2017-03-19, 14:26
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Låter ju helt perfekt för mina ändamål med denna substansen.

Ytterliga frågor till dig som verkar ha så mycket erfarenhet (jag har läst ditt långa inlägg med, myckt informativt). Skulle du säga att att den har främst anxiolytiska eller muskelavslappnande egenskaper? Hur är synergin med alkohol? Kan man dricka några bira om man tagit sin dagsdos utan att bli en grottmänniska?

Skulle säga att den tar bort ångest helt först och främst. Jag är ganska muskelavslappnad i min natur men den finns där. Väldigt många beskriver ju det i tråden också...

Jag blandar inte alkohol och benso, så det kan jag inte svara på. Denna tänker jag verkligen inte blanda då jag inte vill riskera att öka toleransen.
Citera
2017-03-19, 14:32
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foreskinn
Uppskattar verkligen om nån kan svara på min fråga längre ned, som är markerad ifall man inte orkar läsa igenom allt jag skrivit. Tack!
Tjabba, tänkte ge denna ännu en chans. Den beskrivs ju av alla med alla de egenskaper som jag älskar hos benzodiazepiner. Men jag köpte 10st 8mg gula från asken förra veckan, och är lite klyven. Upplevde inte alls allting som folk beskrivit. Och då hade jag ingen tolerans vid tillfället, vad kan det bero på ? Trad funkar inte alls pga för många EP-anfall tillexempel, kan det vara nått sånt?

Men liiiite mjuk blev jag, och inte helt ångestfri med ett leende och humörlyft. Men extremt subtilt i bakrunden att jag funderade och oroade och stressade mig lite mindre.
En del kan beskriva att dom blir så extremt trötta på tex 8mg. Vissa blir jättepåverkade osv. Jag åt totalt första dagen 3st (24mg) och fyllde på med 3-4st om dan tills det tog slut. Vad jag letar efter är en rejäl humörhöjjare, ett piller som ger mig energi när ångest och annat elende försvinner. Även det sociala, söker ett preparat där jag kan sitta och prata med iprincip vemsomhelst, självsäker men inte flöddrad.

Vill även kunna ta 1-2extra en kväll på soffan och bli mjuuuuk, glad, ångestfri och lite snurrig.
Typ Ikto. Ikto och Lorazepam(temesta) är mina favorit benzo om det säger nått.
Är det värt att ge den en ny chans? Vissa säger att man måste ge den några dagar. Men den kostar ju därefter. Kan jag uppnå det jag har beskrivit på 8-20mg? Och Kanske 40-50mg för att slappa i soffan? Har kanske tolerans på 2,5mg ikto. Är det bara att ge upp eller är den värd en chans till?

Och nu till den egentliga frågan: Idag är det söndag. Går det få produkten imorgon om jag beställer från tex asken nu idag typ direkt? Dom har swish fram till 16:00 och postförskott fram till 17:00 om det ska skickas den dagen, och komma på postförskott dagen efter.
Men eftersom det är Söndag, skickas inte postförskott, REK osv ikväll eller ? Tänker att Express leverans är vad jag är ute efter. Den ska ju funka att om man betalat innan 16:00 med Express så ska produkten komma nästkommande vardag innan 10.00 vilket är imorgon. Någon som vet om det är så att det skickas ikväll - framme imorgon med expressleverans fast det är söndag idag?

Uppskattar verkligen om någon som vet skulle kunna ta sig tid och svara ang post och leveransfrågorna innan 16:00 Annars får det kanske bli Lorazepam 2,5 ist, billigare än dessa Norflurazepam iaf.

Nej, så snabba är inte ens Asken. De skickar månd-fred

Synd att inte Norflurazepam har funkat på dig. Men ät inte såna hästdoser som 40-50 mg. Testa att ta 15-20 mg varje morgon, ge det två dagar. Ta inga andra benso...
Citera
2017-03-19, 14:42
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanBertilsson
Skulle säga att den tar bort ångest helt först och främst. Jag är ganska muskelavslappnad i min natur men den finns där. Väldigt många beskriver ju det i tråden också...

Jag blandar inte alkohol och benso, så det kan jag inte svara på. Denna tänker jag verkligen inte blanda då jag inte vill riskera att öka toleransen.
Okej, alltid känt att muskelavslappnande bensodiazepiner har funkat bättre mot min ångest, vet inte riktigt varför men antar att jag är en rätt spänd person. Bensodiazepiner med främst anxiolytiska egenskaper, som lorazepam, brukar alltid ge mig eufori och mer utav ett rus. Men jag väntar spänt på att mitt paket från asken ska dimpa ner i brevlådan så får jag återkomma med vad jag tyckte då, tack för svaren!
Citera
2017-03-19, 15:42
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Testa att ta 15-20 mg varje morgon, ge det två dagar. Ta inga andra benso...

