Mitt första WL denna helg. Tyvärr en helg då jag haft lite tid att spela. Har bara hunnit med 10 matcher och 5 vinster. Ska se om jag kan hinna med o försöka vinna 3 till ikväll o komma upp till Silver 3.
Hade förväntat mig att det skulle vara värre efter vad man har läst här. Spelet har flytit på bra i alla matcher utom en. Inte mer svettigt än att spela i div 1-2 av de jag spelat hittills.
Det enda som varit skillnad från divisionsspel är väl att fler varit jävligt fega i slutet av matcherna vid ledning. Tar sig till hörnflaggan och skyddat bollen, har svårt som faaan att ta bollen där...
Någon som har tips angående det? Dem få ggr jag får tag i bollen går den till hörna eller inkast. Jag drar dit med en gubbe och sätter medspelarpress också. Försökte efter ett tag bara glidtackla i ren frustration och för att testa något annat. Blev såklart oftast frispark och om jag träffa boll, ja inkast eller hörna.. o så börjat idioterna om. Så jävla irriterande den grejen. Tag gärna emot tips hur man skall agera i dessa situationer.
Annars så har WL varit en positiv upplevelse. Varit riktigt kul trots 5 vinster och 5 förluster. Ser redan fram emot nästa helg som jag redan är kvalificerad till

Då ska jag se till att hinna lira minst de dubbla antalet matcher iaf. Svårt hinna mer med två små barn hemma.