Citat:
Ursprungligen postat av
Anabolatorsken97
Lyssna inte på folk här inne.
Bänkpress är grymt överskattat om du letar efter bra form på dina muskler som tjejer smälter för. Tävlar du däremot är det en annan femma.
Bara gå runt på seriösa bodybuilderforum och säg att du gillar bänkpress. Du kommer bli utskrattad.
Sne bänkpress/hantelpress all the way om du vill ha estetiskt tilltalande bröstmuskler.
Sne bänk/hantlar
Dips med/utan vikt för bröst (luta dig fram)
1-2 isoleringsövningar
Mer behöver du inte. Hade en period där jag var ny och körde bänkpress ofta efter att ha blivit lurade av liknande tomtar som finns här.
Du kommer öka i styrka och dina nedre bröst blir mer utvecklade än dina över vilket kommer göra att det ser ut som du har hängpattar. Speciellt efter du lagt av med träning och/eller steroider.
Kolla Scooby på youtube, så kommer dina bröst se ut.
Allvarligt talat, av ditt användarnamn att döma har du maximalt tränat i 4 år, om ens det. Allt du säger är skit.
Sne bänk/press tar mer axlar än bröst. Bröst är en muskel och kan således antingen få kontakt eller inte, du kan inte träna olika delar av muskeln.
Dips är en värdelös övning för bröst. Till att börja med är skaderisken hög och lämpar sig enbart för folk som ska tävla i just dips.
Om man nu ska envisas med att köra övningen bör den läggas in i i ett bröstpass med avslutning triceps då den tar mer triceps än bröst.
"nedre bröst"
Om du vill bemöta detta ber jag dig att lägga upp en bild på dagsformen, jag gör gärna detsamma.
Topic
Bänk är snarare en underskattad övning. Otroligt bra basövning för bröstmuskulaturen som bör inleda varje bröstpass.