2017-03-20, 01:51
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Så han visste att USA inte skulle ge sig in i ett krig med Syrien, så han tänkte "-Varför inte gasa ihjäl lite folk" och använde saringas som ändå bara stod och samlade damm? (typ: med andra ord: Assad är en riktig Bad Guy som har svårigheter att inte gasa ihjäl sin egen befolkning)

För jag antar du pratar om Ghouta 2013? Där UN inspektörer fanns på plats i Syrien och "Den gamle Folkmördaren" kan inte ens respektera sina gäster i landet utan att dra iväg en gasattack?

Det låter ju som den bild som CNN och övrig MSM propagerar för.
Typ Jake Tapper. Bra exempel här (med en kvinna som jag hoppas blir USA första kvinnliga president)

Nu verkar du inte gilla länkar, så i ren text:
Jag tror inte Assad hade någonting med attacken i Ghouta 2013 att göra. Det är bara ännu ett försök att skapa en Boogeyman och legitimera sitt Regime Change War.
Ett steg vi alltid ser när det drar ihop sig för krig i Fred, Frihet och Demokratins namn av väst och en regim behöver bytas ut.
Ja, du kan inte använda Assads dumhet som ett försvar mot honom. Oavsett vad anledningen var, verkar rapporter tala för att han låg bakom attacken, eller i vart fall regimen. Det kan ha varit så att halten Sarin var mer än vad som var tänkt och därmed orsakade större dödsfall än tänkt.

Vad spelar det för någon roll om FN var på plats eller inte? De finns kameror, vittnen och annat som kan belägga för huruvida en kemattack pågick. Med samma logik kan jag hävda att det inte skulle vara särskilt smart av rebellerna att genomföra en attack när FN är på plats.

Det är inte väst som gör Assad till ett monster, det gör han själv. USA har i princip inte behövt anstränga sig för att medierna ska kunna förmedla för folket vilket brutal mördare Assad är. Det räcker med att läsa FN-rapporterna och andra organisationer för att få den bilden.
Citat:
The Truth is Out There!
Ok mina sök-skillz är inte superbra men jag gjorde ett försök att hitta den rapport som så tydligt visar att det var Assad bakom gasattacken i Ghouta.
Är det detta du menar? http://undocs.org/A/68/663
Ja.
Citat:
Ok, Åke nämns i rapporten jag länkade här ovanför, så det är den rapporten?
Ja.
Citat:
å al-Nusra och de andra jihadistgrupperna i Syrien var under belägring och och kunde inte få tag på någonting utanför utanför? Förutom en en jädra massa av senaste modell från Toyota, amerikanska vapen som gick via FSA eller helt enkelt droppades direkt till ISIS etc. och som förklarades av USA som "a misstake"
Assad anklagade Liwa al-Islam för att attacken, inte al-Nusra.

Om man kan smuggla in avancerad material och kemikalier för att framföra saringas, som i och för sig är komplicerad för att matcha konsistensne som Ghoutaattacken hade, varför ha belägringen överhuvudtaget? Är Assadregimen så allvarligt dålig på att upprätthålla belägringar att sådant kan komma in? Syftet med belägringen är att förneka fienden basala förnödenheter tills kapitulation.
Citat:
Kudos för du iallafall tänker. (det är det långt ifrån alla som gör i den här frågan)
1.) "Den Gamle Folkmördaren" Assad fortsätter gasa sitt folk påstås det i tråden, dock inte av dig (tror jag).
Stämmer det?
2.) Risken för gasattacker är fortsatt stor, även i Europa, gasmask rekommenderas.
Jerusalem Post skriver om hur enkelt det är och hur de tror ISIS kan slå till med kemisk attack i Europa
http://www.jpost.com/Middle-East/Isr...-Europe-483862
Rapporter om senapsgas från Aleppo i december i RT
https://www.rt.com/news/370653-syria...ilitants-opcw/
(jag vet, du gillar inte länkar, men men)
Det är inte jag som påstår det, det är FN.

