Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Jag har inte sett programmet. Visst kan det väl vara möjligt att Annelie känner till saker som andra inte vet men märkligt är väl i så fall att ge andra i "uppdrag" att påstå att de sett saker de inte sett.... Inser du vad du påstår ibland i din iver att ringa in P som GM och kvinnorna kring honom som maktlösa offer?
Hur menar du "ge andra i "uppdrag" att påstå att de sett saker de inte sett"?
Nej det inser jag inte, kan du berätta på vilket sätt jag framställer kvinnor
na kring P-A som maktlösa offer, ge ett exempel.
Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
För mig framstår det som ganska manipulativt, om inte rent sinnesrubbat om det skulle förhålla sig på det sätt du säger, att uppgifterna PG ger om vad hon känner till är någon annans?
Det är väl både och antar jag, en del saker är hennes egna upplevelser och minnen från den tiden och andra saker har Anneli berättat, dom har väl pratat om det här åtskilliga gånger under årens lopp och hon återger deras bild av det hela.
Det här är lite intressant också, tyckte inte du jag var knäpp som framkastade att något direkt som gör P mer misstänkt än exempelvis Annelie inte direkt syns, och nu menar du det vara "naturligt" att det givetvis inte är PG själv som hyser de åsikter hon ger uttryck för utan hon liksom är Annelies medium, Annelie som är så förkrossad och drivande och inte vill bli intervjuad?
Det är alltså hennes åsikt att P var efterhängsen på Eva?!?![/quote]
Menar du att du misstänker att Anneli kan ha mördat sin syster Eva, är de det som du försöker säga? Det är väl en kombination, en blandning av deras gemensamma erfarenheter, minnen och åsikter som Pia väljer att berätta om i intervjun. Det är beklagligt att du inte kan förstå att Anneli inte orkade ställa upp i programmet, dina uttalanden är både respektlösa och kränkande, har du ingen empati?
Jag vet faktiskt inte vems "åsikt" det var att P-A var efterhängsen på Eva, om det nu ens var någons "åsikt". Dom båda upplevde förmodligen situationen på samma sätt, dvs. att P-A var efterhängsen, inte kostigare än så.