2017-03-20, 23:44
Medlem
Solituders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tyronez
Går det att bruka lyrica för att bli social och få den där energi-kicken utan kramprisk? Eller krävs det doser som gör att man hamnar i riskzonen för kramp?

Jag har aldrig under intaget av mina kilovis med Lyrica någonsin krampat. Inte heller efter..
Och jag tar det mot det min GAD och det gör mig mer social samt mindre alkoholsugen.
Dessutom lyckades jag trappa ut 6mg Rivotril/dag med en minskning av 0.5mg om dagen för
att sedan sluta ta dom helt. Inga jobbiga avvänjningssymptom. Detta har jag Lyrican att tacka för!
Önskar den kunde ta bort mitt jävla subutexberoende också bara. Men livet ska inte vara
lätt har man märkt den hårda vägen.
Senast redigerad av Solituder 2017-03-20 kl. 23:49.
Citera
2017-03-21, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solituder
Jag har aldrig under intaget av mina kilovis med Lyrica någonsin krampat. Inte heller efter..
Och jag tar det mot det min GAD och det gör mig mer social samt mindre alkoholsugen.
Dessutom lyckades jag trappa ut 6mg Rivotril/dag med en minskning av 0.5mg om dagen för
att sedan sluta ta dom helt. Inga jobbiga avvänjningssymptom. Detta har jag Lyrican att tacka för!
Önskar den kunde ta bort mitt jävla subutexberoende också bara. Men livet ska inte vara
lätt har man märkt den hårda vägen.
Men jag tyckte att lyrica fixar opiat-at galant. Och jag förstår dig, käkar man lyrica känns ju sub sjukt överflödigt. Jag käkar 2mg sub/dag och lyrica nån gång i veckan och jag tycker definitivt att sub fortfarande ger ett bra mående.
Citera
2017-03-21, 12:58
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Vadå alltid kontaktas? Soc kontaktas som i ditt fall (när man är under 18) och när vuxen knarkar och det är barn med i bilden. När du blir vuxen kommer inte soc längre bli indragna när du knarkar.

Känner ingen som jag själv skulle klassa som vuxen efter att ha läst ett sådant inlägg.

Till er andra: ÄR den Pregabalinens legala status densamma som den varit i åratal?
Senast redigerad av TheRickiestRick 2017-03-21 kl. 13:48.
Citera
2017-03-21, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Känner ingen som jag själv skulle klassa som vuxen efter att ha läst ett sådant meddelande.

Till er andra: ÄR den Pregabalinens legala status densamma som den varit i åratal?
Jag vet inte vad det är för meddelande du du pratar om, men ja pregabalin är inte narkotikaklassat. Tar konstapeln en med fickorna fyllda med lyrica så räknas det brott mot läkemedelslagen. Möjligen böter, jag är osäker där.

Jag har iaf förstått att insatta inom beroendevården ser lyrica som en ganska tung drog och bortser från den juridiska aspekten.

BTW, tog typ 400mg Lyricey-godis vid nio-tiden, som jag mortlart ner till ett fint pulver. Det fäste på ganska fort, typ en timme och nu är jag heeeeeeelt väck, det här inlägget tig typ 45 min att skriva. Lyriceys prega är sjukt potent och det verkar göra stor skillnad på ruset om man maler ner till puder.

Oh shit va jag är hungrig nu.
Citera
2017-03-21, 14:09
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Jag vet inte vad det är för meddelande du du pratar om

Det var ju ditt inlägg sjom jag menade och inte ditt meddelande, och om din hjärna verkligen inte gjorde den kopplingen själv med tanke på hur ditt inlägg såg ut så är knappast heller din hjärna färdigutvecklad, och det går väl gå men du kastar sten i glashus. (Ingen fel i det i så klart, men det blir lite som när en 8-åring visar en 6-åring hur man minsann ska bygga en kojja. i närheten har samtidigt fyra snickare (hela tråden) fikarast som suckar och skrattar åt eländet i kojjbygget.

Jaja nog om det.

Jämförelse mellan syskonen Pregabalin och Gabapentin.

Gabapentin sägs ju vara mycket svagare, cirka en fjärdedels så dospotent. Men jag tycker mig få helt likvärt rus, i alla fall så länge man ligger på rekomenderade högsta dagsdosen, alltså 600Prega/3600Gaba och har noll/låg tollerans.

Jag har fått intrycket av att jag är väldigt ensam om den uppfattningen, stämmer det tro?
Citera
2017-03-21, 15:03
Medlem
Citat:
Det var ju ditt inlägg sjom jag menade och inte ditt meddelande, och om din hjärna verkligen inte gjorde den kopplingen själv med tanke på hur ditt inlägg såg ut så är knappast heller din hjärna färdigutvecklad, och det går väl gå men du kastar sten i glashus. (Ingen fel i det i så klart, men det blir lite som när en 8-åring visar en 6-åring hur man minsann ska bygga en kojja. i närheten har samtidigt fyra snickare (hela tråden) fikarast som suckar och skrattar åt eländet i kojjbygget.

Jaja nog om det.

