Citat:
Ursprungligen postat av
Sonnenwende
Nja, vinnare lockar nya sympatisörer. Ett SD som ligger runt 25 % är betydligt mer koscher än ett SD på 16,7 %.
Vidare handlar det om att visa övriga partier att SD har måttlig tillväxt och att det bara är WT och dödsknarkarnazister som röstar SD. Är stödet på 25 % så är det betydligt svårare avfärda SD's anhängare.
Det finns en anledning till varför SIFO uppmätta stöd för C slås upp stort i media.
M skall tvingas svänga och sluta flörta med SD, SIFO visar hur det går när det SD flörtas.
Det kan finnas en förklaring till som jag ännu inte sett presenterats i tråden, nämligen soffan.
Jag tror som några här skriver att M-väljare uppfattar AKB som svag och otydlig. Att hon i ett svagt ögonblick andats SD har säkert fått en del att fly till Lööf. Att hon inte fullföljde handlingen med SD kan säkert ha fått ytterligare en del att välja soffan eller SD men väljer att vara tysta. Det kan förklara varför M sjunker och C ökar och SD står still.
Citat:
Ursprungligen postat av
Folkfiende
Varför växer inte SD mer och fortare? Varför lockas fortfarande så många av mångkultur och invandring att de stormar till C?
Den insikt jag kommit till är Sverige är åsiktsmässigt segregerat, och att förståelsen för andras bubblor är väldigt liten.
Mina privata, självvalda, vänner är som jag. Man ogillar idén om mångkultur och tycker att invandringspolitiken har gjort Sverige till ett rykande helvete. Ungefär som jag gissar att många här i tråden också tycker.
Mina arbetskamrater är utan undantag tvärtom. Jag jobbar inom "IT-branschen", och den fullkomligt dräller av olika sorters liberaler. Alltifrån vänsterliberaler till i det närmaste autistiska nyliberaler.
Gemensamt för alla dessa av mina arbetskamrater är att invandringen ses som ett icke-problem. Det som däremot ses som ett problem är integrationen. Man gillar idéer som uppluckrad LAS, sänkta skatter, lägre löner och sänkta krav på t.ex. kunskaper i svenska för att få invandrare i arbete. Man gillar också idéer om enklare byggstandarder och att man ska få bygga i städers grönområden för att få fler och billigare bostäder.
Jag vill påstå att mina arbetskamrater är representativa för den urbana medelklassen. En urban medelklass vars värderingar sätter normen för hela samhället.
Under bara det senaste året upplever jag också man radikaliserats. Vreden över Trump och Brexit är verkligen enorm, och hatet mot Putin likaså. Hatet mot SD har också ökat senaste året då partiet kan kopplas till alla dessa tre.
Det jag vill ha sagt med detta är att PK-sverige lever, frodas och samlar krafter inför kommande offensiv. Bara för att PK-sverige inte finns i ditt flöde så innebär inte detta att de inte finns.
Om jag ska gissa något inför nästa års val så gissar jag:
1. Moderaterna kommer åter att "öppna sina hjärtan" och närma sig C vad gäller migrationen. Man kommer att enas kring nyliberala förslag för underlättad integration.
2. SD kommer att väga in på strax under 20 procent i riksdagsvalet.
3. Någon ny sorts konstruktion liknande DÖ kommer att inrättas.
Jag håller med dig om det feta:de. Dessa tror fortfarande att SD består av bonnläppar i epa-traktorer och högutbildade smygnazister.
Den dagen deras och kaos-MENAs vägar på ett eller annat sätt korsas lär majoriteten vakna med ett ryck. Det här är folk som fortfarande tror på DN, Aftonbladet, SVT, TV4 och morgonsofforna. De ser sig själva som mer värda eftersom de kan citera någon för stunden aktuell vänsterliberal och de betraktar sig som intellektuella och kritiska eftersom de hittar någon skitsak att anmärka på som inte har någon bäring i vansinnet överhuvudtaget. Lättast att hitta dessa är att de refererar till alternativmedia som hatsidor och med jämna mellanrum gurglar om värdegrund och allas lika värde i synnerhet om de skulle få en enda kritisk fråga.
Jag både tror och hoppas SD får väsentligt mer än 20%. Troligtvis 25-30% och förhoppningsvis +30%. Jag utesluter inte heller att det kan komma bli ett samarbete mellan de övriga 7 för att stänga ute SD från inflytande. Vissa menar att S och M kommer straffas hårt i valet 2022, men S är på väg bort på den europeiska kartan och NyaM kommer också fortsätta sjunka. EU inför nu censur på sina ledamöter och möjlighet att i efterhand gå in och redigera vad som sagts, naturligtvis avser detta enbart rasism, främlingsfientlighet osv dvs antiglobalistiska sidan. För Sveriges del med fortsatt vansinnig politik framtill 2022 kanske man inte förväntar sig ett val utan undantagstillstånd och en polisstat. Nederländska turkiska partiet lobbar för åsiktsregistrering av rasism/främlingsfientlighet och att dessa ska förbjudas arbeta i det offentliga. Det är steget innan man spärrar in dem och två steg innan man avrättar dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mac-Arthur
Lugn!
Moderaternas tillbakagång i OU torde av taktiska skäl vara överdrivna.
Bytet av M-ledare är trots detta faktum rimligen nära förestående.
Därmed bör förutsättningarna och opinionsläget för M förbättras i sådan grad att de med ett mycket starkt SD kan ingå i en regering med SD...

Ms framtid avgörs helt beroende på vem efterträdaren till AKB blir och när det bytet sker. Väntar man till efter valet kan jag föreställa mig att M har en väldigt lång väg tillbaka, om de ens återhämtar sig.
Lägger man in ytterligare en globalist och företrädare för massinvandring/mångkultur så har nog M gjort sitt som maktspelare på den inrikespolitiska arenan.
Citat:
Ursprungligen postat av
brutalare
Jo lite så är det. SD måste växa rejält i Stockholm för att det ska gå bra i riksdagsvalet. SD är fortfarande alldeles för små i Stockholm och jag vet faktiskt inte hur det ska lösa sig.
Efter massakern på getter osv i barnhagen på Södermalm, flyktingboende i Bromma, kåkstäder lite varstans och marockanska guldklimparnas närvaro i gatubilden samt lite våldtäkter, skottlossning, knivslagsmål etc centralt kanske Stockholmarna mjuknat upp lite inför det tidigare otänkbara rasistpartiet.