2017-03-18, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det är givetvis fullt möjligt att Anneli kan ha pysslat lite med droger, är man ihop med betydligt äldre killar som håller på med droger så testar man även själv det är min erfarenhet. Annars håller man sig till andra killar. Anneli bör ha varit runt 17-19 år när hon var ihop med "Flax" som missbrukade droger, han var 8 år äldre än Anneli så det kan tänkas att han både påverkade och hade ett stort inflytande på henne. P-A J som blev Annelis pojkvän efter "Flax" var 7 år äldre än Anneli, även P-A J verkar ha pysslat med droger, enligt en källa ska han ha köpt amfetamin av en alkoholist/missbrukare som bodde i Väja strax utanför Kramfors. En annan person som befann sig i parets umgängeskrets på den tiden beskrev P-A J enligt följande: "Jag såg aldrig några ömma känslor från P-A's sida mot Anneli, han verkade mest se tjejer som objekt".
Blev nog lite fel här nu. Anneli är absolutist och har alltid varit det.
Citera
2017-03-18, 19:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammamia44
Innan jag flyttade till Stockholm så jobbade jag under en kortare period på posten med Per-Arne. Upplevde honom som dryg och en äcklig mobbare.

Som sådan kanske han logiskt sett bort vara i BOs skor snarare då?
Citera
2017-03-18, 19:47
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kvittar gör det väl inte, han levde ju vid tiden för mordet. Och är väl möjlig?

Jag det har du fullständigt rätt i... jag måste ha fått hjärnsläpp, börjar bli trött nu...
Citera
2017-03-18, 19:57
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Nej men- hon ville ha p med i flytthjälpen, om hon velat undvika honom så skulle hon inte ha tagit emot hans hjälpande hand i flyttbestyren-eller hur?
Man tackar väl nej om man inte vill ha med personen att göra ? Men hon accepterade hans sällskap och bad om hans hjälp. Hennes uppträdande är motsägelsefullt- om hon nu velat undvika honom. Tycker inte du det?
Hon beskrivs inte alls som en "velig"person- som låter andra styra och ställa med sig. Ingen osäker
viljelös tjej.

Ja hon utgick väl ifrån att dom fortfarande var vänner, aven om hon nu inte ville ha en relation med honom.

Varför skulle hon inte vilja ha med honom att göra?

Ja varför skulle hon inte acceptera hans sällskap och hjälp? dom var ju vänner.

Nej det finns inget motsägelsefullt i hennes uppträdande, hon ville inte undvika honom, varför skulle hon vilja det?

Nej varför skulle hon ha varit velig och viljelös?
Citera
2017-03-18, 20:00
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Blev nog lite fel här nu. Anneli är absolutist och har alltid varit det.
Ok ja jag vet ju inte eftersom jag inte känner henne. Märkligt dock att en absolutist både umgås och har förhållanden med missbrukare.
Citera
2017-03-18, 20:03
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammamia44
Innan jag flyttade till Stockholm så jobbade jag under en kortare period på posten med Per-Arne. Upplevde honom som dryg och en äcklig mobbare.

Värsta sorten med andra ord.
Citera
2017-03-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag får inte heller ihop det, den uppfattningen om P som en del postare verkar ha här verkar inte ha gällt bland dem som då umgicks med honom. Annelie var ju med under kvällen, om hon fortsatte umgås med honom påvänskaplig basis efter deras förhållande tagit slut och hon hade ny sambo så verkar han ju inte behandlat henne illa heller även om han utåt bland andra kanske inte visar ömhetsbetygelser till sina flickvänner.
Nej han verkar ha varit rätt populär-snarare än påträngande- sista kvällen i Evas liv så valde hon och Anneli plus B att gå hem till honom-han framstår inte som en person som är jobbig och påflugen- de gick frivilligt hem till honom-
inte tvärtom- vilket för mig- tycks motsägelsefullt-
om han är så påträngande så undviker man personen. SÅ tycks det inte ha varit. Han hade relationer med flera så han hade väl dragningskraft på byns flickor. Dessa tjejer borde väl rimligtvis inte ha umgåtts nära med varandra, de konkurrerade om samma "bonde". Han bjöd förmodligen på middag och vin denna sista kvällen med Eva- alla deltagarna i sammankomsten, denna kväll tycks ha varit nästintill nyktra.
P körde bil -senare på kvällen. B körde bil likaså.
Hur tog sig Anneli från festen den kvällen,
blev hon upphämtad?
(Kan ha missat den detaljen- kan ha skrivits tidigare av de som vet.)
Senast redigerad av moshes 2017-03-18 kl. 20:12.
Citera
2017-03-18, 20:18
Medlem
Citat:
Nej han verkar ha varit rätt populär-snarare än påträngande- sista kvällen i Evas liv så valde hon och Anneli plus B att gå hem till honom-han framstår inte som en person som är jobbig och påflugen- de gick frivilligt hem till honom-
om han är så påträngande så undviker man personen. SÅ tycks det inte ha varit. Han hade relationer med flera så han hade väl dragningskraft på byns flickor. Dessa tjejer borde väl rimligtvis inte ha umgåtts nära med varandra, de konkurrerade om samma "bonde". Han bjöd förmodligen på middag och vin denna sista kvällen med Eva- alla deltagarna i sammankomsten, denna kväll tycks ha varit nästintill nyktra.
blev hon upphämtad?

