Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-19, 05:03
  #685
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solituder
Denna benson var verkligen ingenting för mig. Märkte inte av 4mg:arna och inte heller 10mg:arna.
Lägg era pengar på annan riktig benso istället. Som tidigare sagt så finns ju xanor, alla olika innanhållandes diazepam, ikto/rivo 2or, lorazepam, flunisar, ALLT. Och det är dessutom billigare.

Blir mitt sista inlägg i tråden då jag provat både Askens och TTs, 4or, 8or och 10or och ingenting känns av något speciellt alls. Slöseri med pengar, medmänniskor!



FOAD! Mvh Mr Deäd

Såna där riktiga benso som förstör liv? Som tex Xanor? Har själv varit kemiskt beroende av den. 3mg/dygn i flera år efter "tjänstefel" av läkare. Hängde utanför Apoteket varje vecka pga AT. När 3mg inte räckte längre började helvetet. EP anfall mm.

Väldigt många som gett denna medicin, Norflurazepam en chans är väldigt glada. Laglig utan recept. Dyr? 12mg per dygn kostar mig 13kr.
Citera
2017-03-19, 05:09
  #686
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Nu har jag inte läst igenom tråden, men kommer ändå helt ogenerat slänga ut min fråga:
Är det någon som brukat dessa dagligen/semi-dagligen (3-5 dagar/vecka) och kan uttala sig om hur toleransökningen verkar te sig?

Bytte till 12mg Norflurazepam från 40mg Stesolid för snart två månader sedan. Inte märkt någon toleransökning.
Citera
2017-03-19, 07:09
  #687
Medlem
JanBertilssons avatar
Många åsikter och frågor i tråden om Norflurazepam.

Tänkte skriva några rader kring mina erfarenheter om substansen. Vill ni bli benzade kan ni sluta läsa här.

Har märkt att det står mer och mer positiva omdömen i flödet. Fler har upptäckt den och fler har lärt sig hur den ska användas?

Denna som de flesta mediciner kan skilja lite effekter från individ till individ.
Dessa tre verkar alla uppleva:
- Stark lindring mot ångest/oro/social fobi
- Muskelavslappnande
- Stresslindring

Vanliga:
- Stämningshöjande
- Trötthet dagtid

Delade meningar:
- Mot sömn? - Tar jag min dos på kvällen får jag sämre sömn. Därför tar jag min dos på morgonen. Jag sover bra nu men beror nog på avsaknaden av ångest och oro.

Biverkningar jag inte märkt:
- Stickningar i händer
- Orolig mage
- Vinglig

Läser vidare att många får effekt ganska omgående, 1-2 timmar.
Hur tar ni? Vid behov eller dagsdos?
Personligen märker jag varken någon effekt eller avsaknad av effekt.
Jag tar ju 12 mg varje morgon och känner aldrig någon skillnad. Stesolid 40mg som jag åt innan kunde jag känna effekt försvinna samt då en effekt vid intag, AT när jag vaknade.

Jag har inte känt av någon toleransökning på snart två månader. Jag har inte vågat ändra dagsdos än. Jag har som mål att gör mig fri från benso genom en ganska lång nedtrappning med Norflurazepam. Vet att det är en chansning men orkar inte jaga Stesolid.
Vet inte varför Norflurazepam fungerar så bra på mig. Jag äter inga andra mediciner och är måttlig med alkohol. Hmm, sen jag började med Norflurazepam har jag inte varit sugen på en fylla en enda gång. Är väl för att jag mår bra helt enkelt. Innan blev det ju nån helgfylla ibland.

När grejer är för bra för att sanna så är de troligtvis inte det. Något lurt är det? Ljuger jag? Placebo? Jobbar jag för läkemedelsföretag som ska lansera Norflurazepam?

Är det någon mer än jag som hade en insättningstid på 2-3 dagar innan någon/önskad effekt uppnåddes? Jag hade nog inte heller gett Norflurazepam många chanser om jag inte läst om detta på nätet. Valet av dos när jag gick från Stesolid 40mg till Norflurazepam 12mg var en ganska lyckad chansning.