Jag vet att du inte gillar fakta, men försök ändå.
Citat:
Vad har jag skrivit om Israel som får dig att tro att jag är dåligt insatt i hur deras ockupationsmakt fungerar?
Jag har svarat en gång på varför det är ologiskt med dessa konstanta "Hezbollah-vapenleveranser" med det går inte att finna i sökfunktionen då detta mystiskt censurerades, men jag ska svara dig på det i ett senare inlägg.
Hur annars tror du Hezbollah får sina långdistansmissiler? Faller de från luften? Varför annars tror du Hezbollah är så angelägen att behålla Assadregimen? Om du inte förstår det finns det inget att diskutera.
Citat:
Ja, och det är ju jättebra, de är sjukt att se hur BBC (Länk till BBC rapport (som använder Syrian Observatory for Human Rights som legit källa) & The New York Times och Fox News lägger upp sin krigspropaganda, och du pratar om en rapport som visar med all önskvärd tydlighet att Assad låg bakom.

Så är det denna rapport du menar?
http://undocs.org/A/68/663

Men som sagt, i länkarna du inte gillade togs det upp hur just BBC stagat en kemisk attack, samt propagandan om "Aleppo Last..." killed by Putin (for teh lulz)
Det kan du inte ens läsa om i BBC, New York Times, CNN eller SVT.

En sak om det du skrivit innan, om hur alla humanitära NGO är köpta.
Ja, nästan alla organisationer, mer eller mindre verkar det som och det är tragiskt hur man missbrukar människors välvilja och humanitet.
Humitära NGO som Amnesty, Läkare Utan Gränser etc är köpta just dessa två är väldigt tydliga, men jag vettefan om jag skulle kunna rekommendera nån för att skänka pengar till idag.
HRW likaså (bildlänk)
Andra heads-up för de organisationer som HRW själva listar:
https://www.hrw.org/news/2017/02/21/...y-geneva-talks
Har den senaste rapporten av OPCW hänvisat till SOHR? Kan du i sådana fall hänvisa till det?

På talar för att Amnesty, Läkare Utan gränser är köpta? För att de skriver rapporter som får Assad att gråta på natten? Du kanske borde ta dig en titt på vad de skriver för rapporter för du verkar inte har särskilt bra koll. De skriver rapporter om både Saudiarabien och Israel. Två VÄLDIGT nära allierade till USA. Då var de inte köpta
Citera
2017-03-20, 02:11
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Det är inte väst som gör Assad till ett monster, det gör han själv. USA har i princip inte behövt anstränga sig för att medierna ska kunna förmedla för folket vilket brutal mördare Assad är. Det räcker med att läsa FN-rapporterna och andra organisationer för att få den bilden.
..
Citat:
Ja.
..
Citat:
Ja.
Tack, då ska jag läsa den nu

Citat:
Jag vet att du inte gillar fakta, men försök ändå.
haha wtf?
Citat:
Hur annars tror du Hezbollah får sina långdistansmissiler? Faller de från luften? Varför annars tror du Hezbollah är så angelägen att behålla Assadregimen? Om du inte förstår det finns det inget att diskutera.
Jag ska förklara det och vad den där FN rapporten säger när jag läst den.

Citat:
Har den senaste rapporten av OPCW hänvisat till SOHR? Kan du i sådana fall hänvisa till det?
Det var en länk till BBC från nyhetshändelsen när "Den Gamle Folkmördaren" gasade i Ghouta där SOHR var med i inslaget.

