Citat:
Ursprungligen postat av
Linsanity
Tjejen (Parastou) i fallet verkade leva ett fullkomligt normalt liv innan hon fick för sig att begå denna idiotiska handlingen. Psykopaten i detta fallet, Elias, verkar ha hjärntvättat Parastou totalt, att gå från universitetsstuderande utan kriminellt förflutet med trygg uppväxt till att kidnappa någon. Det är så extremt, skulle så gärna vilja höra vad som försiggick i hennes huvud.
Elias var också en universitetsstuderande utan kriminellt förflutet med trygg uppväxt innan han träffade Parastou. Faktum är att skälet att Parastou fick samma straff som Elias trots att hennes medverkan rent fysiskt sträckte sig till att droga AÅ är att Parastou var drivande i planeringen av kidnappningen. Läs polisutredningen där chattloggar mellan henne och Elias finns (lär finnas länkad på Flashback), där framgår det tydligt hur drivande hon är. Hör hela hennes förhör från tingsrätten
här.
Elias och Parastou verkar vara ett par än idag, eller vad man nu ska kalla dem eftersom de inte setts på flera år. Jag vet inte att så är fallet, antar bara så efter vad jag läst i tråden. Saker och ting kan förändras dock.
Citat:
Ursprungligen postat av
Linsanity
Hoppas att Alexander idag mår förhållandevis bra, fick aldrig någon känsla av att han skulle vara någon bortskämd snorunge vilket många i hans fall hade varit med tanke på familjens förmögenhet. Han verkade vara en genuint snäll individ som föll offer för Elias groteska plan.
Alexander verkat tämligen "efter" som man säger på bonnsvenska. Trodde att han blivit kidnappad av rysk maffia och att han förts via bil till Ryssland. Levde på smulor och cider i en vecka i ett rum med ett fönster gick att öppna och en dörr som var olåst. "Vaktad" av en 58-kilos feg mupp på övervåningen som var obeväpnad. Nästan fånigt att kalla honom för fånge faktiskt. Lät sig luras totalt och betedde sig tämligen menlöst. Ingen skugga över honom i övrigt, verkar vara en (alldeles för) snäll och godtrogen kille.
Citat:
Ursprungligen postat av
LaScala
Jag tror inte de kommer att söka ett jobb för sin försörjning. Jag misstänker starkt att det slipas på planer hur man ska göra det stora klippet, lyftet, dessängen när de kommer ut.
Eventuellt har de varsin liten fantasifull plan.
Sen får vi se dem här igen. En i taget eller båda samtidigt.
Jag tror nog att båda kommer göra seriösa försök att leva normala vanliga liv. Jag tror Elias löper störst risk för återfall om han inte får rätt medicinering. Om Parastou lever själv eller träffar en vettig kille så tror jag inte att hon återfaller i brott, har svårt att se henne återfalla annat än om hon fortsätter umgås med Elias eller motsvarande typ av person.
Citat:
Ursprungligen postat av
Q2000
Ska dom inte byta namn när dom kommer ut så att en arbetsgivare inte kan googla
Elias och Magnus har redan bytt namn. Dock inte med varandra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gargamel666
Blir nog svårt o förklara luckan i deras cv vid en eventuell intervju
Parastou studerar ju på fängelset så hon kommer kunna visa upp högskolestudier, så där blir det inte mycket till luckor.