2017-03-19, 16:23
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
På vilket sätt är det lögn enligt dig att anse det konstigt att PG skulle ge yttranden i en intervju utifrån något annat än hennes egen uppfattning såvitt hon inte klargör att hon är Annelies talesperson? Eller "apostel" om vi nu ska vara demagogiska?
Det är ju du som kom med påhittet att hon (PG) talar för någon annan. Och det är det jag säger verkar lite knäppt om så är fallet såvitt det inte framgår att hon är ombud, vårdare eller liknande för Annelie..
Jag har redan förklarat det här för dig, minst en gång tidigare, men om du inte förstår vad jag menar så kan jag tyvärr inte hjälpa dig mer.
Citat:
På vilket sätt har jag smutskastat Annelie?
Jag har påpekat att även hon ingår i den krets som typiskt sett GM brukar ingå i i mordfall..
Om du inte minns så kan du ju gå tillbaka och läsa igenom några av dina senaste inlägg och friska upp ditt eget minne. Sen kan du även titta på intervju som gjordes med Anneli i dec 2016, den sändes på Lokal nytt Västernorrland och finns i playfunktion. Du kanske ändrar några av dina åsikter efter att du har sett den, förhoppningsvis.
Citat:
DU har påpekat att det förekommer fyllstyrning i Kramfors för att inte motsäga dig själv när du informerat om att det minsann dracks alkohol underkvällen...
Ja men det gör det ju på varenda ort i hela Sverige, varför skulle Kramfors vara undantaget? Ja det drack alkohol i P-A J's lägenhet under kvällen, vad kan jag göra åt det?
Citat:
Vidare har du påtalat att hon nog testat knark också vilket förstås är helt möjligt även om hon är absolutist.
Ja jag skrev att hon möjligen kunde ha gjort det, många människor gör dumma saker när dom är unga. Otaliga är dom tjejer som har blivit påverkade av äldre missbrukande killar och därmed fått sina liv förstörda, men det var ju bra att Vidje kunde svara snabbt och gå i god för att Anneli är absolutist.
Citat:
[b]På skala mellan ett till tio har nog du en avsevärt högre score på "smutskastningsradarn" även beträffande Annelie (eller för all del Eva) till och med i förbigående för att det liksom måste till för någon hypotes om P..
Det får stå för dig, men när du uttalade dig på det känslokalla och empatilösa sätt som du gjorde om Anneli så var det att gå för långt, min åsikt ingen annans.
Citat:
[Jag ser heller inte att det är smutskastning att ifrågasätta om det kan ha funnits schismer mellan Annelie och Eva. För dig verkar det ju naturligt av någon anledning att bekanta ska uttala sig å Annelies vägnar, denne Annelie som dels varit ihop med dålige P och dessutom knarkaren som tack o lov nu är död då.
Det är inte ovanligt att det finns schismer mellan syskon just där ett äldre syskon kanske tar sig för att uppfostra och hunsa ett yngre syskon långt efter de är vuxna vilket inte nödvändigt har med att yngre syskonet är sämre utan lika gärna kan handla om att äldre syskonet är svartsjukt om denne uppfattar att den yngre "får göra mer än jag" (föräldrar är mer ambitiösa i uppfostran vid första barnet). En schism dem emellan behöver heller inte innebära att just Annelie är GM men det skulle kunna ge en förklaring till vissa saker kanske.
Nej det är klart att det inte är smutskastning att ifrågasätta saker och ting, vem har påstått det?
För mig är det INTE naturligt att någon uttalar sig å Anneli's vägar, men i det fallet som PG gjorde det så fanns det en anledning till det eftersom Anneli inte orkade ställa upp för en intervju i programmet, kan du ta in den informationen nu eller är det fullständigt omöjligt? nu är du där igen och tjatar om att det enligt mig är "naturligt att bekanta uttalar sig å Anneli's vägnar... du får ta och lägga ner det där nu.
Citera
2017-03-19, 16:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
?
Fast nu var det väl inte stället i sig som diskuterats, utan hur, tillvägagångssättet. En bil som kör till en hästhage dagtid, morgon eller sen eftermiddag skulle nog inte många reflektera över, någon kollar/fyller på fodret och att pållarna har friskt vatten. Men mänskilg aktivitet på natten skulle väl vara mer noterbart, att man verkligen tittar om man får skymten av det.

Ja men faktum kvarstår, ingen såg mördaren under denna natt så vad finns mer att tillägga?
Citera
2017-03-19, 16:36
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Men hur upplever hon då det som vi inte får "ta ifrån henne"? Att P är den som gjort detta hon läser om i tidningen gällande Eva?

Jag menar ju att det inte behöver vara märkligare än att man har någon faktisk erfarenhet eller vetskap om exempelvis någon konkret konflikt. Att yttrande/tanken" vad har han nu gjort" på något sätt är erfarenhetsgrundad.
Men här säger man sig inte ha det för man liksom vill skydda offret? Eller för att den erfarenhet som gäller MGM och tanken avser inte lätt kan kopplas till offret (alltså det läge där en viss erfarenhet istället kallas fördom)?

Hennes spontana reaktion blev som den blev och det får du leva med vare sig du vill eller inte.
Citera
2017-03-19, 16:43
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Du behöver bara gå till de första tiotalet sidor i denna tråd. P är knappt ens omnämnd. Inget talar för att omgivningen när det begav sig misstänkte P för mordet. Familjen Söderström tog inte avstånd från honom. Tvärt om. Att Annelie skulle reagerat häftigt på att P visste var Evas kropp låg när han anlände håller därför inte. Allt är efterhandskonstruktioner som fullkomligen exploderade då supersnutarna kom och ledde in dom i dessa tankebanor.

Visst är det bedrövligt om inte polisen granskade P ordentligt i vilket fall som helst men då man hörde sig för i vänkretsen och ingen uttrycker misstankar så minskar så klart polisens intresse för honom. Det går an och sitta nu trettio år efter och vara bitter och kritisk men vad kunde polisen gå på mer än vittnesmål när tung teknisk bevisning saknades? Sannolikt tappade man dessutom sitt professionella intresse då man fann att hela kompisgänget söp, knarkade och knullade till höger och vänster i en enda röra ingen ville reda ut. Man ville hem så fort som möjligt och hoppades därför på Sture då han var den minst komplicerade i utredningen och föreföll kunna ha gjort det.

Igen: Vad är det för omständigheter om Eva som vännerna inte berättade då och ej heller nu?

Hur vet du att Familjen Söderstöm inte tog avstånd från P-A J? Tvärtom skriver du, kan du förklara dig?
Citera
2017-03-19, 16:54
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Pudelfrillan,
i all välmening du kanske ska ta det lite lungt med att spekulera om andras psykologiska konstitution, särskilt om du verkar få för dig att någon användare postar saker för någon annans skull.
Generellt framstår du själv bara som hysterisk om inte rent av paranoid.

Ok, vems psykologiska konstitution har jag spekulerat om?

Tala inte i gåtor, jag har inte fått för mig att någon användare postar något för någon annans skull.
Hur tänker du nu?

Men bradgardsindianen, nu spekulerar ju du om min psykologiska konstitution, du kanske själv ska ta det lite lugnt med det, i all välmening? eller gäller särskilda spelregler för dig?
Citera
2017-03-19, 16:58
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Hur vet du att Familjen Söderstöm inte tog avstånd från P-A J? Tvärtom skriver du, kan du förklara dig?
Flera kramforsbor har delgett oss andra att PAJ blev något av familjens talesman strax efter mordet och dessutom fick en framskjuten placering vid begravningen. Rätta gärna om detta skulle vara fel uppgifter.
Citera
2017-03-19, 17:00
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:

Vid lgh-scenariot så får man utgå ifrån att cyklisten inte hade med mordet att göra, därmed inte sagt att "Sven" inte såg någon cyklist, det gjorde han säkert.
Om cykeln istället kom från Eva's föräldrahem så kanske den av någon anledning hade blivit kvar nere vid hästhagen, efter att någon i familjen hade varit nere hos hästarna. Det behöver inte vara några som helst märkvärdigheter med den där cykeln. Den kan ha stått vid hästhagen när P-A J skulle svänga in där med bilen, varpå han tog den och la den ute vid vägen eftersom det ändå snart skulle se ut som att Eva hade blivit

Behöver inte alls vara så. Om BÅ körde Eva och hunden, men Eva inte levde och inte hoppade av. Och P cyklade. Som jag skrev i går:

Citat:
Kan inte låta bli att kasta mig in i diskussionen, även om jag var ironisk i ett inlägg tidigare. Nu har läst de senaste sidorna. Och jag får säga att teorin om lägenhetsmord löser en hel med de problem jag haft med teorierna om Mr P som mördare - främst den knappa tidsluckan.
Anta att Eva dog i lägenheten med både Paj och Bå närvarande. Om Bå sedan fraktar kroppen till fyndplatsen så skulle det kunna vara P som är cyklisten vittnet ser. De vågar inte ta risken att han synsi bilen. Det förklsrsr att han cyklar snabbt. Knivsticken framifrån sker då först på plats, men kandke så snabbt att det bara framhår att de skett efter att hjärtat slutat pumpa blod. Därför bekövs ett antal stick för att bloda ner t-skjortan. Det kan förklsra om det är två knivsr - såg uppgiften här men inte var den kom ifrån. Två klär lättare av en kropp. Så den teorin har sina fördelar.
Frågan är då vem som stack kniven i nacken på Eva - P eller B....
Citera
2017-03-19, 17:02
Medlem
Sinclairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontsiuspilatus
Nytt tips: Person har erkänt mordet på Eva i Kramfors

Nu? För polisen?
Citera
2017-03-19, 17:03
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ja men det är väl lite så argumenten om P i hypotesen som GM ser ut... Man säger man är nästintil övertygad om att det är han för man vet att han är si eller så och så redogör man för någon anekdot som uppvisar P som mindre trevlig i någon situation. Om Vidjes beksnt hade något otalt med P eller P beskyllde bekanten för något kan väl kvitta. Något slags konflikt var det väl och inte en inbjudan till te och mackor. Men något sådant verkar inte kännas till beträffande P och Eva. Och vad jag vet har heller inte Vidjes bekant blivit mördad (?) trots det obehagliga sättet P uppvisade enligt Vidje. Så att P vitsordat varit otrevlig då och då gör honom inte till självklar GM för mig.

Och... här kan man ju också illustrera något. Vidje ogillar P utefter vad Vidje sett hur P uppfört sig mot en bekant, det berör inte Vidje själv. På samma sätt är det väl inte helt otänkbart att någon eller några kanske i något ogillade Eva, inte för hur Eva var mot personen utan någon annan. Det påstås ju att Eva hade "skinn på näsan" så några schismer där hon var involverad bör ju rimligtvis finnas (såvitt man unte använder uttrycket utan att förstå innebörden).

En annan postare tycker illa om P för att han är en mobbare men det är inte nödvändigtvis så att personen är den som mobbats av P.

Nä du, nu är det på tok förmycket svammel och cirkelresonemang... Vi låter polisen jobba med fallet istället och tar oss en kopp kaffe.
Citera
2017-03-19, 17:08
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinclair
Behöver inte alls vara så. Om BÅ körde Eva och hunden, men Eva inte levde och inte hoppade av. Och P cyklade. Som jag skrev i går:

Ja det skulle ju också funka det har du rätt i, det är ytterligare ett intressant alternativ när det gäller lägenhets-teorin, då skulle ju cyklisten kunna förklaras utifrån vittnet "Sven's" uppgifter.
Citera
2017-03-19, 17:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Jag har redan förklarat det här för dig, minst en gång tidigare, men om du inte förstår vad jag menar så kan jag tyvärr inte hjälpa dig mer.
Om du inte minns så kan du ju gå tillbaka och läsa igenom några av dina senaste inlägg och friska upp ditt eget minne. Sen kan du även titta på intervju som gjordes med Anneli i dec 2016, den sändes på Lokal nytt Västernorrland och finns i playfunktion. Du kanske ändrar några av dina åsikter efter att du har sett den, förhoppningsvis.
Ja men det gör det ju på varenda ort i hela Sverige, varför skulle Kramfors vara undantaget? Ja det drack alkohol i P-A J's lägenhet under kvällen, vad kan jag göra åt det?
Ja jag skrev att hon möjligen kunde ha gjort det, många människor gör dumma saker när dom är unga. Otaliga är dom tjejer som har blivit påverkade av äldre missbrukande killar och därmed fått sina liv förstörda, men det var ju bra att Vidje kunde svara snabbt och gå i god för att Anneli är absolutist.
Det får stå för dig, men när du uttalade dig på det känslokalla och empatilösa sätt som du gjorde om Anneli så var det att gå för långt, min åsikt ingen annans.

Nej det är klart att det inte är smutskastning att ifrågasätta saker och ting, vem har påstått det?
För mig är det INTE naturligt att någon uttalar sig å Anneli's vägar, men i det fallet som PG gjorde det så fanns det en anledning till det eftersom Anneli inte orkade ställa upp för en intervju i programmet, kan du ta in den informationen nu eller är det fullständigt omöjligt? nu är du där igen och tjatar om att det enligt mig är "naturligt att bekanta uttalar sig å Anneli's vägnar... du får ta och lägga ner det där nu.

Kan du sluta försöka diktera vad folk ska skriva och plocka saker ur sin kontext?
Jag tycker inte alls det är konstigt att en person vars närstående har mördats inte vill ställa upp att bli intervjuad. Oavsett om det är för att det är känslomässigt jobbigt eller för att man inte vill bli utnyttjad i underhållningssyfte. Att Annelie inte vill bli intervjuad är en sak som jag inte lägger någon värdering alls i.

Men du tycks känna till att Annelie är drivande i att polisen ska ta tag i fallet på nytt. Det är vad du sagt några poster tillbaka. Inget fel i det heller. Men här blir det knepiga då om det är så som du skrev, att PGs uppgifter inte ska förstås som hennes egna utan att hon uttalar sig å Annelies vägnar, då ser det ju ganska eerie ut måste du väl tillstå? Ungefär som att syftet är att påverka ev andra vittnen i någon viss riktning. Det du kläckte ur dig beträffande Annelie relaterat till vad PG hade sagt är inte alls till någon fördel för Annelie, snarare tvärtom. Även om du nu för syns skull rabblar upp sedvanligt dravel om att folk är psykiskt störda som inte visar hänsyn till ett mordoffers syster som efter 30 år är drivande i specifik riktning (men helst utan att behöva lämna uppgiften själv?) enligt vad du själv säger.
Citera
2017-03-19, 17:13
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Flera kramforsbor har delgett oss andra att PAJ blev något av familjens talesman strax efter mordet och dessutom fick en framskjuten placering vid begravningen. Rätta gärna om detta skulle vara fel uppgifter.

Ja just det, jo men det stämmer, men efter att något år hade gått så började man även inom familjen att misstänka att P-A J kunde ha gjort detta, t.o.m. Eva's mamma var tydligen inne på det, även Anneli, hur det var men pappan och brodern vet jag däremot inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in