Jag har heller inte intryck att de, eller någon skulle varit berusade, särskilt inte med planerna för nästkommande dag. En sammankomst i förväntan snarare än partajande i så fall?

Jag har, kanske felaktigt, antagit att Annelie kört själv när hon lämnade tidigare?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-18 kl. 20:23.
Citera
2017-03-18, 20:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
blev hon upphämtad?

Vem har påstått av P-A J var påträngande?

Vad var det för konstigt med att alla träffades i P-A J's lägenhet? och varför skulle dom inte gå till honom frivilligt? dom var ju vänner.

Varför skulle "bonden med dragningskraft på byns flickor" förmodligen ha bjudit alla tjejerna på mat och vin den sista kvällen?

Någon av personerna som befann sig i lägenheten har i efterhand uppgivit att det dracks alkohol under kvällen, hur mycket t.ex. P-A drack är okänt, det får vi leva med.

Tror du inte att man kör onykter i Kramfors?

Anneli körde egen bil från P-A 's lägenhet om jag inte missminner mig.
Citera
2017-03-18, 21:06
Medlem
Citat:
Vem har påstått av P-A J var påträngande?

Vad var det för konstigt med att alla träffades i P-A J's lägenhet? och varför skulle dom inte gå till honom frivilligt? dom var ju vänner.

Varför skulle "bonden med dragningskraft på byns flickor" förmodligen ha bjudit alla tjejerna på mat och vin den sista kvällen? Inte sitter de väl en hel kväll fram till 11.00- bara med fattig snacks o nån typ alkohol-dryck
nåt mer matnyttigt måste väl P kunnat bjuda på. Det är väl ändå kutym.

Någon av personerna som befann sig i lägenheten har i efterhand uppgivit att det dracks alkohol under kvällen, hur mycket t.ex. P-A drack är okänt, det får vi leva med. ja.

Tror du inte att man kör onykter i Kramfors?

Anneli körde egen bil från P-A 's lägenhet om jag inte missminner mig.
Bra då har jag missuppfattat- jag har tolkat det som han inte ville släppa Eva ifrån sig - jag minns också inslaget från coldcase -intervjun 2016 - med Pia där det framgick att P att han ansåg sig att vara Evas pojkvän och att han var "på"- iglade sig fast-trots hennes ointresse.
Så klart kan jag ha helt fel-
Senast redigerad av moshes 2017-03-18 kl. 21:13.
Citera
2017-03-18, 21:15
Medlem
Citat:
Bra då har jag missuppfattat- jag har tolkat det som han inte ville släppa Eva ifrån sig - jag minns också inslaget från coldcase -intervjun 2016 - med Pia där det framgick att P ansåg att han själv ansåg sig att vara Evas pojkvän och att han var "på"- iglade sig fast-trots hennes ointresse.
Så klart kan jag ha helt fel-

Det är de här detaljerna jag tycker är knepiga, att det är utlåtande från någon tredjehandskälla som inte framstår som särskilt objektiv. Antipatierna mot P framkommer ganska tydligt, och kanske finns goda skäl till att man överlag tycker illa om honom, det är inte det jag motsäger men det är mer att den uppfattningen inte synes delas av dem som umgicks med honom vid tidpunkten. Någon säger att han verkade känslokall mot Annelie (men tyckte Annelie det?), att han var efterhängsen Eva (tyckte Eva det? Hon kanske var smickrad om så var fallet? )...
Citera
2017-03-18, 21:29
Medlem
habets avatar
Citat:
Om Laban lyckades smita i samband med att Eva's kropp skulle lyftas ur bilen så bör ju P-A J ha uppehållit sig någonstans i den omedelbara närheten. Efter någon minut hördes väl Labans skall uppe vid föräldrahemmet och motorljudet från ungdomarnas bil vilket gjorde att P var tvungen att ligga lågt en stund och invänta att bilen skulle passera, sedan var det ju bara för honom att locka Laban till sig.

Bilen kan han ha parkerat någonstans intill hästhagen som låg mittemot fyndplatsen. Från det stället var det i sådant fall bara att bära kroppen/släpa den över själva grusvägen (Långbacken) och vidare in i skogsdungen. Hästhagen var som jag förstår det, även på den tiden, omgiven av skog och sly så det gick nog att hitta en plats för bilen där den inte syntes från vägen.

Fanns det alltså så pass mycket utrymme mellan vägen och hästhagen att det gick att gömma en bil där som inte skulle upptäckas av den bil som kördes förbi (eller missförstår jag hur du menar?)? Om det gjorde det, varför skulle i så fall han släpa över E till andra sidan av vägen och inte helt enkelt bara lägga Evas kropp där han stod och sedan bara strunta i Laban och åka därifrån.
Samtidigt skall det alltså finnas en person (cyklisten) där i buskaget som iakttar hela det här händelseförloppet men då som nu inte ger sig tillkänna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in