Haha det verkar som vi fått två st helt olika bens, om jag tog den dosen på morgonen skulle jag nog sova hela dagen
Jag käkade en halv i går kväll och jag är fortfarande riktigt skön och ångestfri, så en halv per dygn behöver jag bara för att va soft 24/7. Galet starka!

Och jag har ändå käkat bens i många år och tyckte flubromazolam var en lagom stark bens
Citera
2017-03-19, 16:09
Medlem
Solituders avatar
Citat:
Såna där riktiga benso som förstör liv? Som tex Xanor? Har själv varit kemiskt beroende av den. 3mg/dygn i flera år efter "tjänstefel" av läkare. Hängde utanför Apoteket varje vecka pga AT. När 3mg inte räckte längre började helvetet. EP anfall mm.

Väldigt många som gett denna medicin, Norflurazepam en chans är väldigt glada. Laglig utan recept. Dyr? 12mg per dygn kostar mig 13kr.

Nej, alprazolam är rena skiten. Men det finns ju en del andra sorter, inte sant?
För mig var denna lika verkningslös som Sobril, d.v.s ingen effekt alls.

Och jag har varit torsk och slutat 5-6 gånger CT, så jag är ingen rookie heller. Senast på Rivotril 2:mgare. Åt upp till 40mg/dag ett tag, trappade ner till 6mg/dag och sedan slutade jag med hjälp av Lyrica. Denna funkade inte för mig. Punkt.

Flunitrazolam om man åt den vid rätt tidpunkt och fick rätt batch var GRYM! Skulle vilja ha en som är lika bra som den.
Senast redigerad av Solituder 2017-03-19 kl. 16:12.
Citera
2017-03-19, 17:01
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Haha det verkar som vi fått två st helt olika bens, om jag tog den dosen på morgonen skulle jag nog sova hela dagen
Jag käkade en halv i går kväll och jag är fortfarande riktigt skön och ångestfri, så en halv per dygn behöver jag bara för att va soft 24/7. Galet starka!

Och jag har ändå käkat bens i många år och tyckte flubromazolam var en lagom stark bens

Haha, alla är vi olika :-)
Citera
2017-03-19, 17:07
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solituder
Nej, alprazolam är rena skiten. Men det finns ju en del andra sorter, inte sant?
För mig var denna lika verkningslös som Sobril, d.v.s ingen effekt alls.

Och jag har varit torsk och slutat 5-6 gånger CT, så jag är ingen rookie heller. Senast på Rivotril 2:mgare. Åt upp till 40mg/dag ett tag, trappade ner till 6mg/dag och sedan slutade jag med hjälp av Lyrica. Denna funkade inte för mig. Punkt.

Flunitrazolam om man åt den vid rätt tidpunkt och fick rätt batch var GRYM! Skulle vilja ha en som är lika bra som den.

Hmm, Flunitrazolam och Flubromazelam är de enda bensona som är vidrigare än Xanor... Zolam-benzon ger EP....
Citera
2017-03-20, 15:07
Bannlyst
Citat:
Hmm, Flunitrazolam och Flubromazelam är de enda bensona som är vidrigare än Xanor... Zolam-benzon ger EP....

Ja jävla rävgift dom flunitrazolam och flubromazolam. Samma med Alprazolam men den är lite mildare än de andra två. Denna benzo är ingen missbruks benzo utan till dom som verkligen verkligen mår skit. Tar ett par dygn innan man uppfattar norfluraz potential.

Jag har verkligen lidit i 9år av ångest och stress som fan. Stressen var på Max hela tiden. Fast berodde ju på en annan sak oxå.
Nu 48tim efter sista 12mg. Så mår jag hyffsat. Inte så stressad eller ångest men känner att snart behövs det tas en 8mg.

Sen slog det mig hur man kan säga denna benzo är. Som oxazepam typ 50-70mg typ en 8mg Norflurazepam, men effekten den släpper inte efter 2tim som på sobril, oxascand, oxazepam, same shit.

Så kollade upp och båda verkar liga i oxazolobensodiazepin katigorin.
Fast nu har ju Norflurazepam en halveringstid liknande diazepam.
Har ändå kommit fram till att denna är nog rätt stark.
Ska ta en nu så igentligen skulle jag bara behöva en 8mg per dygn. Vilket jag tänker testa för nu har jag legat på 3st 8-10mg per dygn vilket verkar vara ett jävla slöseri bara.

Så tänker köra på det för nu har jag bytt helt till denna då den är för mig en Guds gåva.
Gött man fick några tusen extra denna månaden.
Kommer bli Norflurazepam för hela slanten som blir över.
Måste stocka upp denna i labbet.
Citera
2017-03-20, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Foreskinn
Uppskattar verkligen om nån kan svara på min fråga längre ned, som är markerad ifall man inte orkar läsa igenom allt jag skrivit. Tack!
Tjabba, tänkte ge denna ännu en chans. Den beskrivs ju av alla med alla de egenskaper som jag älskar hos benzodiazepiner. Men jag köpte 10st 8mg gula från asken förra veckan, och är lite klyven. Upplevde inte alls allting som folk beskrivit. Och då hade jag ingen tolerans vid tillfället, vad kan det bero på ? Trad funkar inte alls pga för många EP-anfall tillexempel, kan det vara nått sånt?

