2017-03-16, 20:50
Medlem
TilleyHats avatar
Stuart Bingham riskerar någon form av disciplinär åtgärd efter otillåten matchbetting.

http://www.bbc.com/sport/snooker/39284623

Spontant känns det som att han borde komma rätt lindrigt undan.
Citera
2017-03-16, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Stuart Bingham riskerar någon form av disciplinär åtgärd efter otillåten matchbetting.

http://www.bbc.com/sport/snooker/39284623

Spontant känns det som att han borde komma rätt lindrigt undan.
Jag har helt missat att Alfie Burden är avstängd för otillåten matchbetting.

Binghams situation låter minst sagt ännu lindrigare, har han inte spelat på sina egna matcher har jag svårt att se ett hårt straff. Däremot känns det som något han borde kunnat undvika, bara klantigt agerat.
Citera
2017-03-21, 19:15
Medlem
Dr_Dollars avatar
Med dryga 3 veckor kvar till VM, så bjuder jag på 3.36 minuter av ren snooker-porr
https://www.youtube.com/watch?v=_xaOfUxHvec

Magiskt!
Citera
2017-03-21, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Med dryga 3 veckor kvar till VM, så bjuder jag på 3.36 minuter av ren snooker-porr
https://www.youtube.com/watch?v=_xaOfUxHvec

Magiskt!

Mycket trevligt.

Vem är det Steve Davis spelar mot vid 1:36. Kirk Stevens?
Citera
2017-03-22, 20:08
Medlem
TilleyHats avatar
Senior-VM har börjat och en av de som spelar är Stephen Hendry. Han borde ju vara skyhög favorit till titeln. Vem ska vinna över honom egentligen? Joe Johnson, Dennis Taylor? Mja, inte så troligt. Kanske Peter Lines i så fall som faktiskt hänger med hyggligt i vissa proffsturneringar.
Citera
2017-03-22, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Senior-VM har börjat och en av de som spelar är Stephen Hendry. Han borde ju vara skyhög favorit till titeln. Vem ska vinna över honom egentligen? Joe Johnson, Dennis Taylor? Mja, inte så troligt. Kanske Peter Lines i så fall som faktiskt hänger med hyggligt i vissa proffsturneringar.
Dessvärre verkar det inte finnas någon vettig stream att titta på.

Hur bra är egentligen Hendry numera? Jag tror Lines kan bli en svår nöt att knäcka, men de övriga gubbarna har man ju lika lite koll på vart de står som Hendry. Håller alltså med dig om att Hendry och Lines bör vara de största favoriterna.
Citera
2017-03-22, 21:23
Medlem
liddens avatar
Jag har ingen aning om hur mycket Hendry har hållit i gång sedan han lade av, men med tanke på hur han är som person så skulle han inte ställa upp om han inte tror att han har en chans och vinna.
Citera
2017-03-22, 21:32
Medlem
Dr_Dollars avatar
Om vi ska börja spåna lite lätt om VM-titeln då?
Vem har grabbarna här inne som favorit..?

Kan det vara Judd Trump som går hela vägen, eller kommer nerverna att svikta?
Ronnie?
Motivationen finns nog, men glädjen?
Shaun "smurfen" Murphy kanske?
Nja
Citera
2017-03-22, 21:43
Medlem
liddens avatar
Tror på Selby igen.
Citera
2017-03-22, 21:47
Medlem
Dr_Dollars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Tror på Selby igen.

Jag tycker om hans sätt att spela, ruskigt bra på det defensiva spelet...och det verkar ingen som har tålamodet som han heller.
Citera
2017-03-22, 22:09
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Dessvärre verkar det inte finnas någon vettig stream att titta på.

Hur bra är egentligen Hendry numera? Jag tror Lines kan bli en svår nöt att knäcka, men de övriga gubbarna har man ju lika lite koll på vart de står som Hendry. Håller alltså med dig om att Hendry och Lines bör vara de största favoriterna.

Med tanke på de spelare som är med i år tror jag inte någon har en chans mot Hendry eller Lines. Egentligen borde Lines vara huvudfavorit eftersom han ändå är en aktiv spelare som spelar på proffstouren med jämna mellanrum. De andra är ju gamla och avdankade som i bästa fall spelar någon serie på någon lokal klubb de senaste tio åren. Hendry tror jag har hållit igång rätt OK och skulle knappast ställa upp i senior-VM om han inte var i hygglig form.

Citat:
Jag har ingen aning om hur mycket Hendry har hållit i gång sedan han lade av, men med tanke på hur han är som person så skulle han inte ställa upp om han inte tror att han har en chans och vinna.

Citat:
Om vi ska börja spåna lite lätt om VM-titeln då?
Vem har grabbarna här inne som favorit..?

Kan det vara Judd Trump som går hela vägen, eller kommer nerverna att svikta?
Ronnie?
Motivationen finns nog, men glädjen?
Shaun "smurfen" Murphy kanske?
Nja

Jag hoppas verkligen att Asien får sin förste världsmästare någonsin och att han heter Ding Junhui.

Citat:
Tror på Selby igen.

Jag hoppas verkligen inte att han vinner igen. Faktiskt en ganska tråkig spelare, tycker jag. Men han blir givetvis väldigt svårslagen. Två VM-titlar och ett antal andra rankingsegrar räcker nu, tycker jag. Vill inte se någon Hendry-streak med hur många VM-titlar i följd som helst. Det kommer att drastiskt matta av intresset för sporten. Dags för någon annan att bära kungakronan under säsongen 2017-18! Om inte Ding vinner så hoppas jag Judd eller Ronnie tar hem det!
Senast redigerad av TilleyHat 2017-03-22 kl. 22:16.
Citera
2017-03-23, 10:54
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Jag tycker om hans sätt att spela, ruskigt bra på det defensiva spelet...och det verkar ingen som har tålamodet som han heller.
Ja, han har en klar nytta av att det spelas långa matcher. Jag tycker också att han spelar väldigt njutbar snooker eftersom jag gillar defensivt spel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in