Till er som fortfarande är nyfikna på Norflurazepam men inte får önskad effekt. Gör som jag, ge det 2-3 dagar
Citera
2017-03-19, 08:10
  #688
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanBertilsson
Att du stoppar i dig 9 mg Alprazolam är bara det för mig helt ofattbart? Men det är visst en del som gillar att droga sig på benso.

Innan du stoppar i dig 80 mg Norflurazepam, eller annan substans för att droga loss, kanske du ska läsa lite om den?

Förstår att du måste ha hög tolerans på Alprazolam, och det är ju inte roligt. Mina erfarenheter, och vad jag läst och hört är att, om man inte är ute efter att bli benzad så ska man kunna ersätta till Norflurazepam från valfri benso. Jag bytte tex från 40 mg Stesolid till 12 mg Norflurazepam.

Jag är inte analfabet, jag har läst. I alla fall så slog det senare än jag hade tänkt och jag fick äntligen sova!

Edit; noll tolerans på båda och alpran var från STADA från svenskt apotek.
__________________
Senast redigerad av PsychoChiller 2017-03-19 kl. 08:16.
Citera
2017-03-19, 09:23
  #689
Medlem
Manozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Slår och slår. Den är schysst att blanda men alpra iallafall, har just nu 9 mg alpra och 16 mg norflurazepam i omloppet och mår som en kung. Annars skulle jag inte jämföra denna med varken alpra eller ikto. Den här är för sömn - BASTA

Tack för svar!
Citera
2017-03-19, 12:08
  #690
Avstängd
Illuminati13s avatar
Inte tagit på 24tim nu och effekten sitter i än.
Ingen stress, oro eller ångest. Eller depp heller. Mår riktigt bra än.
Så på dygn 2.

Återkommer om 24tim
Citera
2017-03-19, 12:16
  #691
Avstängd
Illuminati13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanBertilsson
Såna där riktiga benso som förstör liv? Som tex Xanor? Har själv varit kemiskt beroende av den. 3mg/dygn i flera år efter "tjänstefel" av läkare. Hängde utanför Apoteket varje vecka pga AT. När 3mg inte räckte längre började helvetet. EP anfall mm.

Väldigt många som gett denna medicin, Norflurazepam en chans är väldigt glada. Laglig utan recept. Dyr? 12mg per dygn kostar mig 13kr.

Mm samma här. Sabbade mitt liv. Fick 4mg av läkare varje dag sen blev det som dig. Räckte inte för den höjer toleransen nått sjukt. Kom EP anfall
Samma med flubromazolam som med är en triazolobenzodiazepin. Jävla gift. Håller mig till stess, ikto, Norflurazepam nu för hela slanten. Lätt den bästa benzon jag någonsin tagit.
Blir inte påverkad men all oro, ångest och stress bara försvinner. Även efter ett dygn sitter det i.
Tog min depp oxå och har inte mått så här bra på 8-9år. Förutom när Flubromazepam fanns. Den var med skitbra.
Kommer lätt köpa på mig norfluraz.

Kollar nu hur många dygn den sitter i och än 24tim. Utan att återdosera.
Citera
2017-03-19, 13:06
  #692
Medlem
Sezlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solituder
Tog 50mg stilnox oralt och 50mg upplöst i vatten i 5meterpump upp i röven. Kände ingenting. Rena skiten.


Jag slocknar sött av 5mg äkta vara oralt.
Citera
2017-03-19, 13:26
  #693
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati13
Mm samma här. Sabbade mitt liv. Fick 4mg av läkare varje dag sen blev det som dig. Räckte inte för den höjer toleransen nått sjukt. Kom EP anfall
Samma med flubromazolam som med är en triazolobenzodiazepin. Jävla gift. Håller mig till stess, ikto, Norflurazepam nu för hela slanten. Lätt den bästa benzon jag någonsin tagit.
Blir inte påverkad men all oro, ångest och stress bara försvinner. Även efter ett dygn sitter det i.
Tog min depp oxå och har inte mått så här bra på 8-9år. Förutom när Flubromazepam fanns. Den var med skitbra.
Kommer lätt köpa på mig norfluraz.

