2017-03-19, 20:28
Medlem
EnLitenFryss avatar
Undersöker nu möjligheten att göra St Patricks Day pottorna som jag har kvar nu. Helt dödfött, inte värt någonstans.

NIF-irländare har ersatts av gröna kort i paket, och alltså spenderats på SBC utan att komma till nya kort = gått upp i pris. John fucking O Shea kostar 7.5k på XBOX. (detta borde jag förutsett när jag krängde bort alla irländare tidigare i veckan. Ingen större förlust men kunde sålt några kort för 7k istället för 3.5k).

De gröna korten har visserligen sjunkit från 25k till 11-14k, men det är fortfarande så att mega pottan (30-150k) kostar ca 54k att lösa. Och från vad jag läst är det ganska stor risk att man får mindre än så i pottan. Ultimate pot kostar 94k...

Och visst, jag förstår att ifall pottorna kostar mindre att lösa än vad minsta möjliga belöning är, då är det ju en no brainer. Men med nuvarande priser skippar jag dem. Kanske dyker priserna på gröna korten imorgon när alla vill kränga dem före 19, klockslaget då de blir värdelösa men fina kort.

Har någon gjort alla pottor? Bra affär?
Citera
2017-03-19, 20:28
Medlem
Vad tror ni om denna formationen med de spelarna jag har??
Har spelat 433-4 som funkar utan problem i de lägre divisionerna, men blir sönderkontrad i div1 och WL..
Cavani har varit en målspruta hittills, men är rädd att han och ben arfa försvinner helt i den nya formationen?

https://www.futbin.com/17/squad/2524515
Citera
2017-03-19, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grobar01
Har spelat 433-4 som funkar utan problem i de lägre divisionerna, men blir sönderkontrad i div1 och WL..
Cavani har varit en målspruta hittills, men är rädd att han och ben arfa försvinner helt i den nya formationen?

Lucas 69 stamina då får du räkna med att byta ut honom.
Istället för Evra hade jag kört Tremoulinas, If Alonso, Totgs Sidibé, Sif Milner eller If Aanholt där jag själv tycker Milner är skönast.
De flesta som lirar div 1 verkar eniga om att Veratti är för kort för den divisionen.
Citera
2017-03-19, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grobar01

Jag körde 433(4) upp till div 2. Sen harvade jag runt i div 2 och 3 länge med den formationen. Blev väl totalt runt 30 säsonger med den formationen. Bytte sedan till 4411. Första säsongen i div 3 blev en säsong där jag lärde känna formationen, stannade kvar med lite marginal. Sedan tog jag två raka titlar och tog steget upp i div 1 för första gången. Riktigt skön formation med de rätta custom tactics. Kommer nog köra den ett bra tag framöver.

När jag kört 4321 tidigare så har just den offensiva gubben i mitten, i ditt fall Ben Arfa, försvunnit lite, precis som du var rädd för. En av nackdelarna med den formationen tycker jag. Cavani gör sig nog bra i den formationen ändå.
Senast redigerad av grahnen 2017-03-19 kl. 21:58.
Citera
2017-03-19, 21:14
Medlem
Shanklygatess avatar
23 segrar blev det den här helgen. Vann 6 av de sista 7 så nu är man bara 17 segrar från guldnivån på månadspriserna, och de borde inte va några problem o lösa på 80 matcher. Irriterande fortfarande att man skulle ge sig på det i förmiddags o då drog på mig 5 raka torsk.
Citera
2017-03-19, 21:37
Medlem
NilssooonSs avatar
Vet inte vem som är mest korkad, jag som fortsätter nöta det här trasiga spelet varje helg eller EA som aldrig gör sitt jobb
Citera
2017-03-19, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Jag körde 433(4) upp till div 2. Sen harvade jag runt i div 2 och 3 länge med den formationen. Blev väl totalt runt 30 säsonger med den formationen. Bytte sedan till 4411. Första säsongen i div 3 blev en säsong där jag lärde känna formationen, stannade kvar med lite marginal. Sedan tog jag två raka titlar och tog steget upp i div 1 för första gången. Riktigt skön formation med de rätta custom tactics. Kommer nog köra den ett bra tag framöver.

När jag kört 4321 tidigare så har just den offensiva gubben i mitten, i ditt fall Ben Arfa, försvunnit lite, precis som du var rädd för. En av nackdelarna med den formationen tycker jag. Cavani gör sig nog bra i den formationen ändå.

Va kör du för custom tactics? Tycker kantspelarna försvinner/är för långt ner..
Citera
2017-03-19, 23:06
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Mitt första WL denna helg. Tyvärr en helg då jag haft lite tid att spela. Har bara hunnit med 10 matcher och 5 vinster. Ska se om jag kan hinna med o försöka vinna 3 till ikväll o komma upp till Silver 3.

Hade förväntat mig att det skulle vara värre efter vad man har läst här. Spelet har flytit på bra i alla matcher utom en. Inte mer svettigt än att spela i div 1-2 av de jag spelat hittills.

Det enda som varit skillnad från divisionsspel är väl att fler varit jävligt fega i slutet av matcherna vid ledning. Tar sig till hörnflaggan och skyddat bollen, har svårt som faaan att ta bollen där...

Någon som har tips angående det? Dem få ggr jag får tag i bollen går den till hörna eller inkast. Jag drar dit med en gubbe och sätter medspelarpress också. Försökte efter ett tag bara glidtackla i ren frustration och för att testa något annat. Blev såklart oftast frispark och om jag träffa boll, ja inkast eller hörna.. o så börjat idioterna om. Så jävla irriterande den grejen. Tag gärna emot tips hur man skall agera i dessa situationer.

Annars så har WL varit en positiv upplevelse. Varit riktigt kul trots 5 vinster och 5 förluster. Ser redan fram emot nästa helg som jag redan är kvalificerad till Då ska jag se till att hinna lira minst de dubbla antalet matcher iaf. Svårt hinna mer med två små barn hemma.
Vi som börjat lira sent slapp nog det värsta med folk som t.ex. spelade PTB varje match. Det är jag rätt glad över alltså.

Förstår din situation. Sitter i samma sits. Får försöka pumpa så mycket matcher man kan efter ungarna lagt sig. Sen får man vara trött som en gris på dagen.
Citera
2017-03-19, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av franki
Va kör du för custom tactics? Tycker kantspelarna försvinner/är för långt ner..

Kör stay forward och get inside på yttrarna. Stay back på ytterbackar och den mest defensive på mitten. Press back line på CF/ST.

65 55 ORG 60 40 63 FRI 42 60 54 UND

Kör mestadels kontringar via yttrarna annars mycket bollinnehav och passningsspel. Funkat svinbra för egen del. Yttrarna producerar inte svinmycket poäng för mig, inte så mycket mål men lite assist emellanåt. Bidrar med mycket till spelet ändå. Annars mest CF/ST som står för poängskörden.
Citera
2017-03-20, 11:43
Medlem
Felpost..
Citera
2017-03-20, 12:54
Medlem
Lotavoss avatar
Lite kul att på Flashback så är givetvis alla spelare div 1 med sjukt record, men i själva verket så är div 1 topp 2.5% av spelarbasen. Man blir aldrig förvånad
Citera
2017-03-20, 13:05
Medlem
Finns inget spel som jag hatar och älskar så mycket, det har dock kostat mig en handkontroll.

För en tid sen tillbaka så pendlade jag mellan div. 4 och ner 8. Det var väldigt svajigt med andra ord, men nu helt plötsligt och man spelat upp sig och ligger i div 2, hur fasiken gick det till ?

Som sagt, ett spel som berör på alla plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in