Citat:
På talar för att Amnesty, Läkare Utan gränser är köpta? För att de skriver rapporter som får Assad att gråta på natten? Du kanske borde ta dig en titt på vad de skriver för rapporter för du verkar inte har särskilt bra koll. De skriver rapporter om både Saudiarabien och Israel. Två VÄLDIGT nära allierade till USA. Då var de inte köpta
Som beskrivet här ovanför, men det betyder inte att _allt_ är lögn därifrån. Men idiotiska grejer som 20 bombade "last hospitals in Aleppo" och nu inför fredsamtalen i Genevé deras tecknade förintelseläger BS "Saydanara" eller vad det kallade de.
EDIT: länkade till RT i inlägget tidigare, 21Wire har en bättre rapport:
http://21stcenturywire.com/2017/03/19/revealed-how-israel-made-amnestys-local-branch-a-front-for-foreign-ministry/

Jag tycker fortfarande du ska kolla bortom NATO-sfärens Massmedia för att få en mer balanserad syn på vad som sker i Syrien. Låter som du tror på hela propagandan från MSM vilket inte är så konstigt - nyheter är ju gjorda för att litas på.

Nu ska jag läsa vad Åke-Rapporten från Ghouta då, tack för svar.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2017-03-20 kl. 03:05. Anledning: 21stcenturywire Länk Tillagd
Citera
2017-03-20, 07:55
Medlem
Israeli Defense Minister Avigdor Lieberman has threatened to destroy Syrias air defense system if they target the Israeli jets once again.
"The next time the Syrian use their air defense system against our planes we will destroy them without the slightest hesitatation, Israels security is above everything else, there will be no compromise".
Lieberman said on Israeli public radio Sunday.
Det menas att Syrien har ingen rätt att försvara sig när Israel kommer och angriper den syriska militären med bombangrepp enligt Israel.
Ett sådant uttalande väcker hat och ilska inte endast bland länder i Mellan Östern utan också folk i andra länder.
Det kan ses som en mycket dålig PR för Israel, de brukar alltid framställa sig att de kämpar mot terrorismen, men eftersom Syrien är i krig mot terrorismen och Israel bombar avsiktligt deras soldater, stöder de terrorismen.
Ryssland stärks politiskt i Mellan Östern med alla fadäser Israel och USA gör.
Att bomba en Moske som USA gjorde måste väcka hat och ilska hos alla muslimer, att påstå bombningen var ett misstag, finns nog inte många som tror på den förklaringen.
Ryssland försöker rädda ansiktet på USA och har uttalat att det var ett misstag.
Citera
2017-03-20, 11:12
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Israeli Defense Minister Avigdor Lieberman has threatened to destroy Syrias air defense system if they target the Israeli jets once again.
"The next time the Syrian use their air defense system against our planes we will destroy them without the slightest hesitatation, Israels security is above everything else, there will be no compromise".
Det menas att Syrien har ingen rätt att försvara sig när Israel kommer och angriper den syriska militären med bombangrepp enligt Israel.
Ett sådant uttalande väcker hat och ilska inte endast bland länder i Mellan Östern utan också folk i andra länder.
Det kan ses som en mycket dålig PR för Israel, de brukar alltid framställa sig att de kämpar mot terrorismen, men eftersom Syrien är i krig mot terrorismen och Israel bombar avsiktligt deras soldater, stöder de terrorismen.
Israel skämmer ut sig igen! Liebermans uttalande är så korkat att man undrar hur han tänker.
Om de inte vill dra på sig försvar från Syrien, så är det bara att låta bli att attackera dem. Hur kan det vara så svårt att räkna ut?
Citat:
Att bomba en Moske som USA gjorde måste väcka hat och ilska hos alla muslimer, att påstå bombningen var ett misstag, finns nog inte många som tror på den förklaringen.
Ryssland försöker rädda ansiktet på USA och har uttalat att det var ett misstag.

USA sänkte sitt anseende i den muslimska världen rejält där. Eller kanske är det redan i botten, så det inte spelar någon roll? Vad säger man i Saudi om detta?
Citera
2017-03-20, 11:21
Medlem
Xeliouss avatar
Israel frågar inte innan de löser problem med hot mot Israel. Det borde ni terrorister lärt er vid det här laget. Assad vet att han ska akta sig. När Israel blir riktigt förbannade smäller det ordentligt.
Mellanösterns enda riktiga demokrati måste försvara sig mot alla galna musselmaner.