Men liiiite mjuk blev jag, och inte helt ångestfri med ett leende och humörlyft. Men extremt subtilt i bakrunden att jag funderade och oroade och stressade mig lite mindre.
En del kan beskriva att dom blir så extremt trötta på tex 8mg. Vissa blir jättepåverkade osv. Jag åt totalt första dagen 3st (24mg) och fyllde på med 3-4st om dan tills det tog slut. Vad jag letar efter är en rejäl humörhöjjare, ett piller som ger mig energi när ångest och annat elende försvinner. Även det sociala, söker ett preparat där jag kan sitta och prata med iprincip vemsomhelst, självsäker men inte flöddrad.

Vill även kunna ta 1-2extra en kväll på soffan och bli mjuuuuk, glad, ångestfri och lite snurrig.
Typ Ikto. Ikto och Lorazepam(temesta) är mina favorit benzo om det säger nått.
Är det värt att ge den en ny chans? Vissa säger att man måste ge den några dagar. Men den kostar ju därefter. Kan jag uppnå det jag har beskrivit på 8-20mg? Och Kanske 40-50mg för att slappa i soffan? Har kanske tolerans på 2,5mg ikto. Är det bara att ge upp eller är den värd en chans till?

Och nu till den egentliga frågan: Idag är det söndag. Går det få produkten imorgon om jag beställer från tex asken nu idag typ direkt? Dom har swish fram till 16:00 och postförskott fram till 17:00 om det ska skickas den dagen, och komma på postförskott dagen efter.
Men eftersom det är Söndag, skickas inte postförskott, REK osv ikväll eller ? Tänker att Express leverans är vad jag är ute efter. Den ska ju funka att om man betalat innan 16:00 med Express så ska produkten komma nästkommande vardag innan 10.00 vilket är imorgon. Någon som vet om det är så att det skickas ikväll - framme imorgon med expressleverans fast det är söndag idag?

Uppskattar verkligen om någon som vet skulle kunna ta sig tid och svara ang post och leveransfrågorna innan 16:00 Annars får det kanske bli Lorazepam 2,5 ist, billigare än dessa Norflurazepam iaf.

Helt ärligt tror jag denna är till just för dig.
Jag hade samma problem men det tog som sagt 1-2 veckor sen var jag inäten På den.
Så köp ett 50pack 8mg och börja ta 8mg morgon och 8mg kväll sen ge det iaf en vecka. Släng på en 4mg om du vill till kvällen. Verkar som man måste gå in sig på den nämligen. Sett flera som sagt det. 4-5 dygn.
Jag mår så jävla bra så det inte är sant. Fast sen vill jag inte locka in dig i benzo träsket heller.

Så ditt val. Jag upplevde stressen och ångesten dog ut mer och mer för varje dag ja tog och nu är det på noll.
Enda råd ja kan ge.

Lycka till.
Citera
2017-03-20, 16:38
Medlem
Solituders avatar
Citat:

Du åt uppenbarligen inte under rätt tid eller batch. Intog den dagligen under flera måndader tillsammans med en mycket god vän som sedan länge har EP diagnosticerat.

Thank you!
Citera
2017-03-21, 08:01
Medlem
Farfarsfars avatar
Bör man beställa 8 eller 4 mg? Prismässigt blir det väl ingen skillnad.

Har ingen bensotolerans egentligen, vill mest ha denna som komplement till den 7,5 mg Imovane jag tar till kvällen. Om en viss lugnande och ångestdämpande effekt sitter i dagen efter är det utmärkt, vill gärna ha en terapeutisk verkan utan att vara alltför påverkad på jobbet.

Är det Asken som gäller eller är de andra shopparnas produkter likvärdiga? Saknar adress till dessa i så fall, vill ni inte skriva ut så skicka gärna ett PM.

Tack.
Citera
2017-03-21, 09:16
Medlem
dknerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Bör man beställa 8 eller 4 mg? Prismässigt blir det väl ingen skillnad.

Har ingen bensotolerans egentligen, vill mest ha denna som komplement till den 7,5 mg Imovane jag tar till kvällen. Om en viss lugnande och ångestdämpande effekt sitter i dagen efter är det utmärkt, vill gärna ha en terapeutisk verkan utan att vara alltför påverkad på jobbet.

Är det Asken som gäller eller är de andra shopparnas produkter likvärdiga? Saknar adress till dessa i så fall, vill ni inte skriva ut så skicka gärna ett PM.

Tack.

TS har väl den diskuterade benson . *he*mack biz.
Tror du klurar ut vilken plats de förkortade bokstäverna ska vara i adressen.
Ha en trevlig Söndag grabbar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in