2017-03-20, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gargamel666
. Fan bara kokar i mig när jag läser denna tråd
Varför då är han skyldig dig pengar
Citera
2017-03-20, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Nej, men hon på honom. Hon blev dissad.
Hade ni öppnat eran dörr om en person ni knappt kände hörde av sig...? Sanningen är nog den att Alex blev så kåt att han höll på att sprängas när hon kontaktade. Inte för att det spelar någon roll men ändå.
Citera
2017-03-20, 09:35
Medlem
Pluggar Parastou juridik nu eller hur var det med det? Hon kommer säkert klara sig bra, för känslan av att hon läste distanskurser på universitetet under sin tid på kåken, så hon lär komma ut med välinvesterad tid.
Citera
2017-03-20, 10:05
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Hade ni öppnat eran dörr om en person ni knappt kände hörde av sig...? Sanningen är nog den att Alex blev så kåt att han höll på att sprängas när hon kontaktade. Inte för att det spelar någon roll men ändå.

Jo, det spelar nog roll. Det faktum att hon blev avspisad när hon försökte förföra Alexander eldade väl på hennes önskan att skada och ruinera honom.
Du får tänka på att Alexander knappast träffat såna lömska ormar förr och bara ville vara snäll.
Citera
2017-03-20, 10:23
Medlem
Daniel.Lugos avatar
Citat:

Det där är bara bullskit. Han försökte ju avstyra mötet och hade inte alls lust att ses. Han sa gång på gång att han behövde plugga.

Hon lyckades ju övertala honom genom att säga "du behöver ju ändå ta en paus för att äta. Låt mig bjuda dig på mat"

Han sa att det inte behövdes men eftersom hon var så påstridig så lät han henne bjuda honom på mat.

Man måste vara bra jävla paranoid om man tror att man ska bli förgiftad och kidnappad bara för att man bjuder in en ung kvinna man känner ytligt som man vet studerar på sitt Universitet.

Han var inte kåt han var bara artig och kunde inte säga nej. Vilket jag tror de flesta människor hade agerat på samma sätt.
Citera
2017-03-20, 12:16
Medlem
Citat:
Varför då är han skyldig dig pengar

Ja han är skyldig mig pengar, fyrsiffrigt belopp som han lånat i omgångar. Löften hit o dit om att pengarna kommer. Till sist tröttna jag. Sista gången jag såg honom så sa jag att jag ska ha pengarna eller så lär han bli sondmatad framöver,om han har tur.
Citera
2017-03-20, 13:36
Medlem
Daniel.Lugos avatar
Citat:
Ja han är skyldig mig pengar, fyrsiffrigt belopp som han lånat i omgångar. Löften hit o dit om att pengarna kommer. Till sist tröttna jag. Sista gången jag såg honom så sa jag att jag ska ha pengarna eller så lär han bli sondmatad framöver,om han har tur.

Korkat att fortsätta långa ut pengar om han inte gjorde rätt för sig.

Jag kan slå vad om att du inte kommer göra ett skit om du träffar honom.

Du vågar ju inte skriva för mycket om det här för att han förstå vem du är.

Och varför skulle du göra något nu när du inte har gjort något tidigare.

Gör dig själv en tjänst. Gå vidare.

Verkar onödigt att sitta o lacka framför tangentbordet när du ändå inte kommer göra något åt saken afk.
Citera
2017-03-20, 15:06
Moderator
Schlesiens avatar
Datum tillagt i rubrik

Utgången rubrik:
Alexander Åhman kidnappad i Uppsala. Skärpta straff i HovR

/ Moderator
Citera
2017-03-20, 16:51
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel.Lugo
Det där är bara bullskit. Han försökte ju avstyra mötet och hade inte alls lust att ses. Han sa gång på gång att han behövde plugga.

Hon lyckades ju övertala honom genom att säga "du behöver ju ändå ta en paus för att äta. Låt mig bjuda dig på mat"

Han sa att det inte behövdes men eftersom hon var så påstridig så lät han henne bjuda honom på mat.

Man måste vara bra jävla paranoid om man tror att man ska bli förgiftad och kidnappad bara för att man bjuder in en ung kvinna man känner ytligt som man vet studerar på sitt Universitet.

Han var inte kåt han var bara artig och kunde inte säga nej. Vilket jag tror de flesta människor hade agerat på samma sätt.

Hon gjorde ju ett tidigare försök att förföra honom också men blev nobbad. Det avskräckte dock inte det gränslösa korkhuvudet från att göra ett middagsförsök.
Citera
2017-03-20, 17:06
Medlem
Tillägg

Citat:
Ursprungligen postat av Linsanity
tjejen i fallet verkade leva ett fullkomligt normalt liv innan hon fick för sig att begå denna idiotiska handlingen. Psykopaten i detta fallet, Elias, verkar ha hjärntvättat Parastou totalt, att gå från universitetsstuderande utan kriminellt förflutet med trygg uppväxt till att kidnappa någon. Det är så extremt, skulle så gärna vilja höra vad som försiggick i hennes huvud.
försöker du driva med oss hon är ju inte alls oskyldig

Citat:
han var ju spelmissbrukare och kreativ så du är knappast den ende
Senast redigerad av Q2000 2017-03-20 kl. 17:09.
Citera
2017-03-21, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken

Alexander verkat tämligen "efter" som man säger på bonnsvenska. Trodde att han blivit kidnappad av rysk maffia och att han förts via bil till Ryssland. Levde på smulor och cider i en vecka i ett rum med ett fönster gick att öppna och en dörr som var olåst. "Vaktad" av en 58-kilos feg mupp på övervåningen som var obeväpnad. Nästan fånigt att kalla honom för fånge faktiskt. Lät sig luras totalt och betedde sig tämligen menlöst. Ingen skugga över honom i övrigt, verkar vara en (alldeles för) snäll och godtrogen kille.

Enkelt att förlöjliga honom när man själv inte har gått igenom det han gick igenom. Godtrogen skulle jag möjligtvis påstå, det är dessutom en indikation på att det är frågan om en snäll kille fast knappast "efter". En person som trots en välbärgad uppväxt levde ett normalt studentliv och verkar vara omtyckt av många.

Han låter vältalig och smart, akademiskt har han även gjort väl ifrån sig. Hoppas innerligt att denna fina kille har återhämtat till sig till fullo.
Citera
2017-03-21, 15:41
Medlem
Citat:
försöker du driva med oss hon är ju inte alls oskyldig

han var ju spelmissbrukare och kreativ så du är knappast den ende

Knappast oskyldig, hon har betett sig vidrigt åt men jag undrar innerligt om hon hade varit kapabel till något sådant utan Elias hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in