Kollar nu hur många dygn den sitter i och än 24tim. Utan att återdosera.

Nej, har inte vågat göra det än - Tror den har Stes dubbla halveringstid.

Uppdatera hur det går med dina intag.
Citera
2017-03-19, 14:05
  #694
Medlem
Uppskattar verkligen om nån kan svara på min fråga längre ned, som är markerad ifall man inte orkar läsa igenom allt jag skrivit. Tack!
Tjabba, tänkte ge denna ännu en chans. Den beskrivs ju av alla med alla de egenskaper som jag älskar hos benzodiazepiner. Men jag köpte 10st 8mg gula från asken förra veckan, och är lite klyven. Upplevde inte alls allting som folk beskrivit. Och då hade jag ingen tolerans vid tillfället, vad kan det bero på ? Trad funkar inte alls pga för många EP-anfall tillexempel, kan det vara nått sånt?

Men liiiite mjuk blev jag, och inte helt ångestfri med ett leende och humörlyft. Men extremt subtilt i bakrunden att jag funderade och oroade och stressade mig lite mindre.
En del kan beskriva att dom blir så extremt trötta på tex 8mg. Vissa blir jättepåverkade osv. Jag åt totalt första dagen 3st (24mg) och fyllde på med 3-4st om dan tills det tog slut. Vad jag letar efter är en rejäl humörhöjjare, ett piller som ger mig energi när ångest och annat elende försvinner. Även det sociala, söker ett preparat där jag kan sitta och prata med iprincip vemsomhelst, självsäker men inte flöddrad.

Vill även kunna ta 1-2extra en kväll på soffan och bli mjuuuuk, glad, ångestfri och lite snurrig.
Typ Ikto. Ikto och Lorazepam(temesta) är mina favorit benzo om det säger nått.
Är det värt att ge den en ny chans? Vissa säger att man måste ge den några dagar. Men den kostar ju därefter. Kan jag uppnå det jag har beskrivit på 8-20mg? Och Kanske 40-50mg för att slappa i soffan? Har kanske tolerans på 2,5mg ikto. Är det bara att ge upp eller är den värd en chans till?

Och nu till den egentliga frågan: Idag är det söndag. Går det få produkten imorgon om jag beställer från tex asken nu idag typ direkt? Dom har swish fram till 16:00 och postförskott fram till 17:00 om det ska skickas den dagen, och komma på postförskott dagen efter.
Men eftersom det är Söndag, skickas inte postförskott, REK osv ikväll eller ? Tänker att Express leverans är vad jag är ute efter. Den ska ju funka att om man betalat innan 16:00 med Express så ska produkten komma nästkommande vardag innan 10.00 vilket är imorgon. Någon som vet om det är så att det skickas ikväll - framme imorgon med expressleverans fast det är söndag idag?


Uppskattar verkligen om någon som vet skulle kunna ta sig tid och svara ang post och leveransfrågorna innan 16:00 Annars får det kanske bli Lorazepam 2,5 ist, billigare än dessa Norflurazepam iaf.
Citera
2017-03-19, 14:06
  #695
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanBertilsson
Bytte till 12mg Norflurazepam från 40mg Stesolid för snart två månader sedan. Inte märkt någon toleransökning.
Låter ju helt perfekt för mina ändamål med denna substansen.

Ytterliga frågor till dig som verkar ha så mycket erfarenhet (jag har läst ditt långa inlägg med, myckt informativt). Skulle du säga att att den har främst anxiolytiska eller muskelavslappnande egenskaper? Hur är synergin med alkohol? Kan man dricka några bira om man tagit sin dagsdos utan att bli en grottmänniska?
Citera
2017-03-19, 14:11
  #696
Medlem
Någon som har testat denna tillsammans med opiater?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback