Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Vad tror ni Barcelona skulle behöva värva för spelare?
Jag är helt övertygad att den enda som kan rätta till skutan på mittfältet är Verattii, då får man nån som påminner om Xavi och lite iniesta men som ändå har många år kvar. Sen borde man gå all in att plocka in någon av Coutinho eller hämta tillbaka Thiago. Avsluta sedan med att säkra högerbacken för en överskådlig framtid genom att hämta hem Bellerin.. och drömmen vore väl att ta Dembele från Dortmund också eller Dybala från Juve... men någon "måtta" får det väl vara antar jag....
Så
Verratti+Bellerin+Coutinho/Thiago
Känns inte som klubben har råd... iofs kan man sälja Arda och Gomes och ta av nästa 2018 budgeten, med dom 3 spelarna skulle man stå sig riktigt bra.
Verratti kommer inte hända. Han förlängde väl sitt kontrakt nyligen? Känns som att han gör det med halvårs mellanrum. Hade han inte varit stensäker på att stanna i PSG så hade han inte gjort det. Coutinho förlängde också sitt kontrakt nyligen, så blir nog inget där heller. Men Liverpool är inte PSG, dem kan man nog övertala för rätt summa pengar.
Jag själv tror att Özil skulle passa in bra i dagens Barcelona. Lucho är dock på väg ut, kanske blir lite annorlunda med en annan tränare. Med Özil i laget så finns det mer än 1-2 spelare (Messi och Iniesta) som kan skapa något från mitten. Och Özil i kombination med Suarez och Neymar som tar löpningar skulle kunna bli riktigt bra. Dessutom så kommer han i sommar ha endast ett år kvar på sitt kontrakt, så han borde inte kosta mycket alls.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jimmywiththeak47
Det viktigaste är nog en ny tränare till att börja med. Luchos rotationer har förstört ligan igen för Barcelona. Sedan verkar det vara svårt att motivera spelarna i Barcelona efter tre år.
Om 3-4-3 är ett alternativ nästa år skulle det behövas en ny högerytter också.
Ny högerback behövs om 4-3-3 ska fungera igen.
Så en mittfältare, högerytter och högerback. Högerback skulle kunna vara Sidibe i Monaco eller Bellerin. Verratti hade varit bästa valet, dock kommer det krävas Pogba-cash och mer. Högerytter kanske titta i la liga, Iago Aspas?
Känner på mig att det kommer bli en besvikelse. Unzue eller Eusebio incomming...