Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-19, 21:52
  #1
Medlem
Hej!

Är nu på jakt efter en ny och billig skärm. Min nuvarande skärm är på 20" och det börjar kännas för litet, speciellt då jag jobbar mycket med ljudredigering. Jag spelar också, men inte seriöst och behöver därför inte oroa mig om att skärmen inte har "1ms responstid" osv.

Har fått syn på denna https://www.inet.se/produkt/2205557/...w2406z#merinfo
Jag blir knäsvag av tunna ramar på bildskärmar och vill därför ha det så tunnt som möjligt

Tyvärr så verkar den här skärmen väldigt ny och jag kan inte hitta några recensioner för den. Om någon har köpt den och kan dela med sig av sin upplevelse så vore det kanon.

Om någon råkar ha tips på en annan skärm i den prisklassen som passar mina behov så säg till Jag håller mig gärna till 1080p då jag gärna vill att mitt 1070 ska klara spel så länge som möjligt (och sitter nu på en 720p)

Tack!
__________________
Senast redigerad av AbsolutNilegard 2017-03-19 kl. 21:55.
Citera
2017-03-20, 13:06
  #2
Medlem
Soluss avatar
Här kommer ett förslag från min sida som vissa säkert blir hysteriska över: Har du övervägt att använda en TV istället för en datorskärm? Då lär du komma undan billigare och personligen anser jag att bildkvaliteten är i det närmsta likvärdig, åtminstone så pass att det inte stör mig.
Citera
2017-03-20, 20:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solus
Här kommer ett förslag från min sida som vissa säkert blir hysteriska över: Har du övervägt att använda en TV istället för en datorskärm? Då lär du komma undan billigare och personligen anser jag att bildkvaliteten är i det närmsta likvärdig, åtminstone så pass att det inte stör mig.
Kikade lite snabbt på TV apparater men kunde hitta många runt 24 tum med mycket lägre pris än skärmar. Vill inte gå mycket över 24" då jag håller mig till 1080p. Sen vet jag inte hur input lag och liknande är i TV apparater. Spelar inte värst seriöst men har däremot väldigt lätt att irritera mig på saker som låg fps och input lag

Tack för tipset hur som helst!
Citera
2017-03-21, 09:13
  #4
Medlem
Soluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutNilegard
Vill inte gå mycket över 24"
Aha, ja, nej, då blir det ju ingen direkt prisskillnad. Minsta panelen jag har är 32" / 1080p, den fick jag för 1995 kr. Går utmärkt att spela snabba spel på. För mig som gammal räv är det ungefär synonymt med Q3. :P
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback