Citat:
Ja någonstans intill hästhagen måste han ju kunna ha ställt bilen lite undanskymt efter som det mig veterligen inte var ett kalhygge som omgav den.Kan du ge ett exempel på en plats efter vägen i närheten av fyndplatsen där det var lätt att gömma en vit Volvo kombi? Vi får ju förutsätta att det var ganska viktigt för honom i så fall att verkligen inte bli sedd. 'Marpet1' kanske kan upplysa oss om hur de möjligheterna var.
Citat:
Jag tror inte på kasernområdet, jag uppgav endast det som ett alternativ. Han behöver inte ha väjt för cykeln om han själv placerade ut den. Om cykeln kom från Eva's föräldrahem så kanske den av någon anledning hade blivit kvar nere vid hästhagen, efter att någon i familjen hade varit nere hos hästarna. Det behöver inte vara några som helst märkvärdigheter med den där cykeln. Den kan ha stått vid hästhagen när P-A J skulle svänga in där med bilen, varpå han tog den och la den ute vid vägen eftersom det ändå snart skulle se ut som att Eva hade blivit överfallen. Han skulle ju förstås ha kunnat köra upp till kasernområdet och gömt bilen där. Då måste man ställa sig frågan varför han skulle bära ner Eva utför backen igen och då promt placera henne precis där han gjorde? Precis innanför där det låg en cykel (han måste ju själv ha väjt för den när han körde förbi).
Citat:
Jadå, utifrån det här scenariot så tror jag att P-A J kände sig ganska säker på att inte bli upptäckt eftersom området kring fyndplatsen är väldigt mörkt, ensligt och öde, inte minst nattetid.
Citat:
Är det här något slags dåligt skämt? snart är det DU som med anledning av dina idiotiska frågor står med byxorna nerdragna...Om en brottsplats ska arrangeras så att det ser ut som att ett sexmord har begåtts så är det väl en klar fördel om offret åtminstone delvis är avklätt, annars blir det ju svårt för polisen att misstänka detta. Alla mördare som arrangerar en brottsplats gör det givetvis för att rikta misstankarna åt ett annat håll, bort från sig själva. Vad tror du själv är anledningen till att en mördare "riggar" en brottsplats? (jag utgår ifrån att jag inte får något svar av dig på den frågan).