2017-03-19, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Men låt dem dra igång en tävling, det skiter väl jag i. Vadå acceptera detta pris? Vem som helst får väl ha en tävling, inte upp till mig att ifrågasätta eller ägna tankemöda åt.

Du tänker inte att det finns en fara att ge sig in på ett område med tanken 'jag vet jag har rätt'? Finns det inte en risk att dina förutfattade åsikter grumlar din omdömesförmåga kring faktan som ligger på bordet?

Vilken facebookkommentar? Visa en skärmdump.

Trams det är ingen plikt. Släpp det nu.

Jag borde också skita i denna tävling men det blir så när man råkar bli sittande framför datorn och inte vill göra det andra som man egentligen borde göra.

Men jag har inte gett mig in i något med en förutfattad mening men har, efter noggrant övervägande, kommit fram till vad som är rätt och säger därefter att jag vet. Fakta är dock inte en faktor här eftersom det inte finns några tillförlitliga sådana.

Jag har ingen skärmdump eftersom jag inte tog någon men hon skrev något ironiskt, med en bifogad smiley, om att det var "tur" att han var där. Därefter raderades detta snabbt och de började hävda att de inte ens har haft kontakt med varandra. Det är alltså främst själva döljandet och ironiserandet som här är intressant för det visar hur medvetna de är om det spel som pågår.

Nej det är inget trams med att vi lever i en demokrati även om jag förstått att de med din agenda tycker det.
Citera
2017-03-19, 15:11
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Jag borde också skita i denna tävling men det blir så när man råkar bli sittande framför datorn och inte vill göra det andra som man egentligen borde göra.

Men jag har inte gett mig in i något med en förutfattad mening men har, efter noggrant övervägande, kommit fram till vad som är rätt och säger därefter att jag vet. Fakta är dock inte en faktor här eftersom det inte finns några tillförlitliga sådana.

Jag har ingen skärmdump eftersom jag inte tog någon men hon skrev något ironiskt, med en bifogad smiley, om att det var "tur" att han var där. Därefter raderades detta snabbt och de började hävda att de inte ens har haft kontakt med varandra. Det är alltså främst själva döljandet och ironiserandet som här är intressant för det visar hur medvetna de är om det spel som pågår.

Nej det är inget trams med att vi lever i en demokrati även om jag förstått att de med din agenda tycker det.

Jo, jag minns, var nån NMRare som påstod det där.
Synd bara att ingen tänkte på att skärmdumpa det hela? Man kan fråga sig om det beror på att NMRaren var dum i huvet eller på om det var hittepå alltihop?
Citera
2017-03-19, 16:26
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Det där hittar du väl på själv. Var framgår det att David är hack i häl?

Jag tycker nilserikkks vittnesmål från Borlänge ovan klart pekar på att inget arrangemang har skett.

Men skit i att titta på de länkade filmerna som visats. Hon har ju traskat med flera 100 meter och försökt tränga sig in. Tillslut lyckades hon och försökte sedan igen tills poliserna avvisade henne.
https://youtu.be/NlFeTs3v7HY?t=12
Hela tiden småjoggar Lagerlöf snett framför och du ser honom när filmen slutar,.
Citera
2017-03-19, 16:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mextreme
Men skit i att titta på de länkade filmerna som visats. Hon har ju traskat med flera 100 meter och försökt tränga sig in. Tillslut lyckades hon och försökte sedan igen tills poliserna avvisade henne.
https://youtu.be/NlFeTs3v7HY?t=12

Ser man fotografen 'hack i häl' på dessa filmer?
Citera
2017-03-19, 16:29
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ser man fotografen 'hack i häl' på dessa filmer?

Javisst.
Citera
2017-03-19, 16:37
Medlem
bl-gr-ns avatar
Symboliken i bilden är ju glasklar.
En grupp svenskar demonstrerar fredligt att de inte gillar läget som råder.
En demokratiskt viktig uppgift som de tagit på sig.

Mot allt detta står en ensam import-neger och hytter med näven, knyter näven mot demokrati.
Citera
2017-03-19, 16:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Javisst.

Men lille lille Mexis nu hittar du ju på igen. Festligt men knappast hederligt.
Citera
2017-03-19, 16:54
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Men lille lille Mexis nu hittar du ju på igen. Festligt men knappast hederligt.

Men för h-e här är en skärmdump från filmen:
http://www.bilddump.se/bilder/20170319165248-213.113.76.103.png
Citera
2017-03-19, 16:59
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Men för h-e här är en skärmdump från filmen:
http://www.bilddump.se/bilder/20170319165248-213.113.76.103.png

Har det släppt fullständigt för dig eller? Det är ju inte asmärkligt om Lagerlöf syns på bilder från Borlänge (om ditt 'bevis' ens är därifrån). Han tog ju en i dag ganska känd bild där.

Frågan är om han var 'hack i häl. med Tess Asplund i syftet att ta deras i förväg arrangerade bild.

Inte ens du kan väl tycka att bilden du länkar till bevisar något alls?
Citera
2017-03-19, 17:02
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Har det släppt fullständigt för dig eller? Det är ju inte asmärkligt om Lagerlöf syns på bilder från Borlänge (om ditt 'bevis' ens är därifrån). Han tog ju en i dag ganska känd bild där.

Frågan är om han var 'hack i häl. med Tess Asplund i syftet att ta deras i förväg arrangerade bild.

Inte ens du kan väl tycka att bilden du länkar till bevisar något alls?

Nej naturligtvis kan en stillbild inte visa ett rörelsemönster men filmen visar detta. Bilden är så att du kan identifiera Lagerlöf. Skall man behöva förklara allt ditt lilla vänstervridna missfoster.
Citera
2017-03-20, 08:45
Medlem
Citat:
Vilken halmgubbe. Bilden är troligen inte manipulerad men med stor säkerhet arrangerad, dvs planerad. Det är nog svårt att objektivt bedöma om man inte var där och vägrade att titta på de videoklipp där Tess upprepade gånger försöker ta sig genom bevakningen med David hack i häl.

Bilden är planerad på samma sätt som bilder från en fotbollsmatch. Fotografer kommer dit med tanken på att det kan hända något, mål, hitlerhälsning, clowner, utvisning.
Citera
2017-03-20, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dervin
Jag vet hur media arbetar och jag kan säga att allt som visas där visas i ett narrativ. Det skickar aldrig ut en reporter för att objektivt rapportera om en händelse utan de har redan en historia som de har bestämt att de ska berätta och det handlar egentligen bara om att få det de rapporterar om att passa in i detta, för att ge det en illusion av objektivitet. Att Expo-fotografen därför skulle gå omkring som en amatörfotograf och bara fotografera när han råkar se något intressant är helt uteslutet. Självklart så har han och Tess snackat ihop sig innan för att ta just denna bild.

De är alltså båda proffs och de arbetar i symbios med varandra. Han lever på att, med hjälp av sina bilder, berätta sin historia och hon lever på att förse sådana som han med denna historia. Vilken typ av historier de sedan berättar beror på vad de som försörjer dem vill att de ska berätta.

Kul med en sorts journalist/journalistkunnig i tråden.
Menar du att alla andra bilder som togs vid nazimarschen också har narrativ. Varför tog Lagerlöf så många olika bilder och varför gjorde de andra fotograferna likaså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in