Terroriststödjande Ryssland har inget att komma med. De kan inte skydda sina islamister mot likvidation av Israel. Som det ska vara.

Citat:
Senast redigerad av Xelious 2017-03-20 kl. 11:24.
Citera
2017-03-20, 12:37
Medlem
humanlifes avatar
Syriens sändebud I FN, al-Jaafari säger i en intervju att samtalen i Astana har varit positiva oavsett om oppositionen deltagit eller inte. Samtalen har fokuserat på vapenvilan och övervakningen av den, att separera IS och Nusra från de grupper som undertecknat överenskommelser om vapenvila och enandet av dessa grupper.

Han säger också att de inte har förtroende för Turkiet. De borde åtminstone stänga gränsen för inflödet av terrorister till Syrien.

Och naturligtvis kritiserar han återigen Väst för deras stöd till terroristerna IS och Nusra. Det visar sig t ex i deras underrättelser till dessa, att the White Helmets tilldelades en Oscar och att Israel och USA attackerar SAA och civila. Vedergällningen mot den israeliska attacken var lämplig, det ändrade spelreglerna, säger han.

Al-Jaafari klargör också att orsaken till Västs krig mot Syrien beror på att Syrien håller fast vid sin nations värdighet och för att de saboterar Västs planer för Mellanöstern. Deras hållning och kamp mot terrorismen får ökat gehör i världen.
Citat:

Al-Jaafari: Astana track was positive, winning battle of combating terrorism imposed our voice on the world

Damascus, SANA- Syria’s Permanent Representative to the UN Bashar al-Jaafari stressed that the track of Astana 1, 2 and 3 was positive whether the opposition attended or not because it is specialized in monitoring the cessation of
hostilities agreement, separating ISIS and Jabhat al-Nusra from the armed groups which signed the agreement and uniting the efforts of the factions which signed the agreement in the battle against terrorism and this issue is very important, but it has not been implemented up till now,”
…
Since the establishment of Astana track, we haven’t dealt with the Turkish guarantor, but we deal with the Russian and the Iranian guarantors, and we don’t have a political or ethical confidence in the Turkish side which has always
been the reason behind the problems in the region throughout history, al-Jaafari said.
…
Al-Jaafari added that the key solution for combating international terrorism starts by controlling the borders by the Turkish side, but the Turkish regime is not willing to do that and it is dealing with this issue with blackmail.
…
Al-Jaafari said that there are political forces which support terrorism and they don’t want to reach a political solution to the crisis in Syria and they don’t have the political will to engage in any credible political solution.

He referred to the support provided by western intelligence agencies to terrorism on the international level and to giving the Oscar to the so-called White Helmets which embrace members of Jabhat al-Nusra terrorist organization.

Al-Jaafari pointed out that the Israeli air force targeted an area in Palmyra because they felt with their backers that the battle of the Syrian Arab army against ISIS resulted in a great victory against terrorism in Palmyra and Aleppo, adding that for the same reason, the US air force interfered in al-Tharda mountain in Deir Ezzor to help ISIS in besieging 200 thousand persons.

He stressed that the Syrian military retaliation for the Israeli attack was suitable and it changed the rules of the game, referring to the measures taken by the Russian Foreign Ministry and to summoning the Israeli Ambassador and the strong statements of Iran and the Lebanese Resistance on the same issue.
…
He clarified that the reason behind targeting Syria is that it adheres to its national dignity and it has foiled all the Western agendas in the region, affirming that winning the battle of combating terrorism imposed our voice on the
world and achieving more victories on the ground will facilitate reaching the political solution.

http://sana.sy/en/?p=102519
Senast redigerad av humanlife 2017-03-20 kl. 12:39.
Citera
2017-03-20, 16:06
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Syriens sändebud I FN, al-Jaafari säger i en intervju att samtalen i Astana har varit positiva oavsett om oppositionen deltagit eller inte. Samtalen har fokuserat på vapenvilan och övervakningen av den, att separera IS och Nusra från de grupper som undertecknat överenskommelser om vapenvila och enandet av dessa grupper.