Gabapentin sägs ju vara mycket svagare, cirka en fjärdedels så dospotent. Men jag tycker mig få helt likvärt rus, i alla fall så länge man ligger på rekomenderade högsta dagsdosen, alltså 600Prega/3600Gaba och har noll/låg tollerans.

Jag har fått intrycket av att jag är väldigt ensam om den uppfattningen, stämmer det tro?
Haha, det var kul skrivet, men som du skrev - nog om detta.

Jag tycker mig inte heller känna nån större skillnad mellan gaba och prega, bara att man får ta fram storskopan när man doserar gaba. Jag har typ 20 gram gaba som jag köpte av ren nyfikenhet och som får vara reservlager.

Hur som haver, jag känner att jag tog för mycket prega i morse och det är ju positvt, ingen tolerans att tala om.

Ha det bäst Rickie-pickie!
Citera
2017-03-21, 15:48
Medlem
SunshineSobotkas avatar
Fick Lyrica utskrivet för ca 6 månader sedan för min ångest. Startdos på 75mg 2 gånger per dag,
men det höll inte många veckor. När jag sedan dubblade dosen till 150 mg x 2 så mådde jag helt fantastiskt, men dippade så småningom igen.
Jag är nu uppe på 600-750mg/dag men har fortfarande extrem ångest. Vågar inte höja dosen ännu mer, känns helt meningslöst med tanke på toleransökningen jag upplevt men samtidigt känns Lyrican nästintill verkningslös. Skall även tilläggas att jag mår fruktansvärt dåligt om jag är helt utan.

Är det någon som har lyckats sluta med Lyrica som har något tips på en alternativ medicin?
Är väldigt skeptiskt till Benso, men samtidigt känns det som att min medicinering idag inte är så mycket snällare..
Citera
2017-03-21, 17:22
Medlem
gammatrons avatar
Jag har stött på folk som hellre äter gabapentin än pregabalin för att orka med sociala situationer.

Vad säger ni om det?
Citera
2017-03-21, 17:28
Medlem
gammatrons avatar
Citat:
Det var ju ditt inlägg sjom jag menade och inte ditt meddelande, och om din hjärna verkligen inte gjorde den kopplingen själv med tanke på hur ditt inlägg såg ut så är knappast heller din hjärna färdigutvecklad, och det går väl gå men du kastar sten i glashus. (Ingen fel i det i så klart, men det blir lite som när en 8-åring visar en 6-åring hur man minsann ska bygga en kojja. i närheten har samtidigt fyra snickare (hela tråden) fikarast som suckar och skrattar åt eländet i kojjbygget

Jaja nog om det.

Jag får med rus på Gabapentin. Jag blir inte lika sjöfull och det syns inte direkt på mig med det händer saker i knoppen.

Gabapentin är perfekt för att slippa AT från Lyrica har jag märkt. Det är nog fler som märkt eftersom gabapentin och pregabalin kostar lika mycket i shoppar.
Citera
2017-03-21, 21:15
Medlem
DarkOceans avatar
Hur hanterar ni avtändningen? Den är vidrig och söker tips på hur man hanterar den bäst 😊
Citera
2017-03-21, 21:31
Medlem
Spliffmeisters avatar
Citat:
Jag vet inte vad det är för meddelande du du pratar om, men ja pregabalin är inte narkotikaklassat. Tar konstapeln en med fickorna fyllda med lyrica så räknas det brott mot läkemedelslagen. Möjligen böter, jag är osäker där.

Jag har iaf förstått att insatta inom beroendevården ser lyrica som en ganska tung drog och bortser från den juridiska aspekten.

BTW, tog typ 400mg Lyricey-godis vid nio-tiden, som jag mortlart ner till ett fint pulver. Det fäste på ganska fort, typ en timme och nu är jag heeeeeeelt väck, det här inlägget tig typ 45 min att skriva. Lyriceys prega är sjukt potent och det verkar göra stor skillnad på ruset om man maler ner till puder.

Oh shit va jag är hungrig nu.

Du behöver inte mortla det, vik ett papper och lägg kristallerna där och häll ner det under tungan. låt det smälta där så är du bäng inom 20 minuter..
Citera
2017-03-21, 22:07
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DarkOcean
Hur hanterar ni avtändningen? Den är vidrig och söker tips på hur man hanterar den bäst 😊

Lagligt receptfritt då alltså?

Imodium, Omeprazol. hjälper föga med det är alltid något.

Olika Rcs finns ju men det tänker jag inte varken rekommendera eller hänvisa till.

Om du får det via psyk så så till vårdcentralen (ofta kan du få tid samma dag) och säg du har gjort illa foten, säg att du inte vill ha något starkt eller så som kan va beroendeframkallande, säg att du tidigare har fått god hjälp av Gabapentin.

Men för fan, rid ut stormen annars. Det är nästan aldrig värt att vara fysiskt beroende av Lyrica, effekten försvinner ju ändå trots den ENORMA dosökningen inom vården, Dom tio dubblar ju för fan dosen, ofta utan att de har någon som helst koll på vad det gör med patienten.
Senast redigerad av TheRickiestRick 2017-03-21 kl. 22:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in