som påstås av TI's?

Citat:
Ok. Det kan vi diskutera först efter att du har bevisat att gangstalkare finns på riktigt.

Citat:
organisationer.

om det leder så långt.
samma om er.
Då är det ju bara att konstatera att det inte finns någon anledning till att tro på något du säger.
Extraordinära påståenden som saknar bevis är inget som någon rationell person tar för sanning.
Citera
2017-03-23, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Vad skulle inte vara personalkrävande och dyrt? Att helt utan anledning tortera folk med vapen som inte existerar?

Det jag påvisar är att det inte går att se någon skillnad mellan det "TI's" påstår och det som en person med paranoida vanföreställningar påstår. Dessutom har ett par av dem själv medgett att de är diagnostiserade med paranoida vanföreställningar/schizofreni.

Jamen det är ju beklagligt att du inte förstod innebörden av när jag skrev att allt knappast är personalkrävande och dyrt samt att jag är tveksam till det mest extrema som beskrivs. Det är ju verkligen tråkigt att det ska vara så svårbegripligt att det kan finnas vissa delar som framstår som möjligt genomförbara men annat väsentligt mindre sannolikt (med reservationen att jag måhända antar det delar som avsevärt mindre sannolika som kanske är möjligt men jag inte är tekniskt kunnig att bedöma det).

Ja, ett par av dem har medgett att de har psykiatriska diagnoser. Och!?!? Innebär det att det inte skulle gå att övervaka människor med hjälp av teknik för att kontrollera och trakassera dem på ett systematiskt sätt för en ganska billig peng om man så skulle önska av någon anledning!?! Om vi kanske kan klistra schizofrenidiagnoser på hela Sveriges befolkning, då är vi garanterat säker för ryssen och daesh?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-23 kl. 15:46.
Citera
2017-03-23, 15:58
Medlem
I någon mån kan man kanske säga att man gör det mot hela nationer https://en.m.wikipedia.org/wiki/Confessions_of_an_Economic_Hit_Man
Citera
2017-03-23, 17:06
Medlem
Citat:
Är man det minsta skeptisk till verklighetsfrämmande påståenden i den här tråden så är man givetvis i maskopi med alla andra som också kan tänka rationellt.

Eller så är det kanske bara så enkelt som att jag inte är den enda som kan se det absurda i det som påstås av TI's?

Ok. Det kan vi diskutera först efter att du har bevisat att gangstalkare finns på riktigt.

Då är det ju bara att konstatera att det inte finns någon anledning till att tro på något du säger.
Extraordinära påståenden som saknar bevis är inget som någon rationell person tar för sanning.

Allt som sägs i tråden är knappast absurt. Att någon tycker sig förföljd för att de känner igen ssmma människa för många gånger är inget absurt i sig. Så går vanligt span till. Vad som däremot är absurt är ju att de som tillstår att de har diagnos och medicinerar mot det ändå går att föra en konversation med viss intellektuell versatilitet, man kan ifrågasätta medan de som menar sig så förnuftig intar den förstoppade hållningen att antingen måste allt vara sant/möjligt eller inget.

Händelsevis så kommer jag ibland i kontakt med sådana som systematiskt utsatts för denna typ av trakasserier. Det är inte särskilt svårt att rubba psyket på en människa, en utsträckt period av stress med förhöjd adrenalin nivå kan hyfsat snabbt få en människa i ett PTSD tillstånd.

Men du kanske tror människor som dessa är sagofigurer

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Radovan_Karadžić
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-23 kl. 17:17.
Citera
2017-03-23, 18:20
Medlem
Citat:
Allt som sägs i tråden är knappast absurt. Att någon tycker sig förföljd för att de känner igen ssmma människa för många gånger är inget absurt i sig. Så går vanligt span till. Vad som däremot är absurt är ju att de som tillstår att de har diagnos och medicinerar mot det ändå går att föra en konversation med viss intellektuell versatilitet, man kan ifrågasätta medan de som menar sig så förnuftig intar den förstoppade hållningen att antingen måste allt vara sant/möjligt eller inget.

Händelsevis så kommer jag ibland i kontakt med sådana som systematiskt utsatts för denna typ av trakasserier. Det är inte särskilt svårt att rubba psyket på en människa, en utsträckt period av stress med förhöjd adrenalin nivå kan hyfsat snabbt få en människa i ett PTSD tillstånd.

Men du kanske tror människor som dessa är sagofigurer

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Radovan_Karadžić
För att hålla isär er, tror du på att man använder hjärninplantat och nanoteknik.
Citera
2017-03-23, 21:03
Medlem
Citat:

Att du är skeptiskt är bara bra, inte det jag syftade på utan att det var inlägg som
: Sluta spela viktig, eller sluta lura folk att det finns ,eller krav på att visa bevis.

Eller så är det kanske bara så enkelt som att du inte är den enda som kan se det absurda i det som påstås av TI's?

Så enkelt är det nog, men det är för att du inte varit med om, eller sett hur det kan se ut.
det finns massa påståenden som är absurda, och en del teorier tror inte jag på heller, men väljar att inte diskutare kring dem.
Det blir lätt så att vi som säger att det finns klumpas ihop, och bara för att jag säger att det gör det, per automatik tror på allting som har med det att göra vilket inte alls stämmer.
2

Jaha det kan dröja.
3
Extraordinära påståenden som saknar bevis är inget som någon rationell person tar för sanning.[/quote]
Vad är det för extraordinärt jag har sagt ?
Citera
2017-03-25, 14:36
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Att du är skeptiskt är bara bra, inte det jag syftade på utan att det var inlägg som
: Sluta spela viktig, eller sluta lura folk att det finns ,eller krav på att visa bevis.

Eller så är det kanske bara så enkelt som att du inte är den enda som kan se det absurda i det som påstås av TI's?

Så enkelt är det nog, men det är för att du inte varit med om, eller sett hur det kan se ut.
det finns massa påståenden som är absurda, och en del teorier tror inte jag på heller, men väljar att inte diskutare kring dem.
Det blir lätt så att vi som säger att det finns klumpas ihop, och bara för att jag säger att det gör det, per automatik tror på allting som har med det att göra vilket inte alls stämmer.
2

Jaha det kan dröja.
3
Vad är det för extraordinärt jag har sagt ?[/quote]

Alltså, jag vet att du pratar i nattmössan. Men väljer att inte avslöja varför jag vet det, de som vet förstår ändå. Ok?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in