Han säger också att de inte har förtroende för Turkiet. De borde åtminstone stänga gränsen för inflödet av terrorister till Syrien.

Och naturligtvis kritiserar han återigen Väst för deras stöd till terroristerna IS och Nusra. Det visar sig t ex i deras underrättelser till dessa, att the White Helmets tilldelades en Oscar och att Israel och USA attackerar SAA och civila. Vedergällningen mot den israeliska attacken var lämplig, det ändrade spelreglerna, säger han.

Al-Jaafari klargör också att orsaken till Västs krig mot Syrien beror på att Syrien håller fast vid sin nations värdighet och för att de saboterar Västs planer för Mellanöstern. Deras hållning och kamp mot terrorismen får ökat gehör i världen.

http://sana.sy/en/?p=102519
Hans ord väger inget. Om han vill få stopp på ena sidans inflöde av stridande borde han göra detsamma med alla de irakiska, afghanska, libanesiska miliser i Syrien som till stor del är shiamuslimer och strider för regimen.
Citera
2017-03-20, 16:21
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Hans ord väger inget. Om han vill få stopp på ena sidans inflöde av stridande borde han göra detsamma med alla de irakiska, afghanska, libanesiska miliser i Syrien som till stor del är shiamuslimer och strider för regimen.
al-Jaafari bemöts med stor respekt på många håll, han gör ett bra arbete. Hans ord väger säkert mer än Västs ord, som bestått av lögner i 6 år.
Citera
2017-03-20, 16:49
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
al-Jaafari bemöts med stor respekt på många håll, han gör ett bra arbete. Hans ord väger säkert mer än Västs ord, som bestått av lögner i 6 år.
Jag tvivlar starkt på det.

Det var väl han som visade upp en bild där en irakisk soldat hjälpte en kvinna i Falluja och påstådd att det var syriska regimens armé i Aleppo?
http://www.abc.net.au/news/2016-12-15/syria-un-old-iraq-picture-ambassador/8122440

Hans ord väger säkert något, en tyngd av lögner.
Citera
2017-03-20, 17:01
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Jag tvivlar starkt på det.

Det var väl han som visade upp en bild där en irakisk soldat hjälpte en kvinna i Falluja och påstådd att det var syriska regimens armé i Aleppo?
http://www.abc.net.au/news/2016-12-15/syria-un-old-iraq-picture-ambassador/8122440

Hans ord väger säkert något, en tyngd av lögner.
Jag förmodar att du syftar på det han säger om SAA:s försvar mot det israeliska angreppet. Det tyder ju på att SAA lyckades störa Israel riktigt bra och det är ju riktigt glädjande.
De flesta hoppas förstås nu att Israel håller sig borta från Syrien i fortsättningen, så konflikten inte eskalerar.
Citera
2017-03-20, 18:23
Medlem
Chris1991s avatar
Citat:

Om Ryssland går in och tar över stora områden i Baltikum, ska NATO då bara titta på? För det är vad du begär av Syriens allierade.
Konflikten i Syrien är inget inbördeskrig. Det är en attack på en suverän nation, och då förefaller det sig naturligt att ens allierade kommer till hjälp.

När jag ändå är här vill jag även gratulera Al-Qaida till sin första Oscar.
Citera
2017-03-20, 18:38
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Jag förmodar att du syftar på det han säger om SAA:s försvar mot det israeliska angreppet. Det tyder ju på att SAA lyckades störa Israel riktigt bra och det är ju riktigt glädjande.
De flesta hoppas förstås nu att Israel håller sig borta från Syrien i fortsättningen, så konflikten inte eskalerar.
Nej, varför förmodar du det? Jag syftar till hans lögn som artikeln ovan i mitt inlägg behandlar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in